Foto: Publicitātes foto

"Mazda" turpina īstenot savu elektrifikācijas programmu, un par tās galveno produktu ir kļuvis modelis "MX-30", kas tika laists klajā 2020. gadā kā pirmais uzņēmuma sērijveida elektroauto. Nedaudz vēlāk dažos tirgos ārpus Eiropas tam pievienojās "MX-30" vieglā hibrīda versija, bet piektdien, 13. janvārī, Briseles autoizstādē Eiropas debiju piedzīvoja "Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV" – uzlādējamā hibrīda modelis, kurā ģeneratora piedziņas funkciju pilda rotordzinējs.

"Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV" ir spraudņa hibrīds ar visām oriģinālā "MX-30" īpašībām, taču tas piedāvā arī jaunus veidus, kā izmantot akumulatoru elektroauto priekšrocības. "MX-30 e-Skyactiv R-EV" elektriskā sniedzamība ir 85 km (atbilstoši Eiropas WLTC kombinētajam ciklam), un ikdienas vajadzībām ar to vairumā gadījumu būs gana. Savukārt, lai enerģijas pietiktu arī tālākiem braucieniem, ir iespēja izmantot ģeneratoru. Visās situācijās riteņus piedzen tikai elektromotors.

Jaunajā modelī "Mazda" ģeneratora darbināšanai izmanto rotordzinēju, jo tas unikālā veidā apvieno kompaktumu ar lieliskiem jaudas rādītājiem. Jaunizstrādātais "8C" rotordzinējs motortelpā ir iebūvēts līdzās ģeneratoram un augstas veiktspējas elektromotoram. Šis kompaktais hibrīda spēka agregāts ir savienots ar 17,8 kWh litija jonu akumulatoru un 50 litru degvielas tvertni un veido unikālu uzlādējamā hibrīda sistēmu ar ļoti konkurētspējīgu kopējo sniedzamību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!