Foto: Publicitātes foto

"Audi" prezentējis atjaunoto iekšdedzes dzinēja "Q" modeļu saimes flagmani "¬Audi Q8" ¬– ar vēl izteiksmīgāku dizainu un uzlabotām tehnoloģijām. Pirmo reizi "Audi Q8" ir aprīkots ar "HD Matrix LED" priekšējiem lukturiem, tostarp lāzeru tālajām gaismām. Šiem lukturiem ir digitālās dienas gaitas gaismas un vairāki gaismas paraksti. Paplašināto apgaismojuma sistēmu piedāvājumu papildina digitālie OLED aizmugurējie lukturi ar četriem izvēles aizmugurējo gaismu dizainiem.

Atjaunotajā modelī "Audi" ir sistemātiski samazinājis dekoratīvo elementu skaitu, lai sportiskajai un elegantajai SUV kupejai radītu vēl izsmalcinātāku dizainu. Īsās pārkares un garā garenbāze veido sportiskas, elegantas proporcijas, kuras iespējams akcentēt ar izteiksmīgām eksterjera krāsām un vieglmetāla diskiem.

"Audi Singleframe" radiatora reste ar astoņstūra dizainu tagad pārsteidz ar vertikāliem ielaidumiem. Bāzes modeļu eksterjerā tie izvietoti vertikāli, savukārt "S line" un "SQ8 TFSI" modeļa aprīkojumā tie veidoti "L" formā. "Q8" pašpārliecināto izskatu paspilgtina jaunās izteiksmīgās gaisa ieplūdes atveres, kas ir integrētas automobiļa kopējā arhitektūrā.

"Audi Q8" redzama "Audi" jaunā korporatīvā identitāte. Proti, tie ir jaunie divdimensiju riņķi uz priekšējās restes un aizmugurē, kas pirmo reizi bija redzami elektriskajam "Q8 e-tron". Tie vizuāli pārsteidz ar lielāku precizitāti. Hroma vietā jaunie riņķi ir kontrastējošā baltā un melnā krāsā. Uz "Q8" vidējās statnes tagad izvietots arī modeļa nosaukums, modeļa versija un tehnoloģiju identifikators.

Attiecībā uz autovadītāja asistentu sistēmām ievērojamus uzlabojumus saņēmis apkārtējās vides displejs. "Audi" virtuālajā vadītāja informācijas sistēmā tiek parādīts brīdinājums par joslas maiņu, brīdinājums par citu satiksmes dalībnieku ievēroto distanci, krustojumu asistents un luksoforu informācija tiešsaistē "Full HD" kvalitātē.

Papildu lietotņu veikalam un jaunajam apkārtējās vides displejam ar produktu modernizāciju ticis paplašināts arī "Q8" standarta aprīkojums – standarta aprīkojumā tagad iekļauti arī 20 collu vieglmetāla diski, atpakaļskata kamera, stāvvietā novietošanas un tālo gaismu asistentu sistēmas, bezkontakta atslēgu sistēma, kā arī citas funkcijas.

Modeļu klāsts sākas ar "45 TDI quattro" modeli, kas ir aprīkots ar trīs litru dīzeļdzinēju, kura jauda ir 231 ZS un 500 Nm griezes moments. "Audi Q8 45 TDI" no 0 līdz 100 km/h paātrinās 7,1 sekundē un tā maksimālais ātrums ir 226 km/h. Šim dzinējam seko "50 TDI quattro", kas ir jaudīgāka versija ar 286 ZS jaudu un 600 Nm griezes momentu. Lielais SUV no nulles līdz 100 km/h paātrinās 6,1 sekundē un sasniedz 241 km/h maksimālo ātrumu.

"Audi Q8 55 TFSI" ir trīs litru, sešu cilindru dzinējs ar tiešo degvielas iesmidzināšanu, kas nodrošina 340 ZS jaudu. Tā maksimālais griezes moments ir 500 Nm plašā dzinēja apgriezienu diapazonā no 1370 līdz 4500 apgriezieniem minūtē. Pateicoties ar turbīnu aprīkotajam benzīna dzinējam, "Audi Q8" no 0 līdz 100 km/h paātrinās 5,6 sekundēs. Tas spēj sasniegt 250 km/h maksimālo ātrumu, kas ir elektroniski ierobežots.

Visi "Audi Q8" V6 dzinēji darbojas kopā ar astoņu pārnesumu "Tiptronic" ātrumkārbu, "quattro" pastāvīgo četru riteņu piedziņu un mērenā hibrīda sistēmu, kas spēj samazināt degvielas patēriņu pat par 0,5 litriem uz 100 kilometriem. Tās galvenie komponenti ir litija jonu akumulators un siksnas piedziņas ģeneratora starteris (BAS), kas nodrošina enerģiju SUV kupejas 48V galvenajai elektrosistēmai. Ātrumā starp 55 un 160 km/h "Q8" var braukt ar izslēgtu dzinēju līdz pat 40 sekundēm, ja vadītājs noņem kāju no akseleratora pedāļa.

"SQ8" tagad darbojas ar jau zināmo četru litru "4.0 TFSI" dzinēju ar 507 ZS jaudu un 770 Nm griezes momentu, kā arī ātri pārslēdzamu astoņu pakāpju "Tiptronic" ātrumkārbu un "quattro" pastāvīgo visu riteņu piedziņu. Ar šo dzinēju "SQ8 TFSI" no nulles līdz 100 km/h paātrinās tikai 4,1 sekundē, un elektroniski ierobežotais maksimālais ātrums ir 250 km/h. Pie zemas līdz vidējas slodzes un ātruma, sistēma pēc pieprasījuma atslēdz četrus no astoņiem cilindriem, izslēdzot iesmidzināšanu un aizdedzi, kā arī aizverot ieplūdes un izplūdes vārstus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!