Jaunās paaudzes "NX" modelis ir teju pilnībā jauns auto - 95% tā detaļu ir jaunas. Auto ir kļuvis par pāris centimetriem lielāks visās dimensijās. Arī auto salons ir kļuvis plašāks un ērtāks tā pasažieriem.
Būtiskākais jaunums šim modelim ir uzlādējamā hibrīda versija "NX450h+". Tas ir pirmais "Lexus" markas auto ar šo tehnoloģiju. Auto aprīkots ar to pašu divarpus litru iekšdedzes dzinēju un elektromotoru, taču kopējā jauda tam ir par 60 zirgspēkiem lielāka nekā "parastajam" hibrīdam. Šo jaudas atšķirību var viegli sajust braucot - auto ir krietni atsaucīgāks un dinamiskāks, turklāt, pateicoties lielākai baterijai, tas var ilgāk un tālāk braukt tikai elektriskajā "EV" režīmā, neiedarbinot iekšdedzes dzinēju. Tas nodrošina dinamiskāku un klusāku gaitu.
Ar pilnu uzlādi "NX450h+" tīri elektriskajā režīmā var nobraukt ap piecdesmit kilometriem. Šāda akumulatora ietilpība izvēlēta, jo tā nodrošina iespēju ikdienas gaitās auto izmantot tikai elektriskajā "EV" režīmā, atstājot hibrīda režīmu tālākiem braucieniem. Tas, protams, ļauj arī būtiski samazināt kopējo degvielas patēriņu, ko ražotājs uzrāda ap vienu litru uz simts kilometriem. Tas rēķināts, ņemot vērā, ka pirmie piecdesmit kilometri tiek veikti elektriskajā režīmā un atlikušie hibrīda režīmā. Mūsu brauciena laikā hibrīda režīmā abu auto patēriņš uzrādījās ap pieciem litriem, kas ir pārsteidzoši maz šādam auto.
Protams, iespējams braukt agresīvākā režīmā, kas izsmeļ baterijas potenciālu, un tādējādi auto spiests vairāk lietot iekšdedzes dzinēju. Diemžēl dzinēja troksnis, kas, pateicoties variatora tipa pārnesumu kārbai, nesakrīt ar auto paātrinājumu, nav īpaši patīkams, tāpēc auto ir vairāk pielāgots relaksētai braukšanai.
Jaunais "NX" ir būtiski "digitalizēts", salīdzinot ar iepriekšējo modeli. Tas ir ieguvis lielāku skārienjutīgo infoizklaides iekārtas displeju, kas tagad ir novietots tuvāk vadītājam. Kā jau mūsdienās ierasts, ekrānā tagad meklējama arī klimatkontroles vadība un citas funkcijas. Sistēma atbalsta arī "Android Auto" pieslēgumu un bezvadu "Apple CarPlay".
Auto ieguvis arī virtuālo asistentu, kas izsaucams ar "Hey, Lexus". Tas var palīdzēt izpildīt dažādus uzdevumus, piemēram, uzstādīt navigāciju vai regulēt salona temperatūru. Tiek piedāvāta arī iespēja ar balss komandu aizvērt vai atvērt auto logu, tomēr jāatzīst, ka process notiek smieklīgi lēni.
Vēl viens digitāls jaunums šim auto ir atpakaļskata kamera salona spogulī. Tā dod iespēju redzēt skatu aizmugurē bez traucēkļiem, kas parasti redzami spogulī. Pie šī skata ir mazliet jāpierod, bet tas noteikti uzlabo pārredzamību. Ekrānu iespējams arī izslēgt un lietot to vienkārši kā spoguli.
Digitāli kļuvuši arī auto durvju rokturi. Gan no ārpuses, gan iekšpuses auto durvis atbloķējas ar elektronisku slēdzi. Šādu sistēmu sāk izmantot arvien vairāk automobiļos un ne vienmēr tā sevi attaisno. Tomēr jāatzīst, ka Lexus piedāvātais risinājums ir loģisks un ērts. Slēdži atrodas ergonomiski ērtās vietās un atbilst rokas satvērienam. Iekšpusē poga novietota zem elkoņa balsta tieši īkšķa satvēriena vietā - tas ļauj ar vienu kustību satvert rokturi, nospiest pogu un atvērt durvis.
To pašu elektronisko slēdzi pavelkot uz āru, tiek aktivizēts manuālais mehānisms ārkārtas situācijām.
Elektroniskais durvju slēdzis nodrošina ne tikai zināmu ērtību, bet arī drošību. Ja durvju atvēršanas brīdī drošības sistēma sajutīs tuvojošos velosipēdistu, auto neļaus durvis atvērt. "Lexus" lēš, ka šāds risinājums ļauj samazināt šādus negadījumus par 95%.
Protams, uzlabota arī kopējā auto aktīvā un pasīvā drošība, kas palīdz izvairīties no sadursmēm, palīdz piestūrēt un ieturēt distanci.
Jaunais "NX" ir būtiski uzlabots teju visās jomās, taču tas arvien ir labi saprotams un būs pazīstams iepriekšējā modeļa vai citu "Lexus" lietotājam. Ar šo modeli ražotājs cer būtiski palielināt tirdzniecības apjomus un iegūt lielāku tirgus daļu šajā segmentā.
Līdz ar jauno "NX" krosoveri tika prezentēts arī atjauninātais "ES" sedana modelis. Šim auto ir tikai nelieli uzlabojumi, salīdzinot ar iepriekšējo versiju. Arī šim auto ir uzlabotas drošības sistēmas un izmainīti atsevišķi dizaina elementi. Tehnoloģiski būtiskākās izmaiņas ir pieejamas kameras sānu atpakaļskata spoguļu vietā. Auto sānos atrodas kameru stiprinājumi, bet salonā pie loga rāmja ir piestiprināti nelieli ekrāniņi. Jāatzīst gan, ka šī sistēma neliekas tik vērtīga, kā kamera salona spogulī, turklāt ekrāniņi neiederas auto kopējā dizainā. Šī gan ir opcija un arvien iespējams izvēlēties parastos atpakaļskata spoguļus.
Ar "ES" modeli ražotājs cer visvairāk iekarot uzņēmumu autoparkus.