Foto: Publicitātes foto

Pasaules pirmizrādē "Volkswagen" (VW) prezentē jaunā "Passat" pirmās fotogrāfijas un galvenos faktus. Jau šonedēļ šis automobilis pirmo reizi tiks prezentēts sabiedrībai izstādē "IAA Mobility", kas šogad norisināsies Minhenē no 5. līdz 9. septembrim.

Jaunais "Passat" tirgū nonāks 2024. gada pirmajā ceturksnī kā daudzpusīgs automobilis "Variant" virsbūves versijā. Ar pasaulē pārdotiem vairāk nekā 34 miljoniem vienību "Passat" ir visu laiku pārdotākais VW modelis aiz "Golf", apsteidzot "Beetle".

Uz klientu vajadzībām orientēto piedāvājumu klāstu ar trim jauniem "plug-in" un vieglā hibrīda sistēmu dzinējiem, kā arī pieciem turbo benzīna un dīzeļdzinēju variantiem raksturo efektivitāte. Ietilpīgais "Passat Variant" papildkomplektācijā būs pieejams ar jauno adaptīvo šasijas kontroli "DCC Pro" un jaunajiem "ergoActive" sēdekļiem ar pneimatisko spiediena punktu masāžu.

Modelim pieejami divi pilnīgi no jauna izstrādāti "plug-in" hibrīda dzinēji ("eHybrid") ar kopējo jaudu 204 ZS un 272 ZS. Apvienojumā ar jauno 19,7 kWh akumulatoru (neto enerģijas saturs) tie nodrošina iespēju tikai ar elektrisko piedziņu nobraukt aptuveni 100 kilometrus. Tādējādi jaunais "Passat Variant" ir elektrisks automobilis ikdienai – to arī nodrošina īss uzlādes laiks, jo akumulatoru tagad var uzlādēt maiņstrāvas uzlādes punktos ar 11 kW jaudu iepriekšējo 3,6 kW vietā.

"Passat Variant eHybrid" iespējams uzlādēt pat ar 50 kW jaudu līdzstrāvas ātrās uzlādes stacijās. Turklāt elektromotora un jaunā ekonomiskā benzīna dzinēja ar turbīnu (1,5 TSI evo2) kombinācija nodrošina kopējo nobraukšanas attālumu, kas sasniedz aptuveni 1 000 kilometrus.

Jaunums ir arī 48 voltu vieglā hibrīda piedziņa ("eTSI" ar 150 ZS), kas pārveido kinētisko enerģiju elektroenerģijā un ļauj pārvietoties, neizmantojot iekšdedzes dzinēju. Dzinēju klāstā ir arī divi 204 ZS un 265 ZS turbo benzīna dzinēji (2,0 TSI), kā arī trīs turbo dīzeļdzinēji (2,0 TDI) ar 122 ZS, 150 ZS un 193 ZS jaudu. Automātiskā tiešās pārslēgšanās pārnesumkārba (DSG) iekļauta standarta aprīkojumā. Jaudīgākās versijas jau komplektācijā aprīkotas ar "4Motion" pilnpiedziņas sistēmu. Visiem pārējiem modeļiem ir priekšējo riteņu piedziņa.

Izmantojot "Park Assist Pro", jaunais "VW Passat Variant" spēj iebraukt stāvvietā un izbraukt no tās ar attālinātu vadību, izmantojot viedtālruni. Ja "Passat" aprīkots ar "Park Assist Pro" un atmiņas funkciju, sistēma pēc pieprasījuma var ierakstīt un saglabāt pēdējos 50 brauciena metrus. Automobilim atkal nonākot tajā pašā pozīcijā, piemēram, pie iebrauktuves automašīnu nojumē pie mājām, šī sistēma piedāvā pārņemt stāvvietā iebraukšanas manevru. Iespējama arī patstāvīga izbraukšana no stāvvietas.

Pateicoties par 50 milimetriem garākai garenbāzei, kā arī par 50 milimetriem lielākai kāju zonai aizmugurē un bagāžas nodalījumam ar ietilpību līdz pat 1920 litriem, "Passat Variant" ir piemērots kā universāls automobilis darbam un atpūtai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!