Kā liecina prognozes, tuvākajās desmitgadēs dominēs elektroauto, līdz ar to arvien mazāk un mazāk konservatīvo autobraucēju iegrims emocionālajā saviļņojumā no iespaidīgās benzīndzinēja jaudas. Tomēr šobrīd vēl ir iespēja baudīt labākos sasniegumus tradicionālajā autobūvē, kas tapuši īpašās meistardarbnīcās. Piemēram, jauno "Jaguar F-Pace SVR", kas ieradies Latvijā.
Viens no pēdējiem mohikāņiem
Šī gada sākumā "Jaguar Land Rover" atklāja jauno stratēģisko attīstības plānu "Reimagine", kurā izklāstītas britu kompānijas galvenās nākotnes vadlīnijas. Modeļu izstrādē plānots ieguldīt gandrīz trīs miljardus eiro gadā, un galveno uzmanību iecerēts vērst uz ilgtspēju un aprites ekonomiku, nosakot jaunus vides standartus un mainot sabiedrības attieksmi pret luksusa auto. Stratēģija paredz intensīvu "Jaguar" elektrifikāciju – leģendārais zīmols līdz šīs desmitgades vidum būšot pazīstams kā luksusa elektroauto ražotājs. Plānots, ka līdz 2030. gadam 100% pārdoto "Jaguar" būs videi saudzīgāki, savukārt līdz 2039. gadam kompānija sasniegs nulles emisiju arī piegādes ķēdēs un visos ražošanas un vadības procesos.
Trīs burti apzīmē īpašu raksturu
Šajās meistardarbnīcās top unikāli britu markas braucamie, tostarp visjaudīgākā "F-Pace" versija (starp citu, šis ir kompānijas pirmais SUV, ko pilnveidojuši SVO speciālisti). SVR abreviatūras vizītkarte ir augstāki ātruma, jaudas un griezes momenta parametri, kā arī precīzāka kontrole un balstiekārtas algoritmi elegantākai vadāmībai. Tajos izmantoti stingrāki amortizatori, jauni stabilizatori un efektīvākas tehnoloģijas.
"F-Pace SVR" ir aprīkots ar piecu litru V8 motoru un kompresoru, kas ļauj attīstīt līdz pat 550 ZS jaudu un 700 Nm griezes momentu. Vilkme tiek novadīta uz visiem riteņiem ar uzlaboto astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Dinamiskās startēšanas programma sportiskajam SUV no vietas līdz 100 km/h ļauj paātrināties četrās sekundēs, bet maksimāli tas var sasniegt 286 km/h. Normālos apstākļos viedā dinamikas sistēma jaudu novada uz aizmugurējiem riteņiem, bet, attiecīgi mainoties apstākļiem uz ceļa, tā spēj acumirklī vilkmi sadalīt starp riteņu asīm.
Šim auto ir lielākas gaisa lūkas nekā standarta modelim, kā arī ventilācijas atveres motora pārsegā un priekšējos spārnos. Ir izveidots arī aizmugurējais spoileris, kas palielina aerodinamisko piespiedējspēku un samazina gaisa pretestību, tādējādi uzlabojot vadāmību.
SUV interjerā ir "Performance" tipa apsildāmie priekšējie un aizmugurējie sēdekļi, kuri veidoti no mīkstas ādas Vindzoras stilā un kuriem ir arī mākslīgā zamša apdare. Tiem ir arī īpašs perforējums un SVR logotips modeļa identifikācijai. Savukārt iespēja izvēlēties eksterjera krāsas un specifiskas interjera detaļas ļauj automobili individualizēt atbilstoši klienta vēlmēm.
Jauna elektronika
No 2016. gada ražotā SUV jaunā versija uz autoceļiem nonākusi šogad, līdz ar to "F-Pace SVR" ir ieguvis vismodernākās tehnoloģijas. Tajā ir iekļauta kompānijas jaunākā elektronikas arhitektūra "EVA-2", kas atbalsta virkni progresīvu tehnoloģiju un sagatavo modeli nākotnes modernizācijai.
Te ir, piemēram, "Pivi Pro" informācijas un izklaides sistēma. Tā tiek kontrolēta ar izliektu 11,4 collu HD izšķirtspējas skārienekrānu, kas integrēts magnija sakausējuma rāmī centrālajā konsolē. "Pivi Pro" ir atsevišķa elektriskā barošana, un sistēma aktivizējas, tiklīdz vadītājs iesēžas automobilī. "Pivi Pro" savienojamību nodrošina divu integrēto SIM karšu tehnoloģija, kas izmanto divus 4G (LTE) interneta maršrutētājus, līdz ar to sistēma bez palēnināšanās spēj vienlaicīgi izpildīt vairākas darbības.
Būtiska detaļa šodienas pasaulē – "F-Pace SVR" salona gaiss ir jonizēts, un alergēni, kā arī nevēlamas smakas paliek filtrā. Ventilācijas sistēmas filtrē un aiztur arī īpaši smalkas daļiņas.
Tāpat pastāvīgi darbojas viedā trokšņu slāpēšanas tehnoloģija, kas uztver ceļa nelīdzenumu radītās vibrācijas un izkalkulē nepieciešamo pretējas fāzes skaņas vilni, kas novērš dzirdamo troksni.
"Jaguar F-Pace SVR" cena Latvijā ir no 103 850 eiro.