Otrās paaudzes "CX-5" debitēja 2017. gadā – automobilis kļuva komfortablāks, atsaucīgāks un izsmalcinātāks, kā arī tas iekļuva "Latvijas Gada auto 2018" konkursa fināla septiņniekā un saņēma vairākus apbalvojumus ārvalstīs. 2021. gadam modernizētajā "Mazda CX-5" uzmanība koncentrēta uz divām svarīgām jomām – interjera apdares kvalitāti un braukšanas dinamiku. Atjauninātā "Mazda CX-5" tagad debitējusi arī Latvijas tirgū.
Modernizētajam "CX-5" ir saglabāts līdzšinējais eksterjera dizains, mainījušās tikai modeļa atpazīšanas plāksnītes un tajās izmantotais fonts. "CX-5" ir pieejami 10 virsbūves krāsojuma varianti, no kuriem jaunums ir metāliski pelēkais "Polymetal Grey Metallic".
Tāpat kā visos jaunākajos "Mazda" automobiļos, arī "CX-5" interjera arhitektūra veidota tā, lai kokpits būtu pavērsts pret autovadītāju, un visi būtiskākie slēdži un mērinstrumenti ir izvietoti ergonomiski tā, lai nebūtu pārāk tālu no stūresrata.
Modernizētajai "Mazda CX-5" ir līdz astoņām collām palielināts "Mazda Connect" ekrāns, kas novietots uz priekšējā paneļa. Tagad tas nodrošina lielāku un skaidrāku skatu uz navigācijas sistēmu, tekstu, ikonām un 360 grādu videokameras attēlu. Tāpat šajā "Mazda Connect" ekrānā ieviesta funkcija, kas ļauj autovadītājam vērot motora cilindru deaktivizācijas sistēmas statusu reālā laikā.
Gaisotne "CX-5" interjerā standarta aprīkojumā ir uzlabota ar LED apgaismojumu konsolē virs autovadītāja un priekšējā pasažiera, salona centrālajā lampā un bagāžas nodalījumā.
Benzīna un dīzeļa motori
Modernizētā "Mazda CX-5" piedāvā virkni "Skyactiv" saimes benzīna un dīzeļa dzinēju, kas tiek sajūgti vai nu ar "Mazda Skyactiv" sešpakāpju manuālo, vai arī "Skyactiv-Drive" sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu, kā arī jaunākās paaudzes "Mazda i-Activ" visu riteņu piedziņas sistēmu (AWD).
Šajā piedāvājumā 165 zirgspēku jaudīgais "Skyactiv-G" divu litru benzīna dzinējs ir pieejams ar manuālo vai automātisko pārnesumkārbu, kā arī priekšējo vai visu riteņu piedziņu.
Versijā ar šo motoru un manuālo pārnesumkārbu dzinējs ir aprīkots ar cilindru deaktivizācijas sistēmu. Šī sistēma atslēdz divus no motora četriem cilindriem vienmērīgas slodzes apstākļos, piemēram, braucot ar konstantu ātrumu. Atslēdzot 1. un 4. cilindru, dzinējā tiek samazināta mehāniskā pretestība. Gaisa ieplūde, degvielas padeve un aizdedze tiek precīzi kontrolēta un ļauj motoram laideni pārslēgties starp četru un divu cilindru režīmu, tādējādi arī samazinot degvielas patēriņu un CO2 emisiju.
Atjauninātā "CX-5" motoru gammā ir 194 zirgspēku "Skyactiv-G" 2,5 litru benzīna dzinējs ar automātisko pārnesumkārbu un priekšējo vai visu riteņu piedziņas izvēli, 150 ZS "Skyactiv-D" 2,2 litru dīzeļdzinējs ar manuālās un automātiskās transmisijas izvēli, kā arī priekšējo vai visu riteņu piedziņu un 184 ZS "Skyactiv-D" 2,2 litru dīzeļmotors ar visu riteņu piedziņu un manuālo vai automātisko pārnesumkārbu.
Visi četri spēka agregāti versijā ar automātisko transmisiju ir papildus aprīkojami ar taustiņiem uz stūresrata, kas ļauj autovadītājam pārnesumus pārslēgt arī manuāli. Tas īsteno Jinba-Ittai filozofiju kopš pirmās paaudzes "Mazda MX-5" – autovadītājs burtiski saplūst ar automobili gluži kā jātnieks ar zirgu, pilnībā kontrolējot vadāmību. Šī filozofija tagad tiek izmantota visos "Mazda" automobiļos.
Uzlabotas ir arī modernizētā "CX-5" apvidus braukšanas spējas, visu riteņu piedziņu papildinot ar "Off-road Traction Assist" sistēmu – tā palīdz autovadītājam sarežģītu ceļa apstākļu gadījumā, kad braukšana ir apgrūtināta vai automobilis pat jau iestidzis. Apvidus braukšanas vilkmes elektroniskais asistents pārņem visu riteņu piedziņas un vilkmes kontroles sistēmas vadību, lai novērstu riteņu buksēšanu nepietiekamas saķeres gadījumā un novadītu dzinēja vilkmi uz riteņiem, kuriem ir saķere ar ceļa segumu, tā maksimāli uzlabojot automobiļa kopējo vilkmi.
Samazināts trokšņu līmenis
Jaunajā modelī braukšanas dinamiku papildina augstākas kvalitātes interjers un tā radītā komfortablā noskaņa. "Mazda" inženieri koncentrējušies uz skaļuma līmeņa starpību, kādu rada braukšana pa raupju un līdzenu ceļa segumu. Troksnis, kas nonāk automobiļa salonā, ir iedalāms divos veidos – troksnis, kas tieši sasniedz pasažieru ausis, kā arī troksnis, kas atbalsojas automobiļa interjerā un tad nonāk pasažieru ausīs. Lai samazinātu atstaroto troksni, ir nomainīts sešu slāņu materiāls, kas izmantots "CX-5" griestu apšuvumā.
Samazinot trokšņu slāpējošā materiāla gaisa caurlaidību, zemāko frekvenču absorbēšana ir uzlabota par aptuveni 10 procentiem, kas efektīvi uzlabojis ceļa izraisīto trokšņu absorbēšanas spējas automobiļa interjerā.
Jauna gumijas starplika starp drošības spilvenu un stūresratu efektīvi samazinājusi vibrācijas 25–100 hercu diapazonā, ko radīja nelīdzens ceļa segums. Ievērojami samazinot vibrācijas, kas no riteņiem nonāk balstiekārtā, virsbūvē un stūres sistēmā, autovadītājam tagad ir nodrošināts daudz augstāks braukšanas komforts.
Autonomā bremzēšanas sistēma ar gājēju atpazīšanas funkciju
"CX-5" modeļa uzlabotā autonomā bremzēšanas sistēma "Advanced SCBS" pirmo reizi ir papildināta ar gājēju atpazīšanas funkciju pat nakts apstākļos.
Sistēma "Advanced SCBS" izmanto automobiļa priekšējo kameru, kas atpazīst transportlīdzekļus un gājējus, ļaujot izvairīties no sadursmes vai mazinot bojājumus, ja gadījumā sadursme tomēr bijusi neizbēgama. Sistēma spēj atpazīt transportlīdzekļus, braucot ar ātrumu 4–80 km/h, un gājējus, braucot ar 10–80 km/h. Uzlabotā sistēma tagad spēj atpazīt gājējus arī naktī, kā arī paplašina scenāriju spektru, kuros šī sistēma ir efektīva.
Sniedzot autovadītājam daudz augstāku drošības līmeni salīdzinoši vāja apgaismojuma apstākļos ap saulrieta laiku, automātiskā priekšējo lukturu ieslēgšanas sistēma tagad noregulēta tā, ka tuvās gaismas tiek ieslēgtas tad, kad ārā ir tik daudz gaismas, cik 30 minūtes pirms saulrieta – aptuveni 2000 luksu. Tuvo gaismu ieslēgšana agrāk ļauj gājējiem un citiem braucējiem vieglāk pamanīt automobili, tādējādi vēl vairāk mazinot avāriju risku.