Volkswagen ID.4
Foto: Publicitātes attēli

Saistībā ar Ženēvas autoizstādes atcelšanu Volkswagen (VW) tiešraidē prezentējis tā pirmā pilnībā elektriskā un kompaktā apvidus automobiļa "ID.4" prototipu. Otrais "ID." saimes modelis Eiropas tirgū nonāks 2020. gadā. Tāpat kā kompaktajam "ID.3", arī šim modelim izmantota grupas modulārā elektromobiļu konstrukcijas platforma (MEB).

"ID.4" sākotnēji ir pieejams ar aizmugurējo riteņu piedziņu, bet vēlāk tiks piedāvāts arī jaudīgajā visu riteņu piedziņas versijā. Augstsprieguma akumulators novietots zem pasažieru sēdvietām, lai garantētu automašīnas zemo smaguma centru un labi līdzsvarotu ass noslodzes sadalījumu.

Akumulatoru jau pamata komplektācijā iespējams uzlādēt ar maiņstrāvu un līdzstrāvu, kā arī ar trīsfāžu strāvu. Ar automobili bez atkārtotas uzlādes iespējams nobraukt līdz 500 kilometriem atkarībā no izvēlētās pakotnes. "ID.4" kabīnē gandrīz visu iespējams kontrolēt ar skārienjutīgām funkcijām vai intuitīvu balss vadību.

"ID.4" ir pasaulē pirmais klimata izmaiņu ziņā neitrālais kompaktais SUV, jo šī automobiļa ražošanas procesā Cvikavas rūpnīcā netiek radītas oglekļa emisijas, apgalvo VW.

"ID." saimes modeļu laišana tirgū ir VW galvenā prioritāte 2020. gadā, un pirmie "ID.3" automobiļi Eiropā nonāks jau šovasar. Nākamo dažu gadu laikā VW plāno kļūt par globālu elektriskās mobilitātes līderi. Uzņēmums visā grupā līdz 2024. gadam investēs 33 miljardus eiro, no kuriem 11 miljardi eiro tiks veltīti VW zīmolam. VW līdz 2025. gadam plāno saražot 1,5 miljonus elektrisko automobiļu.

Saskaņā ar Parīzes nolīgumu klimata pārmaiņu jomā VW mērķis ir līdz 2050. gadam pilnībā panākt oglekļa neitralitāti ražošanā. Ir izstrādāti plāni, lai jau 2025. gadā VW autoparka CO2 izmešus samazinātu par trešdaļu.

Modulārā elektromobiļu konstrukcijas platforma (MEB) ir atvērta platforma, kas pieejama arī citiem ražotājiem. "Ford" būs pirmais ražotājs, kas to izmantos, sākot no 2023. gada. VW arī spēris svarīgus soļus attiecībā uz akumulatoru šūnu izstrādi, testēšanu un ražošanu. Uzņēmums 2021. gada sākumā Zalcgiterā plāno sākt veidot akumulatoru šūnu ražotni ar 16 gigavatstundu kapacitāti. Ražošanu iecerēts sākt 2024. gada sākumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!