Čehijas autoražotājs "Škoda" prezentējis jaunās, jau ceturtās paaudzes mazo hečbeku "Fabia". Tirdzniecībā Eiropā jaunā "Fabia" nonāks jau šovasar, un tā būs izgatavota uz jaunās "MQB-A0" platformas, kas jau pazīstama no "VW Polo" un "Audi A1" modeļa. Līdz ar to jaunā "Škoda Fabia" kļuvusi gabarītos lielāka un ieguvusi daudz moderna aprīkojuma.
Līdz ar pāreju uz VW koncerna "MQB-A0" platformu čehu mazais hečbeks kļuvis gabarītos lielāks un salonā ietilpīgāks, kas pozitīvi ietekmējis ar bagāžas nodalījuma tilpumu – 380 litru (+50 l salīdzinājumā ar priekšteci) un 1190 litru nolaistu aizmugurējo sēdekļu atzveltņu gadījumā (+40 l).
Atkarībā no aprīkojuma līmeņa multimediju sistēmas ekrāns būs ar 6,5, astoņu vai 9,2 collu diagonāli. Bāzes versijā jaunajam "Škoda Fabia" mērinstrumentu panelis būs analogais, tomēr bagātīgākās komplektācijās tam tiks uzstādīts 10,25 collu digitālais mērinstrumentu panelis.
Jau bāzes aprīkojumā "Fabia" hečbekam būs seši drošības spilveni un braukšanas elektroniskā stabilizācijas sistēma. Par papildu samaksu pieejams elektriski apsildāms stūresrats un priekšējais vējstikls (pirmo reizi "Fabia" modeļa vēsturē), panorāmas stikla jumts, divjoslu klimata kontrole un adaptīvā kruīza kontrole, kā arī drošības spilveni aizmugurējiem pasažieriem.
Eiropas tirgū jaunā "Škoda Fabia" būs pieejama tikai ar benzīna dzinējiem. Vismaz pagaidām tam netiek piedāvāta ne hibrīda, ne stimtprocentīgi elektriskā versija. Klientu izvēlei tiks piedāvāti trīs veida motori – viena litra atmosfēriskais ar 65 vai 80 ZS, viena litra turbopūtes ar 95 vai 110 ZS, kā arī 1,5 litru turbomotors ar 150 ZS, kas ļaus līdz 100 km/h paātrināties 7,9 sekundēs un maksimāli sasniegt 225 km/h. Transmisijas izvēle – piecu vai sešu pakāpju manuālā, vai arī septiņpakāpju automātiskā DSG.
Tirdzniecībā Eiropā jaunā "Škoda Fabia" nonāks jau šovasar, bet nākamgad gaidāms "Fabia Combi" universālis, tomēr par iespējamo sportisko modifikāciju "Fabia vRS" pagaidām nav ne vēsts.