"Jaguar Land Rover" (JLR) izziņojis plānus, ka uzņēmuma Heilvudas rūpnīca Apvienotajā Karalistē pilnībā pāries uz elektroauto ražošanu un ka tā nākamās paaudzes vidējās klases SUV arhitektūra – elektrificētā modulārā arhitektūra (EMA) – turpmāk būs 100% elektriska.
Informatīvā sarīkojumā JLR centrā Geidonā izpilddirektors Adrians Mardels mediju pārstāvjiem no visas pasaules atkārtoti apliecināja apņemšanos īstenot "Reimagine" stratēģiju, pēc kuras JLR līdz 2030. gadam tiks transformēts par elektrificētu modernā luksusa auto ražotāju un spers soli tuvāk saviem finanšu mērķiem – līdz 2025. finanšu gadam sasniegt pozitīvu neto naudas plūsmu un līdz 2026. gadam uzrādīt divciparu EBIT (neto ieņēmumi pirms procentu un nodokļu maksājumiem).
JLR izpilddirektors Adrians Mardels saka: "Savu "Reimagine" stratēģiju mēs sākām īstenot pirms diviem gadiem, un progress kopš tā laika ir acīm redzams. Tostarp esam izlaiduši arī divus ekspertu aprindās atzinīgi novērtētus modernā luksusa "Range Rover" un "Range Rover Sport" modeļus, un tie lieliski papildina "Defender" saimi, pēc kuras vērojams rekordliels pieprasījums. Mēs to panācām, spītējot gan pandēmijai, gan mikroshēmu trūkumam un veiksmīgi izvēršot ienesīgāko modeļu ražošanu, kas trešajā ceturksnī mums nodrošināja peļņu. Ar lepnumu paziņoju, ka mēs paātrinām elektrifikāciju, vienu no mūsu Apvienotās Karalistes rūpnīcām un mūsu nākamās paaudzes vidējās klases luksusa SUV arhitektūru padarot pilnībā elektriskas. Šis ieguldījums ir mūsu elektriskās modernā luksusa nākotnes nodrošinājums. Tas ļaus attīstīt jaunas prasmes un stiprinās mūsu apņemšanos līdz 2039. gadam sasniegt oglekļa izmešu neto nulles līmeni."
Ieguldījumi nākamās paaudzes elektriskajos auto
Izziņojot savu nākamās paaudzes modeļu elektrifikācijas plānu, JLR apstiprināja, ka jau šogad sāks pieņemt pilnībā elektriskā "Range Rover" pasūtījumus. Pirmais nākamās paaudzes vidējās klases SUV būs pilnībā elektrisks "Range Rover" saimes modelis. Tas tiks laists klajā 2025. gadā un būs ražots JLR Heilvudas rūpnīcā Mērsīsaidā.
Lai gan virzība uz elektrifikāciju daudzos pasaules tirgos kļūst aizvien straujāka un EMA platforma tagad būs tikai elektriska, JLR saglabās arī modulāro garenvirziena arhitektūru (MLA). Uz tās tiek būvēti "Range Rover" un "Range Rover Sport", un tā ļauj izmantot gan iekšdedzes dzinēju un hibrīdu, gan akumulatoru elektrisko tehnoloģiju priekšrocības. Tas nodrošina JLR bezkompromisa elastīgumu un iespējas pielāgot savu modeļu klāstu dažādiem pasaules tirgiem atkarībā no tempa, kādā tie virzās uz saviem oglekļa neto nulles mērķiem.
Četri unikāli zīmoli
Nākamais solis "Reimagine" stratēģijas iedzīvināšanā ir tā dēvētā "House of Brands" pieeja, ar kuru JLR vēlas stiprināt savu zīmolu – "Range Rover", "Defender", "Discovery" un "Jaguar" – unikālo raksturu un ātrāk īstenot vīziju par uzņēmumu, kas rada iekārojamākos modernā luksusa automobiļus visprasīgākajiem klientiem.
Komentējot "House of Brands" pieeju, JLR radošais direktors Gerijs Makgoverns saka: "Mūsu "Reimagine" stratēģijas galvenais elements ir "House of Brands" izveide – dabiska evolūcija, kuras mērķis ir šo zīmīgo britu marku unikalitāti pacelt jaunā līmenī un pastiprināt. Mūsu galvenais mērķis ir sagādāt klientiem emocionāli lielisku pieredzi, kas ar laiku cels mūsu zīmolu ilgtermiņa vērtību un veicinās JLR ilgtspēju."
Ieguldījums Apvienotās Karalistes rūpniecībā
Papildus ziņām, ka Heilvudas rūpnīca Mērsīsaidā kļūs par pilnībā elektrisku ražotni un ka nākamās paaudzes vidējās klases SUV arhitektūra EMA būs tikai elektriska, JLR atklāja, ka arī Dzinēju ražošanas centru Vulverhemptonā gaida elektriska rītdiena. Rūpnīcā, kur JLR patlaban ražo savus "Ingenium" iekšdedzes motorus, nākotnē tiks ražotas nākamās paaudzes mašīnu elektropiedziņas sistēmas un akumulatoru bloki. Tāpēc arī šī rūpnīca tiks pārdēvēta par Elektropiedziņas ražošanas centru.
Visbeidzot JLR apstiprināja, ka vēsturiskā Kāslbromvičas ražotne Birmingemas pievārtē, kuras štancēšanas iekārtās tiek presēti virsbūves paneļi, tiks paplašināta un spēlēs galveno lomu uzņēmuma elektriskajā nākotnē – tā radīs virsbūves nākamās paaudzes elektromašīnām. Tāpat JLR izsver iespējas Kāslbromvičā attīstīt ražošanu arī citās jomās.