Foto: Publicitātes foto

"Peugeot" elektrisko automobiļu klāstā jauns papildinājums – pilnīgi jauns apvidus fāstbeks "E-3008". Tas ir daļa no ražotāja ambiciozā mērķa līdz 2025. gadam izveidot visaptverošu elektrisko auto portfeli un kļūt par līderi pārejā uz zaļākiem, ilgtspējīgiem transporta risinājumiem.

Jaunais "E-3008" ir turpinājums "Peugeot" stāstā par populāru auto dizainu, izstrādi un ražošanu. Tam ir mūsdienīgs izskats, inovatīvas īpašības un iespaidīgs elektriskais sniegumus.

Pirmkārt, "E-3008" piesaista uzmanību ar savu vilinošo dizainu. Ceļam pieglaustā virsbūve, jaunās paaudzes "Peugeot Panoramic i-Cockpit" un izteiksmīgās ārējā dizaina nianses veido unikālu elegances un tehnoloģiju kombināciju.

Taču automobilis piedāvā daudz vairāk nekā pārliecinošu vizuālo tēlu. "E-3008" izceļas ar iespaidīgu 100% elektrisko sniedzamību – līdz 700 km –, kas garus ceļojumus padara par piedzīvojumu, nevis rūpju avotu. Nobraucamā attāluma ievērojamā palielinājuma iemesls ir "Stellantis" koncerna jaunā "STLA Medium" platforma, kas veicina optimālu elektroenerģijas izmantošanu. Turklāt "Peugeot E-3008" ir pirmais modelis, kura izveidē izmantota "STLA Medium" platforma.

Elektriskais "E-3008" nepāršķir tikai jaunu lapu "3008" vēsturē, tas piedāvā arī virkni inovatīvu īpašību, ko ļāvusi ieviest tieši "Stellantis" jaunā "STLA Medium" platforma. To vidū noteikti jāmin jauni sniedzamības, uzlādes ātruma un efektivitātes standarti, kā arī dažādi jaunākās paaudzes savienotie pakalpojumi un funkcijas, piemēram, "Quick Charge" un programmatūras atjaunināšana "Over The Air" režīmā.

Šīs elektroauto platformas priekšrocība ir rekordliels enerģijas daudzums salīdzinoši īsā riteņu bāzē, proti – attālums starp "E-3008" asīm ir 2,73 metri, bet maksimālā akumulatora ietilpība ir pat 98 kWh.

Jaunajam "E-3008" ir pieejami trīs elektriskās piedziņas varianti. Pirmais – 73 kWh akumulators, 525 km sniedzamība (WLTP ciklā), vienas riteņu ass piedziņa, 210 ZS (157 kW). Otrais – 73 kWh akumulators, 525 km sniedzamība, divi motori, visu riteņu piedziņa, 320 ZS (240 kW). Trešais – 98 kWh akumulators, 700 km sniedzamība, vienas riteņu ass piedziņa, 230 ZS (170 kW).

400V augstsprieguma litija-jonu NMC (niķelis, mangāns un kobalts) akumulators atrodas zem grīdas. Ātru uzlādi, optimālu sniedzamību un ilgāku kalpošanas laiku palīdz nodrošināt termiskās kontroles sistēma ar šķidrumdzesi. Siltumsūknis savukārt nodrošina pasažieru termisko komfortu un vienlaikus taupa akumulatora enerģiju.

Maksimālā uzlādes jauda līdzstrāvas stacijā ar "Mode 4" kabeli ir 160 kW. Tādējādi standarta sniedzamības "E-3008" akumulatoru no 20 līdz 80% var uzlādēt 30 minūtēs.

"E-3008" ir pieejami divi apdares līmeņi – "Allure" un "GT". Pēdējā ietilpst divu toņu virsbūves krāsojums, melns jumts, "Alcantara" apdare salonā, 20 collu vieglmetāla diski, "Pixel LED" priekšējie lukturi, parkošanās sensori priekšā, automātiskais bagāžnieka vāks, apsildāmi priekšējie sēdekļi un stūre, indukcijas viedtālruņa lādētājs, pielāgojams salona fona apgaismojums, "Peugeot Panoramic i-Cockpit" ar iespaidīgu izliektu 21 collas ekrānu, konfigurējami "i-Toggles" slēdži un savienotā informācijas sistēma "Peugeot i-Connect Advanced".

Papildinājums jaunā "3008" versiju klāstā būs elektrificēti jaudas agregāti (hibrīda un uzlādējamā hibrīda), ko "Peugeot" piedāvās atkarībā no katra noieta tirgus vajadzībām, kā arī viens jaudas agregāts, ko paredzēts piedāvāt starptautiskā mērogā. Plašāka informācija sekos vēlāk.

Pilnīgi jaunais "E-3008" tiks ražots Sošo rūpnīcā un tirgū nonāks 2024. gada pavasarī. Turpinot markas visu modeļu elektrifikāciju, "Peugeot" ieviesīs arī lielākas klases elektrisko apvidnieku – "E-5008". Vairāk informācijas par to tiks atklāts 2024. gada sākumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!