Kompānija "Toyota" prezentējusi ceturtās paaudzes mazās klases hečbeku "Yaris". Jaunais modelis tagad ir izgatavots uz modulārās platformas GA-B, kas koncerna iekšienē paredzēta spēkratiem ar kopgarumu līdz četriem metriem.
Starp citiem jaunievedumiem ir neparastas konstrukcijas variatora transmisija, elektroniskā pilnpiedziņas sistēma "E-Four" un jauns 1,5 litru trīscilindru motors.
Jaunais "Toyota Yaris" ir par 40 milimetriem zemāks nekā iepriekšējais "Yaris", nebūtiski īsāks, bet tā riteņu garenbāze pieaugusi par 55 milimetriem, kamēr platums – par 50 mm. Šādi uzlabojumi pozitīvi atsaukušies uz salona ietilpību. Tāpat salīdzinājumā ar priekšteci automobilis ir par 20 kilogramiem vieglāks un ar zemāku smaguma centru.
"Toyota Yaris" hibrīda spēka agregāta sastāvā ir 1,5 litru trīscilindru benzīna dzinējs un elektromotors. Autoražotājs pagaidām neatklāj precīzus veiktspējas parametrus, bet norāda, ka jaunais hibrīds ir par 15% jaudīgāks nekā līdzšinējais. Hibrīda modifikācijai ir vai nu priekšpiedziņa, vai elektriskā visu riteņu "E-Four" sistēma.
Neskaitot hibrīda versiju, jaunajam "Yaris" ir pieejams vēl arī viena litra benzīna dzinējs, kas sajūgts ar "Super CVT-i" variatoru, un 1,5 litru trīscilindru motors no "Dynamic Force" saimes, kas sajūdzams vai nu ar sešpakāpju manuālo, vai variatora transmisiju. Arī šādai modifikācijai būs pieejama pilnpiedziņas sistēma.
Jaunā "Toyota Yaris" papildu aprīkojuma sarakstā ir projekcijas ekrāns, "JBL" audio sistēma, viedierīču bezvadu uzlādes paliktnis un multimediju sistēma ar skārienjutīgu ekrānu.
Kā iecerējusi "Toyota", tieši "Yaris" hibrīda modifikācija būs vispārdotākā – tādu izvēlēšoties ap 80 procenti klientu. Tieši tādēļ šī versija pie tirgotājiem nonāks pirmā, kamēr viena un 1,5 litru benzīna dzinēja modifikācija gaidāma tikai pēc gada.
Jaunais "Toyota Yaris" tirdzniecībā Japānā nonāks nākamā gada februārī.