"Mazda" turpina īstenot savu elektrifikācijas programmu, un par tās galveno produktu ir kļuvis modelis "MX-30", kas tika laists klajā 2020. gadā kā pirmais uzņēmuma sērijveida elektroauto. Nedaudz vēlāk dažos tirgos ārpus Eiropas tam pievienojās "MX-30" vieglā hibrīda versija, bet piektdien, 13. janvārī, Briseles autoizstādē Eiropas debiju piedzīvoja "Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV" – uzlādējamā hibrīda modelis, kurā ģeneratora piedziņas funkciju pilda rotordzinējs.
"Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV" ir spraudņa hibrīds ar visām oriģinālā "MX-30" īpašībām, taču tas piedāvā arī jaunus veidus, kā izmantot akumulatoru elektroauto priekšrocības. "MX-30 e-Skyactiv R-EV" elektriskā sniedzamība ir 85 km (atbilstoši Eiropas WLTC kombinētajam ciklam), un ikdienas vajadzībām ar to vairumā gadījumu būs gana. Savukārt, lai enerģijas pietiktu arī tālākiem braucieniem, ir iespēja izmantot ģeneratoru. Visās situācijās riteņus piedzen tikai elektromotors.
"MX-30 e-Skyactiv R-EV" novērtēs arī cilvēki ar aktīvu dzīvesveidu. Jaunais modelis nodrošina vairākas ļoti noderīgas funkcijas: gan parastā divu vai trīs fāžu maiņstrāvas uzlāde, gan ātrā līdzstrāvas uzlāde; 1500 W barošanas avota funkcionalitāte; trīs piedziņas režīmi dažādām situācijām: "Normal", "EV" un "Charge". Turklāt ar 125 kW elektromotoru jaunajam modelim veiktspēja ir pat nedaudz labāka kā akumulatoru elektriskajam "MX-30".
Briseles autoizstādē prezentētais "Edition R" ir speciālā izlaiduma modelis, un tas būs pieejams, kad sāksies "MX-30 e-Skyactiv R-EV" tirdzniecība. "Edition R" ārējā dizainā īpaši izceļas "Maroon Rouge Metallic" apdare – kā ekskluzīvs akcents jumta malās ieviesta jauna variācija par "Mazda" pirmā vieglā auto "R360 Coupe" jumta krāsu. Pārējā virsbūve un arī salons ir melni. "Edition R" ietver arī citus unikālus dizaina elementus, piemēram, rotora formas emblēmu grīdas paklājiņos un sēdekļu galvas balstos.
Vācijas tirgū "Mazda MX-30" uzlādējamais hibrīds maksās tieši tikpat cik simtprocentīgi elektriskais "MX-30" – no 35 990 eiro.