Augusta beigās no Motomači rūpnīcas Tojotā, Japānā, izripoja pirmais sērijveida "Toyota GR Yaris". Modelis top absolūti jaunā montāžas kompleksā, kas veidots tā, lai atbilstu tieši "GR Yaris" ražošanas vajadzībām.
"Toyota GR Yaris", kā saknes meklējamas pasaules rallija čempionātā (WRC), ir unikāls sporta auto. Tas veidots uz jaunas platformas un ir aprīkots ar pilnīgi jaunu trīs cilindru 1,6 litru turbo motoru. Dzinēja jauda un griezes moments ir attiecīgi 261 ZS un 360 Nm, "GR-Four" pilnpiedziņas sistēma ir aizgūta no autosporta, un mašīnas svars ir tikai 1280 kilogrami.
Aizvadītajā nedēļas nogalē notikušajā WRC posmā Igaunijā lietuviešu autosportists, Dakaras rallijreida dalībnieks Benedikts Vanags ar stūrmani Mindaugu Čepuli varēja pārliecināties par "GR Yaris" veiktspēju, trasē dodoties tā dēvētās nullītes statusā. Viņiem dotais uzdevums bija ļoti atbildīgs – pēdējo reizi pārbaudīt, ka ceļš ir drošs un gatavs WRC mašīnām.
"Man patīk šī mazā, ātrā mašīna. Tā ir viegla, jaudīga un brauc teicami. WRC mašīnas pat Igaunijas cietajā grants ceļu segumā atstāja dziļas rises un izraka lielus akmeņus, kā dēļ atsevišķos ātrumposmos atkārtotais brauciens bija izaicinājums. Apstākļi man atgādināja akmeņainos ceļus Saūda Arābijā, kur pat ar "Hilux" riepām bija problēmas, tomēr mums izdevās nesabojāt sportiskos 18 collu riteņus un sasniegt finišu bez zaudējumiem," pēc sacensībām sacīja Vanags, īpaši uzsverot "GR Yaris" pirmšķirīgo jaudas un svara attiecību.
"Toyota GR Yaris" ir tikai viens aprīkojuma līmenis "Sport" un divas papildaprīkojuma pakotnes – sportam un ērtībām. Vienā akcents likts uz sportisku braukšanu un mašīnas potenciāla izmantošanu, bet otrā – uz komfortu un labsajūtu.
"Toyota" atgriešanās pie sporta automobiļu ražošanas Japānā radījusi iespēju rūpnīcas inženieriem pielāgot visus montāžas procesus "GR Yaris" specifikai. "Toyota Gazoo Racing" iekārtojusi atsevišķu GR rūpnīcu, kur tiek ražotas tikai GR sporta automašīnas. To veido vairākas atsevišķas montāžas šūnas, starp kurām kursē automātiskas vadības piegādes roboti, kā arī virsbūvju un montāžas cehi bez tradicionālā konveijera.
Tieši pateicoties jaunajam procesu kopumam, ražotne spēj izgatavot īpaši augstas izturības virsbūves, kas ir ārkārtīgi būtiski sporta automobiļiem, kā arī nodrošina augstu precizitāti, kas uz lielapjoma ražošanas standarta konveijera būtu milzīgs izaicinājums.