Foto: Publicitātes foto

"Audi" apņēmīgi turpina uzsākto "e-volūciju" pretī elektriskajai mobilitātei, 2021. gada Šanhajas autoizstādē prezentējot pilnībā elektrisko sērijveida automobiļu saimes priekšgājēju – četru durvju "Audi A6 e-tron" konceptauto.

Pilnībā jauna tehnoloģijas arhitektūra PPE (Premium Platform Electric) nākotnē kalpos par tehnoloģisko platformu šīm automašīnām. Sākot no 2022. gada beigām, pirmie sērijveidā ražotie automobiļi C un vēlāk arī B segmentā nonāks ar PPE tehnoloģiju, tostarp pirmo reizi elektrisko automašīnu tirgū gan vieglie apvidus automobiļi (SUV) ar augstu klīrensu, gan dinamiska stila modeļi ar zemu braukšanas augstumu, piemēram, kā gaidāmais "Audi A6 e-tron".

Elektriskās piedziņas sistēmai "Audi A6" modelī jau ir senas tradīcijas – pēc pilna hibrīda versijas, kas tirgū tika laists 2011. gadā, pašreizējais "Audi A6 TFSIe" debitēja 2019. gadā ar "plug-in" hibrīda piedziņu un nobraukšanas distanci ar elektrisko piedziņu līdz 91 kilometram (WLTP ciklā).

Pretstatā pēdējam modelim, 2021. gada Šanhajas autoizstādē prezentētais "Audi A6 e-tron" konceptauto pilnībā paļaujas uz elektrisko jaudu. Vienlaikus tas arī piedāvā pilnībā jaunu dizaina konceptu – vienīgais, kas ir vienāds ar pašreizējo "A6" modeli, ir tā izmēri. 4,96 metrus garā, 1,96 metrus platā un 1,44 metrus augstā virsbūve veidota kā "Sportback", un tās līnijas skaidri atspoguļo "Audi" pašreizējās dizaina valodas sistemātisko progresu.

Šanhajas autoizstādē debitējošā "Audi A6 e-tron" konceptauto eksterjers ir kas krietni vairāk par vienkāršu dizaina ideju realizējumu – modeļa virsbūve ir "Audi" nākotnes sērijveida modeļu piemērs un sniedz skaidras norādes par to, cik dinamiska un eleganta izskatīsies zīmola elektrisko luksusa automobiļu klase.

Tikmēr PPE platforma nodrošinās dinamisku braukšanas pieredzi un piemērotību lietošanai ikdienā kā galveno automobili ģimenē. Atkarībā no izvēlētās piedziņas sistēmas un modeļa versijas "Audi A6 e-tron" nākotnē varētu ar vienu uzlādes reizi nobraukt vairāk par 700 kilometriem (WLTP ciklā), bet saimes jaudīgākie locekļi no vietas līdz 100 km/h paātrināsies ātrāk par četrām sekundēm.

Aerodinamiskās pretestības koeficients vien 0,22 ir vēl kas nebijis elektriskajā C segmentā – tas nozīmē, ka automobilim ir minimāla aerodinamiskā pretestība, kas nodrošina zemāku enerģijas patēriņu un tādējādi garāku nobraukšanas distanci ar vienu uzlādi. Savukārt 22 collu diski un īsās pārkares un platais kupejas jumta izliekums sniedz automobilim proporcijas, kas izteikti atgādina sporta automašīnu.

Priekšējie un aizmugurējie lukturi ir plāni un vizuāli papildina virsbūves līnijas. "Digital Matrix LED" un digitālā OLED tehnoloģija sniedz iespēju sasniegt maksimālu gaišumu un plašu funkciju klāstu pat ar minimālu virsmas laukumu, vienlaikus piedāvājot pielāgojamus gaismas dizainus. Savukārt četri augstas izšķirtspējas LED projektori, kas neuzkrītoši iestrādāti automašīnas stūros, rada pagrieziena rādītāju projekcijas. Šo projekciju dizainu iespējams modificēt, lai pielāgotos dažādiem tirgiem un reģioniem.

"Digital Matrix LED" priekšējās gaismas sasniedz gandrīz kino kvalitāti. Piemēram, ja "Audi A6 e-tron" konceptauto akumulatora uzlādes nolūkā tiek novietots pretī sienai, autovadītājs un pasažieris laiku var pakavēt ar uz šīs sienas projicētas videospēles spēlēšanu. Turklāt projekcijas ap automobili pirmo reizi ļauj paplašināt komunikācijas diapazonu ārpus automašīnas. Ar inteliģentās savienojamības palīdzību "Audi A6 e-tron" konceptauto sniedz informāciju citiem satiksmes dalībniekiem ar vizuālu signālu palīdzību.

Divi "Audi A6 e-tron" konceptauto elektromotori spēj nodrošināt kopējo jaudu 350 kW un 800 ņūtonmetru griezes momentu. Tāpat kā "Audi e-tron GT" pirms tā, šī tehnoloģija nodrošina, ka "Audi A6 e-tron" konceptauto akumulatoru ātrās uzlādes stacijās ļoti īsā laikā iespējams uzlādēt ar līdz pat 270 kW lielu jaudu. Nepieciešamas vien 10 minūtes, lai akumulatoru uzlādētu līdz līmenim, ar kuru iespējams nobraukt vairāk nekā 300 kilometru. Mazāk nekā 25 minūtēs "Audi A6 e-tron" konceptauto 100 kWh akumulatoru var uzlādēt no 5% līdz 80%.

Apvienojumā ar vairāk nekā 700 kilometru nobraukšanas distanci atkarībā no izvēlētās piedziņas sistēmas un jaudas, "Audi A6 e-tron" konceptauto ir piemērots izmantošanai par galveno automobili ģimenē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!