Tuvākajā nākotnē visi transportlīdzekļi būs elektrificēti, bet autoindustrija uz jauno enerģijas veidu nepārslēgsies vienā dienā. Pēdējo gadu laikā izmaiņas bijušas straujas, bet tajā pašā laikā pakāpeniskas. "Land Rover" demonstrē skaidru attīstības virzienu modernajiem modeļiem – tie būs ar hibrīda spēka agregātu, jo šāda virsbūves tipa automobiļu elektrifikācija ir ļoti racionāla.
"Jau kādu laiku saņemam klientu pieprasījumus par "Land Rover" un "Range Rover" modeļiem ar uzlādējamā (plug-in) hibrīda sistēmu – patērētāji izvēlas jaunākās tehnoloģijas, kā arī balansu starp jaudu un ekoloģiju. Britu autoražotājs ir ņēmis vērā globālās tendences, jaunākās ekoloģiskās normas un ir pirmais pasaulē, kas jau piedāvā sešus SUV ar uzlādējamā hibrīda sistēmu," norāda Juste Šataite, "Land Rover" mārketinga vadītāja Baltijas valstīs.
Apvidus automobiļiem elektromotora un akumulatoru komplekta papildu kilogrami ir mazāk jūtami. Turklāt lielāks inerces spēks ļauj rekuperēt vairāk enerģijas, bet momentānais griezes moments nodrošina labāku dinamiku un ievērojami mazāku vides piesārņojumu nekā dīzeļauto. Citkārt garākiem pārbraucieniem piemērotam automobilim uzlādējamā hibrīda sistēma nodrošina arī maza pilsētas auto priekšrocības.
Starp visiem "Land Rover" modeļiem pieejamajiem motoriem ir populārais trīs litru V6 dīzeļdzinējs, kā arī divu litru benzīna un dīzeļa agregāti, no kuriem vairums ir aprīkoti vēl ar MHEV (Mild hybrid electric vehicle) tehnoloģiju un tādējādi ir dēvējami par daļējiem hibrīdiem.
MHEV sistēma izmanto ar siksnu piedzenamu startera ģeneratoru (BiSG), kurš akumulē bremzēšanas enerģiju. Šī elektroenerģija tiek uzglabāta 48 voltu litija jonu akumulatorā. Pēc tam šī elektroenerģija tiek pielietota, kad automobilis paātrinās. Tāpat tā nodrošina maigāku Start/Stop sistēmas darbību. Šādas sistēmas priekšrocības ir zemāks degvielas patēriņš nekā iekšdedzes motoram bez tās.
Tomēr vislielākās priekšrocības sniedz uzlādējamā hibrīda sistēma, kas apvieno ekoloģisku braukšanu (nulles emisijas) ar augstāku veiktspēju.
Uzlādējamā hibrīda sistēma pieejama visos "Land Rover" modeļos, izņemot jauno "Discovery". Elektrificēto SUV piedāvājums ir ļoti plašs – no "Range Rover Evoque" ar 150 ZS hibrīda sistēmu līdz dinamiskajam "Range Rover" ar 404 ZS.
Visjūtamākā degvielas ekonomija ir "Land Rover" flagmanim, kas aprīkots ar uzlādējamā hibrīda sistēmu. Autovadītāji, kuri regulāri uzlādē 13,1 kWh akumulatoru un nobrauc 100 kilometrus, vidēji patērēs mazāk nekā četrus litrus benzīna. Tas ir izcils rezultāts ietilpīgam SUV, kura pašmasa ir divarpus tonnas.
Elektromotora nodrošinātā jauda, augstāks griezes moments un zemāks degvielas patēriņš veicina arī labāku dinamiku. "Range Rover Sport" versijā ar uzlādējamo akumulatoru vidējais degvielas patēriņš ir 3,3 līdz 3,8 litri uz 100 km, bet tajā pašā laikā šis apvidus automobilis spēj no 0 līdz 100 km/h paātrināties 6,5 sekundēs, kā arī sasniegt maksimālo braukšanas ātrumu 220 km/h.
Elektromotora momentāni pieejamais maksimālais griezes moments paver jaunas iespējas arī bezceļu braukšanā, kur šis parametrs ir krietni svarīgāks nekā maksimālā jauda. "Land Rover" ir viens no autoražotājiem, kuram ir lieliska izpratne par jaunās paaudzes spēka agregātu potenciālu.
Tā nav tikai sagadīšanās, ka leģendārajam "Defender" modelim arī ir plaša hibrīda spēka agregātu izvēle. Vairums no tiem ir daļējie hibrīdi (MHEV), bet pircējiem drīz tiks piedāvāta arī modifikācija ar divu litru benzīna dzinēju, elektromotoru un uzlādējamo akumulatora komplektu.
Spēka agregāts ir viens no svarīgākajiem parametriem automobilim, kas spējīgs uzbraukt līdz pat 45 grādus stāvā kalnā un pārvarēt līdz 90 centimetrus dziļu braslu. "Defender" uzlādējamais hibrīda agregāts ir ar ļoti augstu veiktspēju – tā maksimālais griezes moments sasniedz 640 ņūtonmetru. Turklāt pilnīgi elektriskajā režīmā "Defender" spēs nobraukt līdz pat 40 kilometru bez atkārtotas uzlādes.
"Land Rover" pirmie PHEV modeļi pie klientiem Latvijā nonāks šī gada pirmajā pusē.