Pēc jaunā "Fiat 600e" oficiālās prezentācijas jūlijā itāļu autoražotājs paziņojis par šī modeļa hibrīda versiju, kas būs pieejama no 2024. gada – jauno "Fiat 600 Hybrid". Autoražotājs vēlreiz apliecina savu risinājumu aktualitāti: jaunais "600" būs tikai elektrisks vai elektrificēts, bet hibrīda versija ir domātā tām nedaudzajām valstīm, kurās pāreja uz elektrisko piedziņu notiek lēnāk.
Olivjē Fransuā, "Fiat" izpilddirektors un "Stellantis" globālā mārketinga vadītājs, komentē: "Mūsu stratēģiskā vīzija joprojām ir pilnībā elektriska, un "500e", kas ir vislabāk pārdotais akumulatoru elektriskais pilsētas automobilis Eiropā, apliecina mūsu apņēmību turpināt un padarīt elektriskos automobiļus patiesi pieejamus visiem. Tomēr mēs vēlamies saglabāt savu lomu arī tajās valstīs, piemēram, Itālijā, kas ir mūsu vietējais tirgus, kur pilnībā elektrisku automobiļu pieņemšana ir lēnāka. Tāpēc šīm atsevišķajām valstīm kopā ar jauno pilnībā elektrisko "600e" mēs piedāvāsim arī hibrīda modeli, kas, cerams, pavērs durvis uz elektrificētāku pasauli."
Jaunais 'Fiat 600 Hybrid' – tehnoloģijas
Jaunajā "Fiat 600 Hybrid" uzstādītais vieglā hibrīda (MHEV) spēka agregāts nodrošina vienmērīgu un elektrisku braukšanu ne tikai pilsētā, kad ātrums ir mazāks nekā 30 km/h, bet arī uz ārpilsētas ceļiem, kad atlaiž akseleratora pedāli vienmērīgas kustības laikā vai braucot lejup no kalna, kā arī tieši tādā pašā situācijā uz automaģistrāles.
Automobilis piedāvā vienmērīgu braukšanu, pateicoties siksnas starterim, kas nodrošina klusu un efektīvu pāreju starp iekšdedzes dzinēja un elektromotora darbību.
Veiktspējas noslēpums ir sinerģijā starp 1,2 litru trīscilindru iekšdedzes dzinēju, kas spēj nodrošināt līdz 100 ZS, 48 voltu litija jonu akumulatoru un jauno sešpakāpju elektrisko divsajūgu pārnesumkārbu, kas ietver 21 kW elektromotoru, invertoru un transmisijas centrālo bloku. Šāda integrācija nodrošina optimāli kompaktu konstrukciju.
Papildu elektriskā jauda uzlabo elastību pie zemiem apgriezieniem un kustības uzsākšanas laikā, nodrošinot vadītājam klusu startu un ātru reakciju, kā arī vienmērīgu un ātru pāreju starp piedziņas režīmiem. Turklāt šī tehnoloģija ļauj atgūt enerģiju, transportlīdzeklim palēninoties. Normālos braukšanas apstākļos dzinējs darbojas, optimizējot degvielas patēriņu un ietaupot līdz pat 15% CO2, salīdzinot ar parastu iekšdedzes dzinēju, kas aprīkots ar automātisko pārnesumkārbu. Dzinēja ekonomiskumu uzlabo Millera cikls, bet tikai 110–114 g CO2 emisija padara jauno modeli konkurētspējīgu ar citiem zīmoliem.
Braucot elektriski
Hibrīda sistēma sniedz vairākas priekšrocības, tostarp braucienu uzsākšanu 100% elektriskajā režīmā ("e-launch"): tā ir vienmērīga, klusa un bez benzīna patēriņa. Tāpat elektromotors uzlabo automobiļa efektivitāti un dinamiku, ļaujot noteiktās situācijās braukt ar izslēgtu iekšdedzes dzinēju. Šis režīms tiek aktivizēts, braucot pilsētā ar ātrumu līdz 30 km/h.
Viens kilometrs pilnībā elektriskas sniedzamības ir pieejams gan pilsētā, gan uz ārpilsētas ceļiem, vadītājam braucot vienmērīgā ātrumā un atlaižot akeleratora pedāli vai braucot lejup no kalna, kā arī tieši tādā pašā situācijā uz automaģistrāles. Šādā veidā var optimāli pārvaldīt līdzsvaru starp jaudas pieprasījumu un akumulatora uzlādes līmeni.
Elektrisko režīmu var izmantot arī "e-creeping" funkcijai, kas tiek lietota, lai veiktu virkni īsu kustību uz priekšu, nespiežot akseleratora pedāli, piemēram, sastrēgumā ("e-queueing"). Automobili var arī noparkot 100% elektriskajā režīmā – vai nu pirmajā pārnesumā, vai atpakaļgaitā ("e-Parking"). Turklāt hibrīda iekārta ir konstruēta tā, lai atgūtu enerģiju ātruma samazināšanas laikā.
Šīs tehnoloģijas priekšrocības sniedz tūlītēju efektu: mazāks patēriņš un emisijas, kā arī lielāka saudzība pret vidi. To papildina mazāks trokšņa piesārņojums un augstāks komforts, pateicoties elektriskās divsajūgu pārnesumkārbas plūdenajai darbībai un hibrīdiekārtas atsaucībai.
Elektrificēts itāļu jauninājums
Jaunais "Fiat 600 Hybrid" nodrošina gana plašu ietilpību: 4,17 metrus garajam modelim ir piecas durvis, tajā var sasēsties pieci cilvēki, sīklietu glabāšanas vietu kopējais tilpums ir 15 litri, kā arī bagāžnieks ar 385 litru ietilpību.
Automobilī ir otrreizēji pārstrādāta auduma sēdekļi ar baltiem akcentiem, bet matētais melnais priekšējais panelis ir izgatavots no bioplastmasas. Jaunais "La Prima" izpildījumā tas ir aprīkots ar vismodernākajām drošības un braukšanas palīgierīcēm, "Level 2 Assisted Driving" funkciju un visas ar to saistītās priekšrocības mobilitātei pilsētā un ārpus tās.
Salonā abas versijas raksturo īpaša cilvēka-mašīnas saskarne ar specifisku krāsu "Powermeter" enerģijas plūsmai, pārnesumu pārslēdzēji pie stūresrata, kas ļauj pārslēgt pārnesumus manuālajā režīmā, kā arī "e-Auto OFF" funkcija, ko var vadīt tieši ekrānā.