Eiropā tirdzniecībā nonācis elektriskais "UAZ Hunter" apvidnieks. Leģendārā "bobika" elektrisko versiju gan nav izstrādājusi pati Uļjanovskas autorūpnīca, bet gan Čehijas kompānija "MW Motors", kas šo elektromobili eiropiešiem piedāvā par 40 tūkstošiem eiro (neieskaitot nodokļus). Tā mērķauditorija ir fermeri, mežstrādnieki un rūpnieki.
Lai arī par "Spartan" nosauktais elektromobilis uz krievu "UAZ Hunter" bāzes tika prezentēts pagājušā gada maijā, ražošana un tirdzniecība tam līdz šim tika atlikta dažādu ar Covid-19 pandēmiju saistīto sarežģījumu dēļ.
Pārbūvētajam "UAZ Hunter" apvidniekam iekšdedzes dzinēja vietā ir uzstādīts 163 zirgspēku jaudīgs elektromotors, kas nodrošina pastāvīgu 600 ņūtonmetru griezes momentu. Manuālā pārnesumkārba ir atstāta savā vietā, bet autovadītājs var pārslēgties piektajā pārnesumā un braukt kā ar automātisko transmisiju.
Kā norāda čehu "MW Motors", elektriskajā "Spartan" ir saglabātas visas "UAZ Hunter" priekšrocības – tam ir pilnpiedziņa ar vilkmes sadales kārbu, augsts klīrenss, bet par papildus samaksu pieejams arī aizmugurējās riteņu ass pašbloķējošais diferenciālis un riepu gaisa spiediena sensors.
Čehu kompānija gan neatklāj, cik šādus elektromobiļus plāno gadā pārdot. Klienti noteikti atradīsies, jo cita elektriska apvidus automobiļa ar tik pamatīgām apvidus pārgājības spējām Eiropas tirgū nav.
"UAZ Hunter" būtībā ir vēl no 70. gadiem ražotais "UAZ-469", kas līdz mūsdienām tiek ražots bez būtiskām izmaiņām. Krievijas tirgū tas pieejams 134 zirgspēku benzīna dzinēju un maksā no 900 tūkstošiem rubļu (10 400 eiro).