"Land Rover" prezentējis jauno "Range Rover" modeli Karaliskajā operas namā Londonā. Jaunās paaudzes modelis nodrošina vēl lielāku izsmalcinātību, kā arī vēl nebijušu personalizācijas vērienu.
Jaunajā "Range Rover" var atrast atsauces uz iepriekšējām paaudzēm – slīpā jumta līnija, spēcīgā, uzsvērti horizontālā jostasvietas līnija, kā arī augšup vērstā sliekšņu līnija.
Raksturīgā īsā priekšējā pārkare, formāla stila priekšdaļa, masīvās vējstiklu statnes un aizmugurējā daļa jahtas astes stilā, kas sašaurinās skatā no augšas, ir galvenie elementi, kas definē "Range Rover" proporcijas.
Karaliskajā operas namā tika prezentēts arī jaunais "Range Rover SV", kas, nonākot tirdzniecībā 2022. gadā, klientiem sniegs vēl plašākas iespējas radīt patiesi individuālu automobili.
Dizaina papildu versijas "SV Serenity" un "SV Intrepid" piedāvās divu toņu kontrastējošu interjera apdari, savukārt greznā četrvietīgā "SV Signature Suite" – funkcionāla rakstura uzlabojumus, piemēram, elektriski izbīdāmu galdiņu un ledusskapi.
Šis ar rokām montētais modelis būs pirmais markas automobilis, kurš nesīs jauno keramisko "SV" emblēmu un īstenos nosaukumu stratēģiju, un būs pazīstams vienkārši kā "Range Rover SV". Šāda "SV" emblēma turpmāk izcels visus jaunos "Special Vehicle Operations" nodaļas izgatavotos "Land Rover" automobiļus.
Jaunais "Range Rover" ir pirmais modelis, kura pamatā ir "Land Rover" jaunā modulārā platforma "Modular Longitudinal Architecture" (MLA-Flex).
MLA-Flex paredz iespēju uzstādīt iekšdedzes dzinējus, uzlādējamā hibrīda sistēmu un simtprocentīgi elektrisku piedziņu. Šī platforma reprezentē "Land Rover" nākamo soli vienkāršotā arhitektūras stratēģijā, lai nodrošinātu plašākas spēka agregātu pielāgošanas iespējas.
Jaunais "Range Rover" ir pieejams ar vieglā hibrīda un uzlādējamā hibrīda spēka agregātiem, kā arī ar četrām, piecām vai septiņām sēdvietām gan standarta, gan pagarinātās riteņu bāzes versijās. "Range Rover" elektriskā versija – pirmais simtprocentīgi elektriskais "Land Rover" – modeļa saimi papildinās 2024. gadā.
Simtprocentīgi elektriskais jaunais "Range Rover" būs pirmais no gaidāmajiem "Land Rover" elektromobiļiem. Katrs šīs markas modelis būs pieejams simtprocentīgi elektriskajā versijā līdz desmitgades beigām, ļaujot "Jaguar Land Rover" līdz 2039. gadam panākt CO2 nulles emisiju visā produktu, ražošanas un piegādes ķēdē.
Jaunā "Range Rover" uzlādējamais hibrīds (PHEV) nodrošina CO2 emisiju zem 30g/km un sniedzamību līdz 100 km (WLTP ciklā) tīrā elektriskajā režīmā. Reālos apstākļos simtprocentīgi elektriskajā režīmā varēs veikt līdz 80 km – pietiekami, lai tipiski "Range Rover" klienti 75 procentus maršrutu nobrauktu tikai ar elektroenerģiju.
Jaunais "Range Rover" nodrošina intuitīvu vadību ar balsi, izmantojot integrēto "Amazon Alexa" asistentu. Ar dabiskām balss komandām klients var pārvaldīt visu, sākot no iecienītākajām multimediju sistēmas funkcijām un skaņdarbu izvēles līdz navigācijas iestatījumiem un tālruņa kontaktu sarakstam.
"Range Rover" raksturīgās spējas nodrošina "Land Rover" progresīvā šasijas vadības sistēma "Integrated Chassis Control". Visu riteņu stūrēšanas sistēma nodrošina labāku stabilitāti pie lieliem ātrumiem un mazāko apgriešanās rādiusu starp visiem "Land Rover" modeļiem. Savukārt pneimatiskā balstiekārta "Electronic Air Suspension" preventīvi reaģē uz priekšā gaidāmo ceļu, izmantojot "eHorizon" navigācijas datus. Jaunā "Dynamic Response Pro" tehnoloģija nodrošina ātri reaģējošu sānsveru elektronisko kontroli, lai nodrošinātu paaugstinātu stabilitāti.
Jaunā piektās paaudzes "Range Rover" dizains un konstrukcija ir izstrādāta Lielbritānijā, un to ražos tikai un vienīgi "Land Rover" Solihalas rūpnīcā – "Range Rover" vēsturiskajā mājvietā – uz jaunas un modernas ražošanas līnijas. Ieguldījumi ražotnē ļaus uz vienas ražošanas līnijas montēt visas jaunā "Range Rover" modifikācijas – no vieglā hibrīda versijas līdz simtprocentīgi elektriskajai.
Pirmie jaunās paaudzes "Range Rover" automobiļi Latvijas tirgū nonāks nākamā gada aprīlī.