Kompānija BMW prezentējusi savu pirmo sērijveida elektrisko apvidus automobili "iX3". Automobilis tapis uz jau pazīstamā "BMW X3" apvidnieka bāzes, kas izmanto iekšdedzes dzinējus, līdz ar to elektriskais modelis pamatā atšķiras ar lielāku radiatora dekoratīvo režģi un tā noformējumu.
"BMW X3" un "iX3" riteņu 2,86 metru riteņu garenbāze ir vienāda, tomēr elektriskajai versijai virsbūves kopgarums ir nedaudz lielāks, kā arī klīrenss nedaudz zemāks. "BMW iX3" svars ir 2185 kilogrami – būtiski vairāk nekā šim apvidniekam ar iekšdedzes dzinēju.
"BMW iX3" ir aprīkots ar 80 kWh akumulatoru, kas bez atkārtotas uzlādes ļaus nobraukt līdz 460 kilometru distanci (WLTP ciklā, bet agrākajā NEDC ciklā tam ir 520 km sniedzamība). BMW elektriskā apvidnieka ciešākie konkurenti "Mercedes-Benz EQC" un "Jaguar i-Pace" ar pilnu akumulatoru spēj nobraukt līdz attiecīgi 417 un 470 km. Ātrās uzlādes stacijā "iX3" akumulators par 80 procentiem uzlādējams pusstundas laikā.
BMW elektriskajam apvidniekam būs pieejams plašs komforta aprīkojums – trīsjoslu klimata kontrole, panorāmas stikla jumts, ādas salons, jaudīga "Harman Kardon" audio sistēma, kā arī 19 collu riteņi (20 collu par papildu samaksu).
"BMW iX3" kustību nodrošina elektromotors, kas novietos uz aizmugurējās riteņu ass. Tas attīsta 286 zirgspēku jaudu un 400 ņūtonmetru griezes momentu. Elektriskais apvidnieks no vietas līdz 100 km/h paātrināsies 6,8 sekundēs un maksimāli sasniegs 180 km/h.
BMW pirmais elektriskais apvidnieks tiks ražots "BMW-Brilliance" kopuzņēmumā Ķīnā, līdz ar to Eiropā tas tiks importēts no Šeņjanas. "BMW iX3" ražošanā nonāks vēlāk vasarā.
"BMW iX3" cena oficiāli vēl nav nosaukta, bet, ņemot vērā konkurējošos modeļus, tā varētu būt no 70 tūkstošiem eiro, lēš nozares speciālisti.