"Mazda2" saime ir sagaidījusi papildinājumu – tai ir pievienojies pašuzlādes jeb pilnais hibrīds "Mazda2 Hybrid", kas ir kompānijas pirmais hibrīdauto Eiropas tirgum. Jaunais modelis tiks ražots "Toyota" rūpnīcā, ar kuru "Mazda" sadarbību uzsāka jau 2015. gadā. Divus gadus vēlāk sadarbība starp abiem Japānas uzņēmumiem tika paplašināta, un šobrīd tā ietver izstrādi un ražošanu dažādās jomās.
Jaunais "Mazda2 Hybrid" ir ļoti svarīgs modelis, jo ievieš dzīvē kompānijas ilgtspējas stratēģiju "Sustainable Zoom-Zoom 2030". Tās nolūks ir samazināt "Mazda" CO2 emisiju visās jomās, lai atbilstu Parīzes vienošanās klimata mērķiem. Plānots, ka 2030. gadā ceturtā daļa "Mazda" jauno pasažieru auto būs tikai elektriski, ka ap to laiku Eiropā vien vairāk nekā 40% kompānijas realizācijas būs elektroauto un ka visi šajā kontinentā pārdotie jaunie pasažieru automobiļi būs elektrificēti tādā vai citādā veidā.
Enerģiju sistēmai nodrošina trīs cilindru Atkinsona cikla 1490 cm³ benzīna dzinējs, kas ar 5200 apgr./min attīsta 92 ZS un ar 3600 apgr./min panāk 120 Nm griezes momentu. Savukārt 59 kW elektromotors ģenerē tūlītēju vilkmi no 0 līdz 17 000 apgr./min 141 Nm apmērā. Benzīna dzinējs un elektromotors, darbojoties sinhroni, nodrošina 116 ZS. Tas ļauj automobilim no vietas līdz 100 km/h paātrināties 9,7 sekundēs un maksimāli sasniegt 175 km/h. Savukārt vidējais degvielas patēriņš ir 3,8 l/100 km (WLTP ciklā), bet CO2 emisija – 87 g/km.
Apstākļos, kad iekšdedzes dzinējs nav efektīvs, piemēram, uzsākot kustību vai braucot ar mazu vai vidēju ātrumu, mašīna automātiski pārslēdzas uz simtprocentīgi elektrisko (EV) režīmu.
Jaunā "Mazda2 Hybrid" ir tikai 3940 mm gara, 1745 mm plata un 1500 mm augsta, un ar šādiem parametriem tas ir viens no kompaktākajiem auto B klasē. Mazā ekopēda, īsā pārkare priekšā un aizmugurē, nelielais segmentā vadošais 4,9 metru apgriešanās rādiuss padara "Mazda2 Hybrid" vienlīdz izveicīgu kā pilsētā, tā arī uz lielceļa. Neskatoties uz nepilnu četru metru kopējo garumu, 2560 mm riteņu garenbāze nodrošina salonā telpu četriem pieaugušiem cilvēkiem, kā arī vēl 286 litriem bagāžas.
Autovadītāja vietā uzmanība pievērsta tam, lai vadītājs visu varētu izdarīt pēc iespējas vienkāršāk. Sēdeklis novietots gana zemu, lai stūrēt būtu ērti arī augumā raženākam cilvēkam, savukārt mazais un sportiskais stūresrats ir aprīkots ar plašām regulēšanas iespējām.
Instrumentu panelī ir divi digitālie pulksteņi, bet tiem pa vidu – TFT displejs. Par papildu samaksu ir pieejams 10 collu projekcijas jeb "head-up" displejs, kas būtisko informāciju parāda uz vējstikla.
Jaunā "Mazda2 Hybrid" Baltijas valstu tirgū būs pieejama ar vairākiem aprīkojuma līmeņiem: "Pure", "Agile" un "Select". Jau bāzes līmenī "Pure" ir diezgan plašs standartaprīkojuma saraksts, kas ietver automātisko gaisa kondicionētāju, audio sistēmu ar 7 collu ekrānu, DAB, "Apple CarPlay" un "Android Auto", adaptīvo kruīza kontroli un LED aizmugurējos lukturus. Bagātīgajā drošības sistēmu klāstā ir ceļa zīmju atpazīšana, automātiskā avārijas bremzēšana un joslas asistents.
Standarta aprīkojumā ir šajā tirgus segmentā reti sastopamais drošības spilvens starp priekšējiem sēdekļiem. Tādas pašas konstrukcijas "Toyota Yaris" kļuva par pirmo mazo automobili, kas drošības testos atbilstoši "EuroNCAP" jaunākajiem kritērijiem ieguva maksimālās piecas zvaigznes.
"Safety Sense" sensoru sistēmas mērķis ir minimizēt avāriju risku. Ja sadursme ir neizbēgama, sistēma izdara visu, lai negadījums būtu pēc iespējas vieglāks gan pasažieriem, gan gājējiem. "Safety Sense" pakotne ietver pretsadursmes asistentu (PCS), kurš jebkurā diennakts laikā atpazīst citus spēkratus un gājējus, bet dienā arī velobraucējus; pagrieziena asistentu; adaptīvo kruīza kontroli; ceļa zīmju asistentu; joslas un arī piestūrēšanas asistentu.
"Mazda2 Hybrid" pārdošana Baltijas valstīs jau ir sākusies, un pirmie šī modeļa automobiļi ieradīsies gada otrajā ceturksnī.