Kopš dibināšanas 1989. gadā "Lexus" ir nepārtraukti attīstījis luksusa jēdzienu. Šodien zīmola līdzšinējiem sasniegumiem pievienojas jauns apvidus auto modelis "LBX". Pilnīgi jaunais hibrīda elektriskais "LBX" ir līdz šim mazākais "Lexus", taču tas pilnībā attaisno īpaši svarīga modeļa statusu un reprezentē gaidāmo zīmola izaugsmi Eiropā.
"LBX" nozīmē "Lexus Breakthrough Crossover". Tas ir kompakts SUV, kas paplašinās "Lexus" zīmola pievilcību jaunā tirgus segmentā. Tas ietver mūsdienīgas dizaina un tehnoloģiju idejas, vienlaikus saglabājot "Lexus" raksturīgās īpašības – augstākās klases kvalitāti un "Omotenashi" viesmīlības filozofiju.
"LBX" ir pirmais "Lexus" modelis, kas būvēts uz mazo automobiļu globālās platformas "GA-B". Tā ir fundamentāli pielāgota "Lexus" prasībām, sniedzot tam tādas priekšrocības kā zems smaguma centrs, plata šķērsbāze, īsas pārkares un ļoti stingra virsbūve.
"LBX" ir jaunās paaudzes "Lexus" hibrīda elektriskā sistēma ar kompaktu un vieglu 1,5 litru trīscilindru dzinēju. Lai uzlabotu efektivitāti, kā arī samazinātu zudumus, svaru un izmērus, ir būtiski pārstrādātas galvenās hibrīdsistēmas sastāvdaļas, tostarp transmisija un jaudas vadības bloks. "LBX" ir jauns zemas pretestības niķeļa-metālhidrīda (NiMH) akumulators, kura palielinātā jauda nodrošina papildu atbalstu elektromotoram paātrinājuma laikā un paplašina automobiļa iespējas braukt pilnībā elektriski.
Tehnoloģiju attīstība ir ļāvusi "Lexus" koncentrēties uz lielāku veiktspēju. Hibrīdsistēmas maksimālā jauda ir 136 ZS, bet maksimālais griezes moments sasniedz 185 Nm.
Automobilim ir "Lexus E-Four" pilnpiedziņas opcija, kas tiek īstenota ar papildu elektromotoru uz aizmugurējās ass. Uzsākot kustību, braucot pagriezienos un pa virsmām ar zemu saķeri, sistēma automātiski novirza piedziņas spēku uz aizmugurējiem riteņiem, palīdzot saglabāt automobiļa stabilitāti un vadītāja pārliecību.
Galvenās vadības ierīces un informācijas avoti ir izvietoti tieši ap vadītāju, lai to izmantošanai būtu nepieciešamas tikai minimālas roku vai acu kustības. Tas nenovērš uzmanību un palīdz vadītājam koncentrēties uz braukšanu. Stūresrata novietojums un leņķis ir precīzi aprēķināts, lai autovadītājam sniegtu patīkamu kontroles sajūtu.
Automobilim ir 12,3 collu mērinstrumentu displejs, kāda "Lexus" vēl nekad nav bijis. Mērierīču un datu izkārtojums mainās atkarībā no izvēlētā braukšanas režīma, un tos var pielāgot atbilstoši individuālajām vēlmēm. Pēc izvēles ir pieejams arī projekcijas (head-up) displejs.
"Lexus LBX" ražošana tiks sākta 2023. gada beigās, bet modeļa tirdzniecība Eiropas un atsevišķos pasaules tirgos sāksies 2024. gada pirmajā ceturksnī. "Lexus LBX" cena ir no 36 500 eiro, taču galīgais novērtējums tiks precizēts nākamā gada sākumā.