Jaunās paaudzes "Lexus NX" ir pirmais šīs markas modelis, kas ieguvis arī uzlādējamā (plug-in) hibrīda versiju. Jaunais modelis izceļas ar dažādiem uzlabojumiem, piemēram, nākamās paaudzes multimediju sistēmu, kā arī jaunām tehnoloģijām drošības, komforta un ērtības jomā.
Jaunais "NX" nomaina Eiropā esošo populāro "Lexus" modeli, kas tika pārdots vairāk nekā 170 000 eksemplāros kopš tā izlaides 2014. gadā. Lielākā daļa pircēju bija jaunie "Lexus" klienti, kas veicināja zīmola izaugsmi reģionā.
""Lexus" ir pilnībā atjaunojis "NX" – 95% transportlīdzekļa detaļu ir jaunas," norāda "Lexus Baltic" vadītājs Raigo Kaseorgs.
Jaunajam modelim ir četru cilindru 2,5 litru dzinējs un uzlādējams litija jonu akumulators ar 18,1 kWh. Papildu aizmugures elektromotors nodrošina visu riteņu piedziņu. Jaunais modelis ar uzlādējamo sistēmu attīsta 306 ZS jaudu un paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h sasniedz nedaudz vairāk kā sešās sekundēs.
Uzlādējamo hibrīdu var uzlādēt gan no mājas barošanas avota, gan uzlādes stacijās visā valstī. Akumulatora ietilpība nodrošina 65 km sniedzamību simtprocentīgi elektriskā režīmā. Garākos braucienos tas automātiski pārslēdzas uz pašuzlādes hibrīda režīmu.
Jaunais "NX" iezīmē pilnīgi jaunas "Lexus" multimediju platformas ieviešanu, kas, salīdzinājumā ar pašreizējo, transformē veiktspēju, nodrošina vienmērīgu darbību un vairāk līdzinās planšetdatoram. Jaunajā platformā ieviesti viedie risinājumi, kas sniedz reāllaika informāciju par braucienu un satiksmi. Sistēmā iekļauts arī jauns "Hey Lexus" asistents, kas reaģē uz dabiskām balss komandām tā, it kā vadītājs sarunātos ar auto.
Kamēr "Lexus Link Connect" standarta sistēmā izmantots 9,8 collu displejs, "Lexus Link Pro" sistēma paredz jaunu 14 collu displeju – vienu no lielākajiem savā klasē. Tas ir standarts augstas kvalitātes modeļiem un pieejams kā papildaprīkojums arī jaunajos "NX". Augstas izšķirtspējas ekrāns nodrošina skaidru grafiku visos apgaismojuma apstākļos, savukārt procesora jauda ir nepilnas četres reizes ātrāks nekā pašreizējai sistēmai.
Jaunais "NX" iezīmē pirmo "Lexus" jaunā "Tazuna" koncepta pielietojumu vadītāja kabīnes dizaina izstrādē. Tas vērsts uz to, lai vadītājam būtu tieša, intuitīva kontrole pār transportlīdzekli. Viens no intuitīvās kontroles piemēriem, kas ir šīs koncepcijas centrālais elements, ir skārienjūtīgie slēdži uz stūres, ko var pielāgot vadītāja vēlamo funkciju veikšanai. Kad slēdzis tiek izmantots, tā forma tiek parādīta augšējā ekrānā, tādēļ vadītājam nebūs jāskatās uz stūri, lai pārbaudītu funkciju, ko viņš vēlas izmantot.
Jaunais "NX" ir arī pirmais modelis, kurā ietverta trešās paaudzes "Lexus Safety System+". Standarta aprīkojumā tajā iekļauts visaptverošu aktīvās drošības un autovadītāja palīgsistēmu kopums. Uzlabojumi, kas ieviesti jaunā "NX" drošības sistēmās, vēl vairāk paplašina sadursmes novēršanas sistēmas iespējas, lai noteiktu motociklus un objektus, kas atrodas automobiļa ceļā, piemēram, kokus, sienas un ceļazīmes. Vienlaikus izveidota arī jauna funkcija, kas identificē sadursmes riskus ar pretimbraucošajiem auto vai ceļu šķērsojošiem gājējiem, veicot pagriezienu krustojumā. Ņemot vērā jaunākos sasniegumus, tiek lēsts, ka sadursmes novēršanas sistēma spēj atpazīt un palīdzēt izvairīties no 36% vairāk negadījumu kā iepriekš.
Jaunā "Lexus NX" cena ir no 46 300 eiro, un Latvijā šis modelis būs pieejams nākamā gada februārī.