Autobūves uzņēmumu grupa "Stellantis", kas izveidojās pēc "PSA Groupe" un "Fiat Chrysler Automobiles" (FCA) apvienošanās, ir paziņojusi par pilnīgi jaunu vidējas veiktspējas ūdeņraža šūnu sistēmas arhitektūru. Pirmie ražotāji, kas to izmantos, būs "Citroën", "Peugeot" un "Opel".
Šobrīd "Citroën" un "Peugeot" piedāvā plašu elektrisko vieglo kravas auto klāstu, taču, izmantojot ūdeņraža degvielas šūnas, tie vēlētos panākt braukšanu bez emisijām, lielu sniedzamību, īsu degvielas uzpildes laiku un izslēgt kravnesības kompromisus.
Sadarbībā ar partneriem – "Faurecia" un "Symbio" – "Stellantis" ir nolēmuši izmantot vidējas veiktspējas risinājumu, ko veido 45 kWh ūdeņraža šūnu sistēma, 4,4 kg ūdeņraža tvertne (izvietota zem grīdas, 700 bāru spiediens) un 10,5 kWh gaitas akumulators.
Degvielas šūnu sistēmas uzdevums būs nodrošināt salīdzinoši vienmērīgu jaudas atdevi, savukārt akumulators nodrošinās paātrināšanos un izmantos palēnināšanos (reģeneratīvo bremzēšanu), turklāt to varēs uzlādēt no elektrotīkla.
Pirmais solis vidējas veiktspējas degvielas šūnu automobiļu ieviešanā būs vieglie komercauto. "Citroën" un "Peugeot" pašlaik piedāvā plašu elektrisko komercauto klāstu – no mazā "e-Partner" līdz pasažieru "e-Traveller" un lielajam furgonam "e-Boxer".
"Stellantis" grupas degvielas šūnu automobiļi nodrošinās vairāk nekā 400 km sniedzamību (WLTP), un ūdeņraža uzpildes laiks būs apmēram trīs minūtes. Kravas telpas ietilpība un kravnesība būs tieši tāda pati kā iekšdedzes dzinēja versijām, turpretī emisiju apjoms būs nulle.
Papildu ieguvums būs iespēja 10,5 kWh akumulatoru uzlādēt no elektrotīkla ar līdz pat 11 kW jaudu. Elektromotors ar 100 kW jaudu un 260 Nm griezes momentu būs tāds pats kā elektriskajiem modeļiem.
Ar ūdeņradi darbināmo vieglo komercautomobiļu ražošana sāksies šī gada nogalē.