Nikola Tre BEV
Foto: Publicitātes foto

"Iveco Group" komerciālo transportlīdzekļu zīmols "Iveco" un "Nikola Corporation" sāk jaunu ēru nulles emisiju transportā, tirgū laižot "Nikola Tre BEV" un izstādē "IAA Transportation 2022" pirmo reizi parādot "Nikola Tre" kravas auto beta versiju ar ūdeņraža degvielas šūnu elementiem. Izstādes apmeklētāji varēja arī apskatīt abu kravas auto paraugdemonstrējumus āra zonā un izmēģināt "Nikola Tre BEV", lai izbaudītu tā veiktspēju, komfortu un uzlabotās funkcijas.

"Mēs laižam klajā pirmos "Iveco" un "Nikola Corporation" partnerības produktus, kas domāti Eiropas tirgum," sacīja Ernests Jakubonis, "Iveco" pārstāvniecības Baltijas valstīs pārdošanas un mārketinga vadītājs. "Kopā mūsu komandas ir izstrādājušas modulāru platformu, kas apkopo degvielas šūnu elementu un akumulatoru piedziņas tehnoloģijas. Tā ir pirmā šāda veida modulārā platforma lieljaudas vilcējiem, kuros iespējams izmantot abus enerģijas avotus: bateriju elektrisko aptuveni 500 km gariem braucieniem un degvielas šūnu elektrisko spēka agregātu, lai ar vienu uzpildi nobrauktu līdz 800 km. Tā ir patiesa revolūcija, kas iezīmē taustāmu soli ceļā uz mūsu mērķi – nulles emisiju transportu."

"Nikola Tre" platformas pamatā ir "Iveco S-Way" kravas automašīna. Tai ir elektriskās piedziņas ass, kas projektēta un ražota kopā ar "FPT Industrial", un "Nikola" progresīvā elektriskā tehnoloģija. "Iveco" un "Nikola" jaunās platformas izstrādē izmantoja modulāru pieeju, lai tajā varētu izmantot gan bateriju, gan degvielas šūnu piedziņas tehnoloģijas – jomas, kas bruģē ceļu kompāniju elektriskā piedāvājuma attīstībai Eiropas tirgū.

"Nikola Tre BEV", kura riteņu bāze ir 4021 mm, ir deviņi akumulatori ar 738 kWh kopējo enerģijas ietilpību, un tie nodrošina aptuveni 500 km sniedzamību. Uzlāde (no 10 līdz 90%) ar 175 kW lādētāju aizņem aptuveni 162 minūtes. Vēlāk šogad būs pieejama uzlāde ar 350 kW jaudu.

Ar 738 kWh gaitas akumulatoru un "FPT Industrial e-Axle" 480 kW pastāvīgo jaudu "Nikola Tre BEV" ir tāda veiktspēja un sniedzamība, lai tas pārliecinoši spētu veikt kā piegādes no noliktavas uz noliktavu, tā arī reģionālos pārvadājumus. Paralēli tam elektriskajai kravas automašīnai ir zemas kopējās lietošanas izmaksas, kas padara to par operacionāli un finansiāli dzīvotspējīgu nulles emisiju risinājumu.

Saskaņā ar "Iveco" uz vadītāju orientēto pieeju katra "Nikola Tre BEV" kabīnes detaļa uzlabo vadītāja ikdienu, kad viņš ir ceļā. Darba vide ir komforta iestrādēm un uzlabotām funkcijām bagāta, bet informācijas un izklaides sistēma ir balstīta uz "Nikola" jaunās paaudzes tehnoloģiju, kas apvieno informācijas, izklaides un navigācijas funkcijas, kā arī iespēju pārvaldīt lielāko daļu transportlīdzekļa mezglu.

"Nikola Tre BEV" Eiropas versiju ražo "Nikola Iveco Europe" kopuzņēmums savā rūpnīcā Ulmā, Vācijā. Ražotnē, kas tika atklāta 2021. gadā, tiek īstenots gala montāžas process, kas paredzēts tieši elektriskajiem transportlīdzekļiem un darbojas saskaņā ar pasaules klases standartiem.

"Nikola Tre FCEV Artic 6x2" beta versija, kas tika prezentēta izstādē, ir aprīkota ar trešo asi un jaunu kabīni ar uzlabotu aerodinamisko veiktspēju. Ar 3932 mm riteņu bāzi tai ir tvertnes 70 kilogramu ūdeņraža uzpildīšanai 700 bāru spiedienā. Šis ūdeņraža daudzums un ātrais uzpildes laiks, kas ir mazāks par 20 minūtēm, ļauj nobraukt līdz 800 km.

Kad "Nikola Tre FCEV" 2024. gadā ienāks Eiropas tirgū, nulles emisiju elektriskie dzinēji tālsatiksmes braucieniem kļūs par realitāti – tas ir svarīgs pagrieziena punkts "Iveco" virzībā uz mērķi līdz 2040. gadam sasniegt oglekļa neto emisiju nulles līmeni.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!