"Mazda CX-5" ar šo gadu ir pieejams modernizētā versijā. Uzlabojumi skāruši visus aspektus – gan vizuālos, gan tehniskos.
"CX-5" ir vispopulārākais šī Japānas ražotāja modelis strauji augošajā pilsētas SUV segmentā un arī kopumā ir viens no kompānijas svarīgākajiem modeļiem, kas ievērojumi kāpina tā panākumus. Šis auto veido 19% visu Eiropā pārdoto "Mazda" automobiļu, bet visā pasaulē 2021. gadā vien tika realizēti vairāk nekā 350 tūkstoši modeļa eksemplāru. Šis pērn bija vispopulārākais "Mazda" modelis.
Jauni komplektācijas varianti
2022. gada "CX-5" ir trīs jauni komplektācijas līmeņi: "Newground", "Blackout Plus" un "Signature", un katrs no tiem ir apveltīts ar atšķirīgām dizaina detaļām.
"Blackout Plus" komplektācijā tiek izmantotas glancēti melnas detaļas, kas šo pilsētas SUV padara vēl atlētiskāku. Īpaši izcelti ir ne tikai buferi, bet arī riteņu arku uzlikas un aizmugurējais difuzors.
"Signature" variantā visas eksterjera detaļas ieturētas virsbūves krāsā, kas demonstrē auto dinamiskumu atbilstoši "Kodo" dizaina filozofijai.
Visām versijām ir 19 collu riteņi un eleganti izšūts sēdekļu polsterējums, lai pielāgotos kopējam stilam.
"CX-5" eksterjerā ir ieviestas izmaiņas, kas vienlaikus uzsver gan šī SUV eleganci, gan pamatīgumu. Līdzšinējais režģotais radiatora panelis ir aizstāts ar 3D stila sloksnēm, kas rada iespaidu, it kā markas logo peldētu gaisā.
Modernizētajam modelim ir jauni priekšējie un aizmugurējie lukturi. To pagarinātā forma ar diviem izvirzītajiem LED segmentiem katrā pusē vizuāli paplatina virsbūvi. Turpmāk automobili "Newground" komplektācijā varēs pasūtīt arī gaišbrūnā cirkonija tonī, kam piemīt unikāls mirdzums. "Mazda" bija pirmais ražotājs, kas 1953. gadā izmantoja cirkoniju metāla liešanā, tāpēc šī krāsa ir cieši saistīta ar kompānijas vēsturi.
Vēl ērtāka iekārtu vadība
"CX-5" jau līdz šim izcēlās ar savu interjera funkcionalitāti, taču modernizētajā versijā par ērtībām ir piedomāts vēl vairāk. Centrālā konsole ir aprīkota ar bezvadu uzlādes platformu viedierīcēm, ir likvidēts paaugstinājums starp bagāžnieka grīdu un slieksni, bet nolaistas aizmugurējo sēdekļu atzveltnes izveido pilnīgi gludu virsmu, padarot bagāžnieku vēl lielāku.
"Newground" versijā divdaļīgā bagāžnieka apakšējam nodalījumam ir ūdens un skrāpējumu izturīgs pārklājums, kas padara to par piemērotu vietu netīram sporta apģērbam un apaviem. Šī komplektācija ir paredzēta aktīviem cilvēkiem, kas daudz laika pavada dabā kopā ar draugiem un ģimeni un kas mašīnu bieži izmanto ne tikai pilsētā, bet arī ārpus tās.
Jaunais "CX-5" tagad jau standartā ir aprīkots ar 360 grādu videokamerām, kas atvieglo auto novietošanu pat šaurā stāvvietā. Multimediju sistēma darbojas vēl ātrāk, un 10,25 collu centrālajam ekrānam ir augstāka izšķirtspēja nekā iepriekš. Savukārt "Apple CarPlay" un "Android Auto" saskarne ir padarīta vēl ērtāka, pateicoties vieglāk lasāmam fontam.
Tāpat Eiropā klienti tagad varēs izmantot arī jaunus "MyMazda" lietotnes pakalpojumus. Piemēram – auto atrašanās vietas noteikšana; attālināta durvju aizslēgšana; brīdinājums par neaizslēgtām durvīm; tehniskā stāvokļa ziņojumi; kā arī tehniskās palīdzības izsaukšana. Lietotne ļaus apskatīt arī pilnu auto vēsturi un pieteikties tehniskajai apkopei.
Vairāk komforta ceļojot
2022. gada "CX-5" pirmo reizi ir aprīkots ar "Mi-Drive" viedo braukšanas režīmu izvēles sistēmu. Tās vadības svira ir novietota blakus pārnesumkārbas svirai un ļauj režīmus pārslēgt ar vienu pieskārienu. Visiem modeļiem ir divi režīmi – standarta jeb "Normal" un sportiskais jeb "Sport", bet versija ar "i-Activ" visu riteņu piedziņu ir ieguvusi arī bezceļu jeb "Off-road" opciju. Modernizētajā "CX-5" bezceļu režīms būs ieslēdzams, ne tikai braucot mazā ātrumā vai pa staignu vietu, kā bija līdz šim, bet arī vidējā ātrumā un pat uz lielceļa.
"CX-5" veiktās izmaiņas atspoguļo "Skyactiv" koncepcijas tālāko attīstību. Šī metodika, kas tika aizsākta ar jauno "Mazda3", ietver pārmaiņas arī virsbūvē, balstiekārtā un sēdekļu konstrukcijā.
Uzlabotā virsbūve ne tikai mazina apkārtnes trokšņu nonākšanu salonā, bet arī gādā par vienmērīgāku balstiekārtas darbību. Pastiprinot virsbūvi vietā, kur tiek piemontēti sēdekļi, "Mazda" inženieri ir novērsuši šķērsslodzi, un tas ļāvis mazināt pasažieru diskomfortu. Savukārt, lai mazinātu virsbūves gareniskās svārstības, ir nomainītas balstiekārtas atsperes.
Tirdzniecībā nonāks pavasarī
"CX-5" tiek komplektēts ar benzīna dzinējiem. Spēka agregāti ir pieejami ar priekšējo piedziņu vai "i-Activ" viedo pilnpiedziņu. Divu litru "Skyactiv-G" motoram ar 165 ZS un šīs pašas tehnoloģijas 2,5 litru benzīna dzinējam ar 195 ZS ir cilindru atslēgšanas tehnoloģija. Jaudīgākā versija tiek piedāvāta tikai komplektācijā ar automātisko pārnesumkārbu, savukārt 165 ZS versiju var izvēlēties arī ar manuālo transmisiju.
Visi "Mazda CX-5" automobiļi tiek ražoti Japānā.