Britu sportisko automobiļu ražotājs "Aston Martin" prezentējis savu pirmo sērijveida apvidus automobili "DBX", kas tirgū konkurēs ar "Bentley Bentayga", "Lamborghini Urus" un "Maserati Levante".
Apvidus automobiļa konceptu "Aston Martin" pirmo reizi parādīja 2015. gadā, tādēļ tamlīdzīga spēkrata nonākšana sērijveida ražošanā nav nekāds pārsteigums. "DBX" kopgarums nedaudz pārsniedz piecus metrus, bet tā riteņu garenbāze (trīs metri) ir par 11 centimetriem lielāka nekā "Porsche Cayenne".
"Aston Martin DBX" pamatā ir alumīnija šasija, kā arhitektūra izmantota arī citos šīs markas superauto. Britu sportiskajam apvidniekam ir arī pneimatiskā balstiekārta. Sportiskajā režīmā "DBX" virsbūves sānsveres būšot salīdzināmas ar "DB11" superauto, savukārt apvidus braukšanas režīmā balstiekārtai būšot diezgan liels riteņu vertikālais gājiens. Standartā šim apvidniekam ir 190 mm klīrenss, tomēr, braucot apvidū, tas palielināms līdz 235 mm.
Pastāvīgā pielnpiedziņas sistēma vilkmi starp riteņu asīm sadala proporcijā 47 pret 53, tomēr vajadzības gadījumā visa motora vilkme ir novadāma arī tikai uz aizmugurējiem riteņiem.
"Aston Martin DBX" ir aprīkots ar "Mercedes-AMG" izstrādāto četrlitru V8 turbomotoru, kas attīsta 550 zirgspēku jaudu un 700 ņūtonmetru griezes momentu – tas ir par 40 ZS un 25 Nm vairāk nekā "Aston Martin Vantage" un "DB11". Dzinējs sajūgts ar deviņpakāpju automātisko pārnesumkārbu.
No vietas līdz 100 km/h sportiskais britu apvidnieks paātrināsies 4,5 sekundēs un maksimāli sasniegs 291 km/h. Ar šādu dinamiku "Aston Martin DBX" pārspēj "Bentley Bentayga" modeli versijā ar V8 motoru, tomēr piekāpjas "Porsche Cayenne Turbo" un "Maserati Levante Trofeo" priekšā.
"Aston Martin DBX" cena Vācijā būs no 193 500 eiro.