Vieglo auto šķira, kuras pirmie iedīgļi meklējami deviņdesmito gadu vidū, bet straujāks popularitātes izrāviens sākās tikai pirms gadiem desmit piecpadsmit, ir kompaktie krosoveri. Šai laikā ir nedaudz pamainījusies šo automobiļu būtība un īpašības, kam potenciālie pircēji piešķir lielāko vērību, taču segments aizvien ir uz viļņa. Kamēr nekas neliecina, ka interese par to varētu krist, autoražotāji steidz izlaist jaunus un jaunus modeļus. "Honda" šeit nav izņēmums, jo Eiropas tirgum nupat sagatavojusi pilnīgi jaunu neliela izmēra auto ar paaugstinātu klīrensu un virsbūvi, to nodēvējusi par "ZR-V" un izvietos nišā starp "HR-V" un "CR-V".
Ja runa ir par jauna auto iegādi, tad vidusmēra pircēja rīcības scenārijs pamatā ir nemainīgs – pie galīgā lēmuma visbiežāk noved draugu un paziņu aptauja kombinācijā ar patstāvīgu pētniecisko darbību internetā un pie dīlera. Pēdējo gadu tendences rāda, ka automobiļi ar tradicionālajām virsbūvēm savas pozīcijas bez lielām ierunām atdod džipveidīgajiem auto un krosoveriem. Ja hečbekiem, liftbekiem un universāļiem vēl var atrast pircējus pietiekamā skaitā, tad klasisko sedanu gadījumā šķiet, ka pēdējā stundiņa ir klāt. Kas par to liecina? Nu, kaut vai "Volkswagen Passat", kas turpmāk būs pieejams tikai universāļa formā un pat "Passat" sedana elektriskais pēctecis "ID.7" drīzāk būs hečbeks ar lielu bagāžnieku.
Lai vai kā, auto pircēji laika gaitā ir nosliekušies par labu daudzpusīgākiem auto, kas apvieno dažādas pasaules. Krosoveri un arī jaunais "ZR-V" ir tieši šādi auto – ar pēdas nospiedumu uz zemes, kas neatšķiras no parastas mašīnas, taču redzamām priekšrocībām praktiskuma ziņā – augstāku klīrensu un augstāku virsbūvi. Uz to "ZR-V" prezentācijā, kas pirmssvētku nedēļā notika Barselonā, norādīja arī "Honda Motor Europe" tehniskais padomnieks Kotaro Jamamoto – ja oriģinālajos pilsētas SUV svarīgākās bija bezceļa braukšanas īpašības, tad mūsdienās krosoveru filozofija balstīta uz drošību, robustumu, praktiskuma aspektiem un komfortu.
Pēc pārsimts kilometriem pa taisnām maģistrālēm, vijīgiem kalnu ceļiem un pilsētu ielām, par "ZR-V" robustumu spriest ir grūti, taču tas atstāj pozitīvu iespaidu kā auto ar vieglu un prognozējamu vadāmību, tas nav pārlieku digitalizēts, tāpēc mašīnu var apgūt desmit minūšu laikā, turklāt pat uz šosejas
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv