Franču autoražotājs “Peugeot” modernizējis “3008” modeli, kas debitēja 2016. gadā un savulaik ieguva arī prestižo “Eiropas Gada auto 2017” titulu. Atjauninātajam “Peugeot 3008” ir modernizēts dizains, ieviestas jaunas tehnoloģijas un hibrīda modifikācijas.
“Peugeot 3008” iegūs markas jaunās ēras dizainu, kas paredz izmaiņas automobiļa priekšdaļas veidolā, citāda noformējuma LED priekšējos un aizmugurējos lukturus, kā arī jaunus virsbūves krāsu toņu variantus.
Apvidus automobilis iegūs arī jaunas tehnoloģijas – nākamās paaudzes braukšanas elektroniskās asistēšanas sistēmas, kā arī jauno “Peugeot i-Cockpit” ar 10 collu HD izšķirtspējas skārienjutīgo ekrānu un 12,3 collu ekrānu mērinstrumentu panelī.
“Peugeot 3008” iemieso autoražotāja nākotnes vīziju, kurā katrs tās modelis iegūst arī elektrisko versiju, tādēļ modernizētais “Peugeot 3008” papildu tradicionālajam iekšdedzes dzinējam iegūs arī hibrīda versijas ar divu vai visu riteņu piedziņu.
Jaunais bezrāmja radiatora dekoratīvais režģis simbolizē “Peugeot” jauno stilu. Līdzīgi kā citiem jaunākajiem “Peugeot”, modeļa nosaukums tagad ir norādīts arī motora pārsega priekšdaļā.
Jaunais “Peugeot 3008” ceļu izgaismo ar jauna dizaina priekšējiem lukturiem, kas jau standartā ir pieejami ar LED tehnoloģiju. Tāpat būs pieejami viscaur diožu priekšējie lukturi, kuriem ir arī pagriezienu izgaismošanas tehnoloģija, kas optimizē redzamību, braucot ātrumā līdz 90 km/h. Vēl modernizēta ir miglas lukturu tehnoloģija, kas tagad ir integrēta galvenā luktura sekcijā.
Jaunajam “Peugeot 3008” klients var iegādāties arī nakts redzamības sistēmu, kas ir ekskluzīva tehnoloģija šajā tirgus segmentā. Tā spējīga atpazīt gājējus un dzīvniekus tumsā, kā arī vājas redzamības apstākļos pat 200 līdz 250 metru attālumā – tas ir tālāk nekā sniedzas priekšējo lukturu gaismas stari. Iespējamā bīstamība tiek autovadītājam parādīta uz ekrāna mērinstrumentu panelī kā infrasarkans attēls.
Automobiļa dažādajos komplektācijas līmeņos ir pieejama arī adaptīvā kruīza kontrole ar automātisku piebremzēšanas un braukšanas atsākšanas funkciju, joslas ievērošanas asistents, jaunas paaudzes automātiskā ārkārtas situācijas bremzēšanas sistēma un ceļa zīmju atpazīšanas funkcija.
“Peugeot 3008” benzīna dzinēju piedāvājumā joprojām saglabājas 130 zirgspēku jaudīgais 1,2 litru trīscilindru motors, kas pieejams komplektācijā ar sešpakāpju manuālo vai astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Savukārt dinamiskākai braukšanas pieredzei pieejams 1,6 litru četrcilindru dzinējs ar 180 ZS jaudu un automātisko transmisiju.
Vēl klientiem tiks piedāvāts 1,5 litru četrcilindru dīzeļmotors ar 130 ZS, kas pieejams komplektācijā ar sešpakāpju manuālo vai astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu.
Visjaudīgākais “Peugeot” sērijveida modelis vēsturē būs “Peugeot 3008” hibrīda versija ar visu riteņu piedziņu un 300 zirgspēku jaudu. “Peugeot Hybrid4” ir uzlādējamais (plug-in) hibrīds, kas tikai ar elektroenerģiju spēs nobraukt līdz 59 km distanci (WLTP ciklā). Tāpat būs pieejama hibrīda modifikācija ar 225 ZS un priekšējo riteņu piedziņu, kas tikai ar elektroenerģiju spēs nobraukt līdz 56 km (WLTP).
“Peugeot 3008 Hybrid4” ir ne tikai jaudīgs, bet arī ekonomisks apvidus automobilis, kas spējīgs no vietas līdz 100 km/h paātrināties 5,9 sekundēs. Automobilis apvieno 200 ZS jaudīgu benzīna dzinēju un divus elektromotorus: 110 ZS elektromotors ir savienots ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu, bet otrs elektromotors ir savienots ar aizmugurējo riteņu asi.
Visu riteņu piedziņas režīmā vilkme tiek vienmērīgi sadalīta uz visiem četriem riteņiem. Pilnpiedziņa pieejama arī simtprocentīgi elektriskajā režīmā.
Savukārt 225 ZS jaudīgā “3008 Hybrid” versija apvieno 180 ZS jaudīgu benzīna dzinēju un 110 ZS elektromotoru.
Hibrīda modifikāciju akumulatora uzlādei nepieciešama vien stunda un 45 minūtes no 7,4 kW lādētāja.
Jaunajā apvidus automobilī “Peugeot i-Cockpit” interjera koncepcija ir kļuvis vēl modernāka. Jaunajam 12,3 collu digitālajam mērinstrumentu panelim ir plašas konfigurācijas iespējas, kā arī ekrāna tehnoloģijai ir uzlabots kontrasts un izšķirtspēja. Savukārt jaunais 10 collu HD skārienjutīgais ekrāns darbojas kopā ar septiņiem elegantiem taustiņiem, kas nodrošina tūlītēju pieeju dažādām biežāk lietotajām funkcijām.
“Peugeot 3008” versijās ar automātisko pārnesumkārbu un iekšdedzes dzinēju jau standarta komplektācijā ir taustiņi ar “Normal”, “Sport” un “Eco” braukšanas režīma izvēli. Savukārt hibrīda modifikācijās šie taustiņi centrālajā konsolē ļaus izvēlēties starp hibrīda, sportisko un visu riteņu piedziņas režīmu (tikai 300 ZS jaudīgajai “Hybrid4” versijai).
Atjauninātais “Peugeot 3008” tirdzniecībā Eiropā nonāks šī gada nogalē.