Gatavojoties jaunās "Panamera" paaudzes pirmizrādei, Barselonā un tās apkārtnē "Porsche" inženieri pabeidz tās testus – īpaša uzmanība tiek pievērsta piedziņas sistēmai, kas ietver jauno pārnesumkārbu "Porsche Doppelkupplung" (PDK) un speciāli izstrādāto šasiju ar aktīvo amortizatoru kontroli, informē uzņēmumā.
Paredzēts, ka plašākai publikai "Panamera" tiks prezentēta festivālā "Icons of Porsche" Dubaijā 2023. gada 24. novembrī un festivāla apmeklētāji to varēs aplūkot 25. un 26. novembrī.
Automobilim jau ir pabeigta lielākā daļa testu, un četru durvju sedans ir apliecinājis savu jaudu un spējas četros kontinentos.
"Mēs intensīvi pārbaudām katru jauno automašīnu, lai tā apmierinātu gan mūsu, gan klientu prasības," norāda izstrādes vadītājs Marsels Hēnemans. "Mūsu standarts paredz, ka mums jāsasniedz sākotnēji specifikācijās noteiktie mērķi. Jaunajai "Panamera" ir jābūt izcilai šeit un tagad, jo īpaši veiktspējas, komforta un akustikas ziņā."
Jaunajai "Panamera" ir četri "E-Hybrid" varianti
Jaunajam "Panamera" modelim ir pilnībā modernizēts dzinēju klāsts, un galvenā uzmanība pievērsta ilgtspējīgiem spēka agregātiem un efektivitātei, lai veiktspēja būtu optimāla.
"Jau otrajai "Panameras" paaudzei mēs piedāvājām trīs "E-Hybrid" variantus, tagad, reaģējot uz klientu lielo pieprasījumu, mēs pievienosim ceturto "plug-in" hibrīda dzinēju. Dažās valstīs simtprocentīgi visiem pārdotajiem "Porsche Panamera" modeļiem ir "E-Hybrid". Šis ir augstas veiktspējas atvasinājums, kas lieliski iekļaujas plašajā modeļu klāstā," saka "Panamera" produktu līnijas vadītājs Dr. Tomass Frīmuts.
Viņš arī piebilst, ka visos "Panamera" "E-Hybrid" modeļos ir palielināta elektriskā veiktspēja, tas ir, braukšanas dinamika un citi svarīgākie raksturlielumi – gan braukšanas attālums ar elektroenerģiju, gan uzlādes ātrums. Testos ar elektroenerģiju nobraukts pat par 70% lielāks attālums salīdzinājumā ar priekšgājēju.
Visu jauno "Panamera" "E-Hybrid" modeļu pamatā ir krietni jaudīgāks elektromotors, kas pilnībā integrēts jaunās divu sajūgu transmisijas korpusā. Šā elektromotora svars ir mazāks nekā iepriekšējiem "Panamera" modeļiem, tā palielinot piedziņas un rekuperācijas veiktspējas rādītājus. Uzlabotā motora enerģiju nodrošina augstsprieguma akumulators ar ievērojami lielāku – 25,9 kWh – ietilpību. Lai arī automašīnai nepieciešams vairāk enerģijas, borta lādētājs ar 11 kW jaudu saīsina akumulatora uzlādes ilgumu.
Veiktas arī būtiskas iekšdedzes dzinēju izmaiņas, kas nodrošina papildu efektivitāti un veiktspēju. Visi jaunās "Panamera" piedziņas agregāti ir sagatavoti nākotnes emisiju standartiem.
"Esmu gandarīts par progresu, ko esam panākuši elektrifikācijas jomā. "Panameras" divu piedziņas sistēmu integrācija un kombinācija darbojas absolūti nevainojami un harmoniski. Pateicoties jaunajiem piedziņas agregātiem, automašīna, uzņemot ātrumu, rada vieglu un vienlaikus stabilu sajūtu," testa braucienus vērtē "Panamera" produktu līnijas piedziņas agregātu projektu vadītājs Arno Bēgls.
Ar inovatīvu pneimatisko balstiekārtu
"Panamera" ir arī citi uzlabojumi. Pirmo reizi "Panamera" papildu komplektācijā pieejama augstākās klases šasija ar aktīvu amortizatoru kontroli un daudzām papildu funkcijām.
"Ar aktīvo šasiju mēs definējam jaunus standartus. To varējām sajust katrā testa brauciena metrā – ļoti komfortabli uz Barselonas ostas bruģa un ļoti dinamiski un izveicīgi līkumotajos lauku ceļos ārpus pilsētas. Šim modelim ir ļoti plašs diapazons," norāda Frīmuts.
"Panamera" standarta komplektācijā aprīkota ar daļēji aktīvu šasiju ar jauniem divu vārstu amortizatoriem, kas spēj regulēt saspiešanās un atsitiena pakāpes neatkarīgi vienam no otra. Tādējādi tiek ievērojami paplašināts diapazons starp komfortablu un augstas veiktspējas šasijas regulējumu arī jaunajā standarta komplektācijas piekarē.
Testa braucienos tiks veikti pēdējie uzlabojumi pirms jaunās "Panamera" pasaules pirmizrādes.