Vācu autoražotājs "Volkswagen" (VW) pasaules pirmizrādē prezentē pilnībā jauno "Tiguan", kas ir šī veiksmīgā modeļa trešā paaudze. "Tiguan" šobrīd ir viens no VW populārākajiem modeļiem pasaulē. Kopš tā debijas 2007. gada rudenī šo kompakto SUV izvēlējušies vairāk nekā 7,6 miljoni cilvēku. Jaunais modelis Latvijā būs pieejams jau nākamā gada pirmajā pusē.
Trešās paaudzes "Tiguan" tehniskās bāzes pamatā ir jaunākais "Modular Transverse Matrix" (MQB evo) platformas attīstības posms. Pateicoties "MQB evo" apjomradītajiem ietaupījumiem, VW ir padarījis pieejamākas vairākas modernākās tehnoloģijas, piemēram "DCC Pro" vai jaunās hibrīda piedziņas, kas nodrošina iespēju ar elektroenerģiju nobraukt līdz 100 kilometriem.
Uz ceturtās paaudzes modulārās informācijas un izklaides sistēmas matricas "MIB4" balstītais elegantā dizaina digitālais displeja panelis "Digital Cockpit" uzrāda nepieciešamo informāciju un nodrošina digitālo pakalpojumu un lietotņu pieejamību automašīnā. Vadības koncepts izstrādāts tā, lai tas būtu vienkāršs.
Turklāt tādas jaunās sistēmas kā pneimatiskās masāžas funkcija priekšējiem sēdekļiem vai "IQ.Light HD matrix" priekšējie lukturi, kas pirmo reizi izmantoti "Tiguan", ir pārņemtas no "Touareg" modeļa. Jaunā adaptīvā balstiekārtas kontroles sistēma "DCC Pro" optimizē komfortu un dinamiku. Jaunākās paaudzes asistentu sistēma "Park Assist" automatizē iebraukšanu stāvvietā un izbraukšanu no tās.
VW zīmola vadītājs Baltijas valstīs Justs Nekrošus norāda: "Jaunais "Tiguan" ir stratēģiski svarīgs Latvijā, jo parasti tas veido piekto daļu (25%) no kopējā VW pārdošanas apjoma un ir nepārprotami pieprasītākais modelis mūsu tirgū. Jaunais "Tiguan" nostiprinās mūsu vēlmi sniegt klientiem Baltijā to, kas viņiem nepieciešams, un panākt, lai vairāk nekā pusi no VW pārdošanas apjoma Latvijā veido SUV."
Kompaktajam SUV ir pilnīgi jauns dizains. Īpaši izteiksmīga ir automobiļa priekšējā daļa ar izteikti plakaniem LED priekšējiem lukturiem un ar stiklu pārklātu horizontālu joslu. Jaunais priekšējās daļas dizains ir palīdzējis samazināt automobiļa pretestības koeficientu no 0,33 līdz 0,28. Automašīnas siluetu raksturo atlētiski "pleci" virs riteņu arkām (ar līdz pat 20 collu diskiem). Jaunā horizontālā LED josla piešķir akcentu "Tiguan" raksturīgajai aizmugures daļai.
"Tiguan" salonā ir pilnīgi jauns koncepts un dizains – tas izceļas ar augstākās kvalitātes materiāliem un to apstrādes standartiem. Turklāt jaunā salona iekārtojums ir intuitīvi lietojams, cieši integrēts, un tam ir izsmalcināts un pārdomāts dizains. Tajos ir iekļauts jaunais "Digital Cockpit" (digitālais instrumentu panelis ar neatstarojošu pārklājumu horizontāla planšetdatora formātā), informācijas un izklaides sistēmas ekrāns, kura izmērs sasniedz 15 collas un kuram ir pilnīgi jauna izvēlņu struktūra un grafika, jauns projekcijas (head-up) displejs un jauns daudzfunkcionāls braukšanas režīmu slēdzis ar integrētu OLED displeju. Jauno rotējošo slēdzi ar mazizmēra ekrānu iespējams izmantot, lai regulētu braukšanas profilu, radio skaļumu vai arī salona apgaismojuma krāsas. Savukārt daudzas automobiļa un informācijas un izklaides funkcijas iespējams viegli pielāgot, izmantojot jauno "IDA" balss asistentu.
Pateicoties "MQB evo" platformai, "Tiguan" iespējams uzstādīt dažādus piedziņas veidus. Piemēram, būs pieejami turbo dīzeļdzinēji (TDI), turbo benzīna dzinēji (TSI), turbo benzīna dzinēji ar vieglā hibrīda sistēmu (eTSI) un "plug-in" hibrīda sistēmām (eHybrid), kas nākotnē tiks piedāvātas tikai kopā ar automātisko pārnesumkārbu (DSG). Tāpat kā "VW ID." modeļos un jaunajā "Passat", arī turpmāk pārnesumus būs iespējams pārslēgt ar slēdzi, kas atrodas pie stūresrata.
"MQB evo" nodrošina arī pamatu jaunai balstiekārtas paaudzei. VW ir pārveidojis adaptīvo balstiekārtas kontroles sistēmu DCC – pēc izvēles ir pieejama "DCC Pro" ar divu vārstu amortizatoriem. Tāpat jaunais modelis standarta komplektācijā ir aprīkots arī ar "Vehicle Dynamics Manager" – MQB sistēmu, kas debitēja pašreizējā "Golf GTI". Šī sistēma kontrolē elektronisko diferenciāļa bloķētāju (XDS) funkcijas un regulējamo amortizatoru sānu dinamikas komponentus "DCC Pro" sistēmā. Tādējādi tiek nodrošināts lielāks komforts un uzlabota veiktspēja asākos līkumos. Līdz ar to automobiļa vadāmība kļūst stabilāka, veiklāka un precīzāka.
Jaunie "ergoActive Plus" sēdekļi ir ar pneimatisko četru virzienu jostasvietas balsta regulēšanu un pneimatisko 10 kameru spiediena punktu masāžas funkciju. Turklāt ir pieejama programmēšanas funkcija automātiskai sēdekļu apsildes vai ventilācijas aktivizēšanai pie noteiktas ārējās temperatūras.
"Tiguan" standarta komplektācijā aprīkots ar vairākām asistentu sistēmām. Papildus "Side Assist" (braukšanas joslu maiņas asistents), "Front Assist" (autonomā avārijas bremzēšanas sistēma), "Lane Assist" (joslu saglabāšanas asistents) un "Rear View" (atpakaļskata kameras sistēma) tās iekļauj arī dinamisko ceļa zīmju atpazīšanu. Pieejams arī plašs papildaprīkojuma sistēmu klāsts. To vidū ir "Park Assist Pro" ar attālinātas novietošanas stāvvietā iespēju (automātiskai iebraukšanai stāvvietā un izbraukšanai no tās, ko autovadītājs kontrolē no ārpuses, izmantojot viedtālruņa lietotni) vai arī "Trailer Assist" (asistētai manevrēšanai ar piekabi).
Jaunā "Tiguan" garums pieaudzis par aptuveni trīs centimetriem. Augstums, platums un garenbāze palikusi gandrīz nemainīga salīdzinājumā ar iepriekšējiem modeļiem. Lai gan SUV ir tikai nedaudz garāks, tā bagāžas nodalījuma ietilpība ir palielinājusies par 37 litriem līdz 652 litriem gadījumā, ja bagāžas nodalījums aizpildīts līdz aizmugurējo sēdekļu atzveltņu augstumam.