Franču izcelsmes superauto ražotājs "Bugatti" prezentējis sacīkšu superauto prototipu "Bolide", kas potenciāli spējīgs pārspēt nevienu vien ātruma rekordu.
4,8 metrus garais "Bugatti Bolide" aprīkots ar W16 motoru no sērijveida "Chiron" modeļa, tomēr šajā sacīkšu trasēm paredzētajā versijā tā jauda palielināta līdz 1850 zirgspēkiem, bet griezes moments – līdz 1850 ņūtonmetriem. Šādus jaudas parametrus "Bugatti" spējīgs sasniegt ar 110. oktānskaitļa degvielu, kamēr ar 98. markas benzīnu šis motors attīsta "tikai" 1600 ZS.
Ņemot vērā, ka "Bolide" sver tikai 1240 kilogramu, tam ir iespaidīga masas un jaudas attiecība – tikai 670 grami uz vienu zirgspēku. Tikpat iespaidīga ir arī spēkrata dinamika – no vietas līdz 100 km/h tas paātrinās 2,17 sekundēs, bet pēc 4,36 sekundēm tas jau būs sasniedzis 200 km/h. No vietas līdz 300 km/h šis bolīds paātrinās 7,37 sekundēs, līdz 400 km/h – 12,08 sekundēs; bet 20,16 sekundēs pēc starta tas jau būs sasniedzis 500 km/h. Automobiļa provizorisko maksimālo braukšanas ātrumu "Bugatti" pagaidām neatklāj.
Ņemot vērā tik strauju paātrinājumu, "Bugatti" inženieri parūpējušies arī par spēcīgām bremzēm. Rezultātā sprintu no vietas līdz 400 km/h un pēc tam bremzēšanu līdz pilnīgai apstāšanās "Bolide" paveic 24,64 sekundēs. Salīdzinājumam: sērijveida "Chiron" šo disciplīnu paveic 41,96 sekundēs, bet pasaules rekordists "Koenigsegg Regera" – 31,49 sekundēs. Tomēr "Regera" ir pielaide koplietošanas ceļiem, kamēr ar "Bolide" drīkst braukt tikai pa slēgtām trasēm.
Tāpat "Bugatti" apgalvo, ka šis "Bolide" leģendārās Nirburgringas sacīkšu trases 20 kilometru apli pieveic piecās minūtēs un 23,1 sekundēs. Tas tikai par aptuveni četrām sekundēm atpaliek no pašreizējā Nirburgringas rekordista "Porsche 919 Hybrid Evo".