Trešdien, 14. aprīlī, "Audi" prezentēja savus pirmos elektriskos kompaktā izmēra apvidus auto modeļus – "Audi Q4 e-tron" un "Q4 e-tron Sportback" – , kas ir nozīmīgs solis zīmola elektroauto klāsta papildināšanā.
"Audi Q4 e-tron" un "Q4 e-tron Sportback", kas izstrādāti uz kopīgas platformas ar "Volkswagen ID.4", pārsteidz ar interjera ietilpību un inovatīviem vadības, displeja un asistentu sistēmu risinājumiem. Paplašinātās realitātes "head-up" displejs apvieno virtuālo un reālo pasauli pilnīgi jaunā veidā.
Aizmugurējās piedziņas "Q4 40 e-tron" spēj nobraukt līdz pat 520 kilometriem (WLTP). Pie klientiem Eiropā tas nonāks jau šī gada jūnijā, bet Latvijā jaunie modeļi iepriekšpārdošanā būs pieejami jau maijā un to sākuma cena būs no 46 500 eiro.
Ar "Q4 e-tron" un "Q4 Sportback e-tron" "Audi" sper nākamo soli savu elektrisko modeļu dizainā – īsa priekšējā pārkare, lieli riteņi un izteikti "muskuļi". "Audi Q4 Sportback e-tron" ir sevišķi zema kupejas stila jumta līnija. "Q4 e-tron" aerodinamiskās pretestības koeficients ir 0,28, bet "Sportback" šis rādītājs ir vēl zemāks – 0,26. Pirmo reizi pasaulē ir pieejama digitālā apgaismojuma izvēles iespēja – autovadītājs MMI skārienjutīgajā vadības sistēmā var izvēlēties četrus gaismas dizaina veidus.
Ar 4,59 metru garumu tie pasažieriem salonā piedāvā plašumu, kas pārsniedz kompaktklases robežas. Interjerā pieejamā telpa ir salīdzināma ar to, ko piedāvā pilnizmēra SUV. Bagāžas nodalījums arī piedāvā lielāku ietilpību salīdzinājumā ar to, kas ierasti pieejama kompaktklasē. Atkarībā no aizmugurējo sēdekļu atzveltņu pozīcijas bagāžas nodalījuma ietilpība ir no 520 līdz 1490 litriem "Q4 e-tron" modelī un no 535 līdz 1460 litriem "Sportback" modelī. Abi modeļi var vilkt piekabes ar svaru līdz 1000 kg, bet "quattro" versijā pat līdz 1200 kg.
Nozīmīga papildu priekšrocība ikdienā ir veicamais attālums – "Q4 40 e-tron" ar vienu akumulatora uzlādi spēj nobraukt līdz 520 kilometriem. Pateicoties maksimālai uzlādes jaudai ar 125 kW, ideālos apstākļos automobilis spēj uzlādēt pietiekamu jaudu, lai nobrauktu aptuveni 130 kilometrus. Izmantojot "myAudi" lietotni, automobiļa īpašnieks var aktivizēt uzlādi mājās un ieslēgt klimata kontroli pirms iekāpšanas, izmantojot savu viedtālruni.
Šiem modeļiem ir izstrādāta pilnīgi jauns stūresrats ar skārienjutīgajām virsmām, ko autovadītājs izmanto, lai vadītu digitālo instrumentu paneli. Informācijas un izklaides, kā arī navigācijas sistēma tiek vadīta, galvenokārt izmantojot MMI skārienjutīgo ekrānu, kas tuvāk gada nogalei būs pieejams arī lielākajā – 11,6 collu – izmērā.
Papildu komplektācijā "Audi Q4 e-tron" un "Q4 Sportback e-tron" var tikt aprīkots ar vēl kādu inovāciju – paplašinātās realitātes "head-up" displeju. Tas izmanto atsevišķu asistentu sistēmu sniegtu informāciju un demonstrē navigācijas simbolus reālajā vidē, lai autovadītājs tos spētu ērti saredzēt. Šī informācija tiek dinamiski attēlota uz vējstikla, kur tā tiek atveidota kā virtuāls, peldošs attēls aptuveni 10 vai vairāk metru attālumā no autovadītāja.
Sēdekļu apdare, kas satur lielu otrreiz pārstrādāta poliestera daudzumu, pieejama sportiskajam "S line" interjeram. Katram sēdeklim izmantotas aptuveni 26 pārstrādātas 1,5 litru PET pudeles.
Abu kompakto elektrisko modeļu piedziņas versijas spēj apmierināt dažādu klientu vēlmes –, sākot no piepilsētu iedzīvotājiem un beidzot ar garo distanču braucējiem. Tas ietver divus akumulatoru variantus un trīs piedziņas versijas. "Q4 35 e-tron" kompaktajam akumulatoram ir 52 kWh neto enerģijas ietilpība (55 kWh bruto), bet "Q4 40 e-tron" un "Q4 50 e-tron quattro" lielo akumulatoru ietilpība ir 77 (82) kWh.
"Q4 35 e-tron" un "Q4 40 e-tron" ir elektromotors, kas piedzen aizmugurējos riteņus ar attiecīgi 125 kW (170 ZS) un 150 kW (204 ZS) jaudu. Augstākā līmeņa versijai "Q4 50 e-tron quattro" ir divi elektromotori elektriskajai visu riteņu piedziņai. Tie sniedz maksimālo jaudu 220 kW (299 ZS), kas ir pietiekami, lai no 0 līdz 100 km/h paātrinātos 6,2 sekundēs, sasniedzot elektroniski ierobežotu 180 km/h maksimālo ātrumu. Efektivitātes nolūkiem priekšējās ass motors pieslēdzas vien tad, kad nepieciešama liela jauda vai labāka saķere. Vēl viens svarīgs faktors enerģiju taupošā braukšanā ir inteliģentā rekuperācija, kas ietver arī navigāciju un topogrāfiskos datus.
Papildu aprīkojumā "Audi" ar sporta balstiekārtu aprīkos visas "Q4 e-tron" versijas, kas pazemina virsbūvi par 15 milimetriem ("S line" komplektācijā tas ir standarta aprīkojumā). Piedāvājumā iekļauti arī vieglmetāla diski izmēros no 19 līdz 21 collai un vairākos dizainos – to galvenokārt slēgtais disku dizains arī palīdz uzlabot efektivitāti.
Kompaktie elektriskie SUV no montāžas līnijas noripo ar vairākām asistentu sistēmām jau standarta aprīkojumā. Starp tām ir "Predictive Efficiency Assist", kas atbalsta prognozējamu braukšanas stilu enerģijas patēriņa optimizēšanai. Papildus pieejamās sistēmas, tāpat kā vairāki citi aprīkojuma elementi, sadalīti komplektācijās. Starp šīm sistēmām ir arī "Adaptive Cruise Assist", kas palīdz autovadītājam, braucot jebkurā ātrumā, kā arī uzmana manevrus kā uz sāniem, tā garenvirzienā. 360 grādu kameras ir jo sevišķi noderīgas, braucot pa pilsētu vai novietojot auto stāvvietā.
Vācijas Cvikavas rūpnīcā tiek izmantota videi saudzīga elektroenerģija, bet akumulatoru elementu piegādātājiem tiek izteikta prasība savos ražošanas procesos izmantot tikai videi saudzīgu elektroenerģiju. Kaitīgie izmeši, kas šobrīd ir nenovēršami, tiek kompensēti ar klimata aizsardzības projektiem, ko sertificējis TÜV. Tie atbilst stingrajām "Gold Standard Foundation" prasībām.
Kopā ar piegādātājiem "Audi" stingri un sistemātiski apņēmies rīkoties atbildīgi visos automobiļu izstrādes procesos. Jau kopš 2017. gada uzņēmums izvērtē savus partnerus, izmantojot ilgtspējas reitingu, ko tas pats izstrādājis, lai nodrošinātu resursus taupošus ražošanas procesus un sociālo standartu ievērošanu.