Foto: Publicitātes foto

"Peugeot 208" pagājušajā gadā bija visvairāk pārdotais jaunais auto Eiropā. Tagad tas ir atjaunināts un 100% elektriskajā versijā nodrošina 400 km sniedzamību. Modernizētajam modelim ir atsvaidzināts dizains, vēl progresīvākas tehnoloģijas un jauni spēka agregāti.

"Peugeot 208" tika izlaists 2019. gada nogalē, un nedaudz vairāk kā trīs gadu laikā visā pasaulē tam ir saražots gandrīz miljons eksemplāru. 2021. un 2022. gadā šis bija visvairāk pārdotais jaunais auto Eiropā, turklāt visus segmentus kopā ņemot. Šo panākumu atslēga lielā mērā ir "e-208", kas 2022. gadā kļuva par Eiropā vislabāk pārdoto B segmenta elektroauto.

Jaunais "208" būs pieejams trīs versijās – "Allure", "Active" un "GT" – un ar pieciem spēka agregātiem, tostarp jauno 156 ZS elektromotoru, kas ar pilnu akumulatora uzlādi nodrošina 400 km nobraucamo attālumu, un jaunajiem "Hybrid 100" un "Hybrid 136" dzinējiem.

Visām jaunā "208" versijām ir pilnībā transformēta priekšējā daļa ar zīmola jauno logotipu centrā. Apvienojumā ar režģi un virsbūvi, kas vairs nav atsevišķi elementi, bet veido vienotu veselumu, auto iegūst robustāku, iespaidīgāku un modernāku vizuālo tēlu un akcentē "208" pāreju jaunā "Peugeot" dizaina laikmetā.

"Peugeot e-208" priekšpusi rotā jaunā dizaina "Peugeot" gaismu raksti, kas vispirms tika ieviesti sacīkšu mašīnā "9X8 Hypercar", vēlāk jaunajos "508" un "508 SW", bet pavisam nesen arī "2008" modelī. Priekšējo LED gaismu raksturīgākā iezīme ir trīs gari, vertikāli "nagu skrāpējumi", kas iestrādāti bampera spīdīgi melnajos ieliktņos.

No jauna izstrādātas arī aizmugurējās gaismas ar trim līdzās izkārtotiem sarkaniem nagiem.

Jaunā "Peugeot e-208" ārējās dimensijas ir tikpat kompaktas kā līdz šim – auto ir 4,055 m garš, 1,745 m plats (neskaitot spoguļus) un 1,43 m augsts. Arī bagāžas nodalījums ir palicis tikpat liels – tā tilpums ir 309 litri.

Šīs paaudzes "208" bija pirmais "Peugeot" ar ikonisko "i-Cockpit" priekšējo paneli. Tagad tas ir vēl tehnoloģiskāks, savienotāks, ergonomiskāks un pielāgojamāks. Instrumentu panelis ir ideāli novietots vadītāja acu līmenī un versijās "Allure" un "GT" – pilnībā digitāls. Mērinstrumentu panelim ar 10 collu displeju ir jauns dizains, turklāt "GT" versijai jau standarta aprīkojumā ir ekrāns ar 3D funkciju.

"208" versijai, kas aprīkota ar sešpakāpju manuālo transmisiju, tagad ir jauna dizaina pārnesumu pārslēgs ar labāku ergonomiku. Bet versijās ar automātisko pārnesumkārbu ir saglabāts diskrētais selektors, kas tika ieviests 2022. gada pavasarī.

Jaunajam "e-208" ir jauns 115 kW (156 ZS) elektromotors, kas apvienojumā ar 51 kWh akumulatoru nodrošina 400 km nobraucamo attālumu. Akumulatoru no 20 līdz 80% var uzlādēt nepilnās 25 minūtēs, ja izmanto ātro staciju (100 kW).

"208" ir pieejami divi jauni 48 V hibrīddzinēji, kas ietver jaunākās paaudzes "PureTech" 100 ZS un 136 ZS benzīna motoru un elektrificētu divu sajūgu sešu ātrumu pārnesumkārbu "e-DCS6", kurā iebūvēts elektromotors.

Pateicoties akumulatoram, kas uzlādējas braukšanas laikā, šī tehnoloģija nodrošina papildu griezes momentu pie zemiem apgriezieniem un par 15% mazāku degvielas patēriņu. Braucot pa pilsētu, "Hybrid 100" un "Hybrid 136" vairāk nekā pusi laika var darboties tīrā elektriskā bezizmešu režīmā.

Modernizētais "Peugeot 208" pie zīmola dīleriem Latvijā nonāks novembrī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!