Foto: Publicitātes foto

Jaunais "Land Rover Defender 130" ar pilnvērtīgām sēdvietām trīs rindās ir piemērots astoņiem pieaugušiem pasažieriem, un ar to "Land Rover" realizē savu sākotnējo vīziju par "Defender" modeļu saimi. Tāpat kā "Defender 90" un "110", arī "130" modeļa virsbūves dizains ir aizgūts no oriģinālās "Defender" saimes, par pamatu ņemot visgarāko tās pārstāvi.

Pagarinātā virsbūve, kurā ir rasta vieta trīs sēdekļu rindām konfigurācijā 2+3+3, ir saglabājusi "Defender" spējas pārvarēt bezceļu un mainīt klīrensu plašā diapazonā. "Defender" siluets ir pastiepts par 340 mm, paplašinot salona telpu un ļaujot izveidot bagāžas nodalījumu ar 2516 litru tilpumu.

Ekskluzīvā sarkanā "Sedona Red" krāsa un četru zonu klimata kontrole tiek piedāvāta tikai jaunajam "Defender 130". Tāpat jau bāzes komplektācijā ir iekļauta pneimatiskā balstiekārta, panorāmas stikla jumts, kā arī lūka virs trešās sēdekļu rindas. Tādi papildu elementi kā apsildāmi sēdekļi, polsterēti rokbalsti, pārdomāti nodalījumi sīklietām un USB-C ligzdas ierīču uzlādei brauciena laikā gādā par komfortu pasažieriem trešajā rindā. Turklāt iesēsties trešajā rindā var bez kādas piepūles, jo otrā rinda ir pabīdāma un nolokāma uz priekšu. Savukārt, lai atvieglotu mantu ievietošanu un izņemšanu, bagāžas nodalījumā atrodas pneimatiskās balstiekārtas vadības poga, ar kuru var vienkārši pazemināt balstiekārtu.

Jaunais "Defender 130" standartā ir aprīkots ar lielāko 11,4 collu "Pivi Pro" skārienjutīgo ekrānu. Izliektās stikla virsmas saskarne sāk darboties, tiklīdz auto tiek piestartēts. Viedā sistēma piefiksē cilvēka paradumus un attiecīgi pielāgojas, piemēram, iesaka navigācijas norādes jau atpazīta maršruta sākumā, tāpēc "Smart Voice Guidance" balss asistents mazāk iesaistās braukšanas laikā.

Visi "Defender" saimes pārstāvji, ieskaitot "Defender 130", ir aprīkoti ar bezkontakta viedatslēgu. Kad autovadītājs ar viedatslēgu automobilim pietuvojas pusotra metra attālumā, tā tiek atpazīta, un durvis automātiski tiek atslēgtas. Un otrādi – "Defender 130" pats aizslēdzas, kad viedatslēga ir vairāk nekā pusotra metra attālumā.

"Defender 130" ir pieejams ar dažādiem jaudīgiem un efektīviem elektrificētajiem spēka agregātiem, tādiem kā "P300" un "P400" vieglā hibrīda "Ingenium" saimes sešcilindru benzīna dzinējiem un "D250" un "D300" "Ingenium" sešcilindru dīzeļa motoriem. Atkarībā no versijas spēka agregāti attīsta 250–400 ZS jaudu un 470–650 Nm griezes momentu.

Katrs "Defender 130" standartā ir aprīkots ar "Land Rover" viedo pilnpiedziņas sistēmu (iAWD) un astoņu pārnesumu ZF automātisko pārnesumkārbu. "iAWD" tehnoloģija pārvalda spēka piedziņas un jaudas sadali starp priekšējo un aizmugurējo riteņu asi, atbilstoši apstākļiem optimizējot braukšanu un bezceļa pārvarēšanu. Tāpat visi "Defender 130" ir aprīkoti ar "Land Rover" progresīvo "Terrain Response" sistēmu, kas ļauj pārvarēt bezceļu un dinamiski pārvarēt arī slikta ceļa posmus.

Balstiekārta ar elektronisko vadību bezceļa režīmā pieļauj riteņu tiltu artikulāciju 430 mm diapazonā, bet klīrensu palielina par 71,5 mm priekšā un par 73,5 mm aizmugurē, kā rezultātā "Defender 130" spēj šķērsot pat 900 mm dziļu braslu. Savukārt šī auto vilktspēja ir 3000 kg, bet sakabes pievienošanu atvieglo pneimatiskā balstiekārta, ko kontrolē elektroniski ar atbilstošiem slēdžiem auto aizmugurē. Ērtai vilkšanai ir pieejami dažāda augstuma noņemamie piekabes āķi.

Jaunais "Land Rover Defender 130" maksās no 89 200 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!