Kompānija "Volvo" prezentējusi simtprocentīgi elektrisku apvidus automobiļa "XC40" versiju. Šis ir pirmais zviedru autoražotāja modelis jaunajā "Recharge" saimē, kurās būs tikai elektromobiļi un hibrīdi.
"Volvo XC40 Recharge" pamatā ir tā pati CMA platforma, kas jau pazīstama no standarta "XC40" un "Polestar 2" modeļa. No iepriekšminētā "XC40 Recharge" aizguvis arī savu spēka agregātu – divus elektromotorus ar kopējo jaudu 408 zirgspēki un griezes momentu 660 ņūtonmetru apmērā.
"Volvo" elektriskā apvidnieka akumulatora ietilpība ir 78 kilovatstundas – ar to pietikšot, lai "XC40 Recharge" nobrauktu līdz 400 kilometru distanci (atbilstoši WLTP ciklam). Ar ātrās uzlādes ierīci akumulatoru līdz 80 procentiem var pielādēt 40 minūtēs.
"Volvo XC40 Recharge" no vietas līdz 100 km/h paātrināsies 4,9 sekundēs, bet tā maksimālais braukšanas ātrums elektroniski būs ierobežots pie 180 km/h atzīmes. Salīdzinājumam: šobrīd visjaudīgākais standarta "XC40" versijā "T5 AWD" līdz 100 km/h paātrinās 6,5 sekundēs.
No standarta "XC40" elektriskā "Recharge" versija vizuāli atšķiras ar radiatora dekoratīvo režģi – elektromobilim tas ir noslēgts –, kā arī priekšējā bufera dizainu.
Zviedru inženieriem nācās nedaudz upurēt bagāžas nodalījuma ietilpību – elektriskajam "XC40 Recharge" tas ir 413 litru, kamēr standarta modelim 460 l. Tomēr šo iztrūkumu elektromobilim kompensē papildu bagāžas nodalījums motortelpā – tā tilpums ir 31 litrs.
Tirdzniecībā Eiropā "Volvo XC40 Recharge" nonāks 2020. gadā. Elektromobiļa cena pagaidām netiek atklāta. Zviedru autoražotāja stratēģija paredz prezentēt jaunu elektromobili katru gadu, lai līdz 2025. gadam aptuveni puse no "Volvo" realizācijas būtu spēkratiem ar nulles emisiju. Bet līdz 2040. gadam "Volvo" plāno pilnībā atteikties no automobiļu ražošanas ar benzīna vai dīzeļa dzinēju.