Krievijas autoražotājs KAMAZ prezentējis elektromobili "Kama-1", kas izstrādāts sadarbībā ar Pētera Lielā Sanktpēterburgas Politehnisko universitāti (SPbPU). Pagaidām vēl šim elektromobilim ir pirmssērijveida ražošanas prototipa statuss, bet tā montāžu plānots uzsākt ap 2024. gadu.
Trīsdurvju "Kama-1" ir gabarītos tikai nedaudz lielāks par kādreiz populāro "Oka" – tā kopgarums sasniedz 3,4 metrus, bet klīrenss sasniedz 16 centimetrus, tādēļ KAMAZ to pozicionē kā "krosoveru", nevis vienkārši hečbeku.
Elektromobilim motors atrodas aizmugurē, līdz ar to spēkrats ir ar klasisko piedziņu. Elektromotors attīsta 80 kW (109 ZS) jaudu, kas ļauj 1,3 tonnas smagajam automobilim paātrināties līdz maksimums 150 km/h, bet no vietas līdz 100 km/h – 6,7 sekundēs. Turklāt automobilim ir trešā līmeņa ADAS autopilota sistēma.
33 kilovatstundu akumulatora komplekts "Kama-1" nodrošina 250 kilometru sniedzamību. No tradicionālās mājsaimniecības elektroligzdas akumulatori pilnībā uzlādējami sešās stundās, bet ātrās uzlādes stacijā – 20 minūtēs.
Līdz sērijveida ražošanas uzsākšanai "Kama-1" veiks dažādus izmēģinājuma braucienus un sertifikāciju. Visticamāk, izstrādāto prototipu KAMAZ ražošanai sagatavos bez SPbPU palīdzības.
Elektromobilim ir viegli nomaināmas spārnu un sliekšņu dekoratīvās uzlikas, jo KAMAZ šim spēkratam kā lielāko noieta tirgu redz tieši koplietošanas servisus. Formāli "Kama-1" ir četrvietīgs, tomēr otrajā sēdekļu rindā ierūmēties var tikai bērni, pārliecinājušies Krievijas mediji.
"Kama-1" cena plānota no viena līdz 1,3 miljoniem rubļu (11 240 līdz 14 611 eiro).