minirallijs
Foto: Reinisfoto.net

Nedēļas nogalē gandrīz 90 autosportistu ekipāžas pulcējās Ropažu novadā, lai izaicinātu sevi "ERST Finance" minirallija kausa izcīņas otrā posma "Ropaži 2024" grants ceļos. Starp dalībniekiem sacentās arī "Sibor Motorsport" ekipāža – godalgotais pilots Oskars Virsis un jaunais stūrmanis Artis Ozoliņš, kurus nepilna sekunde un viens izsists roteris atturēja no 3. vietas klasē "2000".

Pērn šis minirallija posms notika Biķerniekos un Ropažos, kur dalībnieki brauca gan pa grants ceļiem, gan asfaltu, taču šosezon sportisti atgriezās uz grants seguma, mērojot 23 kilometrus nervu kutinošos braucienos. Tradicionāli dienas sākumā dalībniekiem bija jāveic gan tehniskās pārbaudes, gan pierakstu braucieni, taču svarīgākais – trīs dažādi ātrumposmi, kurus katrai ekipāžai bija jāmēro divas reizes. Kopā ar pārbraucieniem ekipāžas dienas laikā nobrauca nedaudz vairāk kā 100 kilometrus.

"Minirallijs "Ropaži" notika jau piekto reizi un bija prieks par labajiem laikapstākļiem, saulains un silts laiks priecē. Pirmajos divos gados, kad notika minirallijs "Ropaži", visas dienas garumā lija ļoti stiprs lietus. Tāpēc priecājamies par katru posmu, kas ir bijis bez lietus. Tomēr spēcīgs lietus Ropažos nolija piektdienas vakarā un ceļi nepaspēja izžūt līdz minirallija startam, ar ko skaidrojams, ka pirmie divi ātrumposmi bija mīksti un veidojās dziļas rises. Tomēr laikapstākļus organizators ietekmēt nevar, tāpēc kā bija – tā bija. Prieks no dalībniekiem dzirdēt pozitīvas atsauksmes par šogad izmantoto jauno ātrumposmu (SS3/6), tas arī nebija pielijis un visu minirallija laiku noturējās ciets. Patīkami, ka jaunizveidotajā studentu klasē uz starta izgāja veselas 7 ekipāžas un vēl lielāks prieks par to, ka uz pjedestāla Studentu klasē, pirmās divas vietas ieņēma ekipāžas, kam šis bija pirmais minirallijs. Lieliska debija!" pasākuma dienā min Standarta automobiļu komisijas padomes priekšsēdētājs Eduards Kalve.

Foto: Publicitātes foto

Ropažos "Sibor Motorsport" pārstāvēja Oskars Virsis ar Arti Ozoliņu, piedaloties klasē "2000", savukārt otra komandas ekipāža paralēli sacensībām Ropažos ar pilotu Robertu Poriņu un stūrmani Edgaru Peterlevicu Igaunijā izcīnīja 2. vietu LRČ7 klasē "Delfi Rally Estonia Nationals 2024". "2000" klasē sacenšas sportisti ar vientilta piedziņas automašīnām, kura dzinēja darba tilpums ir līdz 2000 cm3, taču kas interesanti – ar šāda tipa mašīnām var piedalīties arī ielu satiksmē, kā lielākā daļa no minirallija braucējiem.

"Mūsu klasi pārstāvēja deviņas ekipāžās, arī Jāks Rīsbergs un Tāvi Kivi no Igaunijas. Visi spēcīgi un pieredzējuši sportisti, kas liek spiest gāzi grīdā vēl vairāk. Svarīgākais ir bremzēt pēdējā brīdī, lai nezaudētu pat sekunžu desmitdaļas," tā O. Virsis.

Divi no trim ātrumposmiem ekipāžām bija zināmi un braukti iepriekš, savukārt "ERST Finance 1" ātrumposms bija šī gada jaunums ikvienam, kas ļāva arī jaunajiem sportistiem sevi pierādīt. "Braucieni bija patiesi nervu kutinoši! Bīstamie grāvji pagriezienos pāris ekipāžām pat izrādījās kritiski, vairākām automašīnām ieslīdot grāvjos un vienai pat apmetoties uz jumta! Par laimi mums, auto noturējās uz ceļa un spējām konkurēt pat ar pieredzējušakajām ekipāzām," tā par ātrumposmiem atminas A. Ozoliņš.

Foto: Privātais arhīvs

Šogad minirallija posmos var sastapt daudz jaunu sportistu. Īpaši ir izveidota arī Studentu klase, kur drīkst startēt ekipāžas, ja gan pilots, gan stūrmanis ir dzimuši ne agrāk kā 2001. gadā. Tāpat ekipāžas locekļiem nedrīkst būt pieredzes rallijā vai rallijsprintā.

Kā saldais ēdiens skatītājiem noteikti bija "Open 4WD" klases pārstāvji, kas startēja ar īstu rallija tehniku jeb pilnpiedziņas automašīnām, kas aprīkotas ar drošības karkasiem automašīnas iekšpusē. Jāatzīmē, ka šo klasi visas astoņas ekipāžas pārstāvēja ar tautā iemīļotajiem "Mitsubishi Lancer Evolution" un "Subaru Impreza" modeļiem. "Mitsubishi" un "Subaru" duelī uzvarēja "subārs" ar pilotu Māri Ertu un stūrmani Matīsu Ertu. Tāpat ar atraktīvāku braukšanas stilu skatītājus priecēja arī bagiju klases dalībnieki, kur zelta kausu virs galvām cēla Roberts Veismanis un Pauls Gereišs ar "Buggy Can-Am Maverick X3 XRS Turbo".

Absolūtajā ieskaitē par sacensību uzvarētājiem kļuva "4WD+" klases ekipāža Mārtiņš Ķikusts un Raitis Ķikusts, par teju 15 sekundēm pārspējot ekipāžu Elmāru Aukšmukstu un Kasparu Bundzinieku (4WD+ klase), savukārt trešo vietu, kuru ieguva ekipāža Roberts Veismanis un Pauls Gereišs (Buggy) – par nepilnām 34 sekundēm.

Foto: Publicitātes foto

Nākamais minirallija posms norisināsies 24. augustā Talsu pusē. Jāatzīmē, ka skatītājiem vēl joprojām minirallija posmos ieeja ir bez maksas, kas ļauj faniem un ģimenēm bez liekiem izdevumiem baudīt aizraujošās sacensības.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!