Čehu autoražotājs "Škoda" pirmdienas vakarā prezentējis jaunās paaudzes "Octavia" modeli gan liftbeka, gan universāļa versijā. Šis ir otrais "Škoda" modelis pēc modernizētā "Superb", kas ieguvis arī uzlādējamā hibrīda modifikāciju. Tāpat automobilis ieguvis dažādas modernas tehnoloģijas, kas līdz šim "Octavia" saimē nebija pieejamas.
"Octavia" modelis ir vispārdotākais "Škoda" piedāvājuma vēsturē – pavisam pārdoti vairāk nekā 6,5 miljoni šī modeļa nosaukuma spēkratu. Jaunā "Škoda Octavia" ir šī modeļa ceturtā paaudze – automobilis ir gan garāks, gan arī platāks par savu priekšteci, kas pozitīvi atsaucies ne tikai uz salona, bet arī bagāžnieka ietilpību.
Tāpat jaunā "Octavia" turpina ar "Scala" modeli aizsākto jaunās filozofijas interjera dizainu un "Škoda" markai augstākas kvalitātes apdares materiāliem. Automobilim būs pieejams multifunkcionāls stūresrats ar apsildi un pogām 14 funkciju kontrolei. Par papildu samaksu būs pieejami īpaši ergonomiskie "Ergo" sēdekļi, kas būšot "draudzīgi" mugurai. Turklāt "Octavia" ir pirmais "Škoda" modelis, kā sēdekļiem būs pieejama masāžas un ventilācijas funkcija.
Jaunā "Škoda Octavia" kopgarums sasniedz nepilnus 4,7 metrus, kas ir par 19 milimetriem vairāk nekā priekštecim, bet universāļa "Combi" gadījumā tas ir pieaugums pat par 22 milimetriem. Savukārt platums abām modifikācijām pieaudzis par 15 milimetriem.
"Škoda" apgalvo, ka "Octavia Combi" bagāžas nodalījums ir vislielākais šajā tirgus segmentā – tā tilpums ir 640 litru, kas ir par 30 litriem vairāk nekā trešās paaudzes modelim. Savukārt "Octavia" liftbeks bagāžas nodalījuma tilpums palielināts par 10 litriem – līdz 600 l.
Jau standartā "Škoda Octavia" tiks aprīkota ar viscaur diožu lukturiem – gan gabarīta, gan tuvajām, gan arī tālajām gaismām. Tomēr pilnvērtīgi "LED matrix" lukturi ar automātiskajām tālajām gaismām, kas neapžilbina pretimbraucējus, gan būs par papildu samaksu. Arī aizmugurējie lukturi ir pilnībā LED tehnoloģiju.
"Octavia" modelī pieejamais projekcijas ekrāns ir pirmo reizi kādā no "Škoda" modeļiem. Vēl pirmo reizi "Škoda" modelī būs elektroniskā DSG pārnesumkārbas vadības svira (shift-by-wire – angļu val.), proti, pārslēdzot pārnesumus ar sviru, tā elektroniski nogādās informāciju uz transmisiju par autovadītāja izvēlēto režīmu.
Neskaitot benzīna, dīzeļa un dabasgāzes (CNG) motorus, jaunā "Octavia" ieguvusi arī daļējā hibrīda (mild hybrid) tehnoloģiju atsevišķiem benzīna dzinējiem un uzlādējamā hibrīda (plug-in hybrid) modifikāciju "Octavia iV". Jaunajam modelim pieejamie motori attīsta 110 līdz 204 zirgspēku jaudu. Turklāt ar CNG versija spēšot nobraukt līdz pat 523 kilometru distanci ar 17,7 kilogramu dabasgāzes tvertni.
Uzlādējamā hibrīda versijā "Octavia iV" tiek izmantots 1,4 litru turbopūtes benzīna dzinējs un elektromotors, kas kopumā attīsta 204 ZS jaudu. Tikai ar elektroenerģiju šī versija spēs nobraukt līdz 55 kilometru distanci (tai ir 13 kWh akumulators). Savukārt daļējā hibrīda tehnoloģija būs pieejama viena un 1,5 litru turbomotoriem, ja klients tos izvēlēsies sajūgt ar DSG pārnesumkārbu.
Tirdzniecībā jaunā "Škoda Octavia" nonāks nākamā gada sākumā.