Foto: Publicitātes foto

"ID.4" ir pirmā "Volkswagen" (VW) pilnīgi elektriskā apvidus automašīna un otrais zīmola modelis pēc "ID.3", kurš radīts uz jaunas modulārās elektriskās piedziņas platformas (MEB).

"ID.4", gluži tāpat kā "ID.3", nerada CO2 emisijas gan ražošanas, gan ekspluatācijas procesā, ja klients veic uzlādi ar videi saudzīgā veidā iegūtu elektroenerģiju.

Iepriekšpārdošanā, kas sāksies jau šogad, ierobežotā apjomā būs pieejami "ID.4 1st" un "ID.4 1st Max" modeļi ar 204 ZS jaudīgu motoru un 310 Nm griezes momentu. "ID.4 1st" modeļi būs aprīkoti ar 77 kWh akumulatoru, kas nodrošinās līdz pat 520 km sniedzamību (WLTP ciklā).

4,58 metrus garā "ID.4" virsbūves radīšanā izmantoti jauni risinājumi, kas palīdzējuši samazināt automašīnas svaru, piemēram, automašīnas sāni ir ražoti no alumīnija un ļoti izturīga tērauda.

Pateicoties īsajai pārkarei un 2,77 metru riteņu garenbāzei, mašīnas interjers ir plašs un gaišs, līdzinoties apvidniekam no nākamās izmēra klases.

Mašīnas panorāmas stikla jumts (standartā "ID.4 1ST Max" modelim) ir gandrīz visā tā garumā un piepilda mašīnu ar gaismu. Bagāžas nodalījuma ietilpība ir 543 litri, bet to var palielināt līdz 1 575 litriem, ja nolaiž aizmugurējos sēdekļus. Elektriskā apvidnieka aprīkojumu var papildināt ar piekabes āķi, ar kuru iespējams vilkt piekabes ar svaru līdz 1000 kilogramiem.

"ID.4" vadības panelis ir bez pogām un slēdžiem, piešķirot tam modernu veidolu. Vadītājs visu informāciju redz uz kompakta displeja, kuru kontrolē ar daudzfunkcionālo automašīnas stūri.

Priekšējā paneļa vidū ir skārienjutīgs displejs navigācijas sistēmai, tālruņa funkcijām, plašsaziņas līdzekļiem, palīgsistēmām un transportlīdzekļa iestatījumiem. "ID.4 1st" modelis aprīkots ar 10 collu ekrānu, bet "ID.4 1st Max" – ar 12 collu. Balss kontroles funkcija "Hello ID" atpazīst daudz ikdienas frāžu un veido automašīnas sekundāro darbības līmeni.

"ID.4" aizmugurējās ass priekšā atrodas elektriskais motors, kas darbina riteņus ar viena ātruma pārnesumkārbu. "ID.4" 100 km/h sasniedz 8,5 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir ierobežots pie 160 km/h atzīmes. Augstākas klases modelis ar lielāku jaudu un visu riteņu piedziņu būs pieejams 2021. gadā.

"ID.4 1st" modeļu enerģija tiek glabāta 493 kilogramus smagā akumulatorā ar neto enerģijas ietilpību 77 kWh. Autoražotājs garantē, ka pēc astoņiem gadiem vai 160 tūkstošu km nobraukuma akumulators saglabās vismaz 70% no sākotnējās kapacitātes. Ātrās (DC) elektromobiļu uzlādes stacijā, kādu, piemēram, piedāvā "Ionity", "ID.4" un tā 77 kWh bateriju 320 kilometru braucienam var uzlādēt apmēram 30 minūtēs ar uzlādes jaudu līdz 125 kW.

"ID.4" būs daļa no pasaulē lielākā tirgus segmenta – kompakto apvidus automašīnu klases. Jaunie modeļi tiks ražoti un pārdoti Ķīnā, Amerikas Savienotajās Valstīs un Eiropā, un tas ir nozīmīgs atskaites punkts VW grupas e-mobilitātes stratēģijas attīstībā. VW plāno, ka līdz 2029. gadam uzņēmums piedāvās 75 pilnībā elektriskus modeļus un pārdos ap 26 miljoniem elektroauto.

"VW ID.4 1st" cena Vācijā būs no 49 tūkstošiem eiro. Nākamgad būs pieejama arī "ID.4" bāzes versija, kas maksāšot no aptuveni 37 tūkstošiem eiro.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!