Porsche Racing Team
Foto: Publicitātes foto

"Porsche Latvia Racing Team" nule debitēja savās pirmajās izturības sacensībās "Aurum 1006 km" un izcīnīja pirmo vietu GT4 klasē, bet kopējā ieskaitē – devīto vietu, informēja "Porsche Latvija" vadītājs Ivars Norvelis.

Viņš uzsvēra, ka šie ir lieliski pirmie panākumi, it sevišķi tāpēc, ka lēmums par piedalīšanos tika pieņemts pēdējā brīdī. "Man ir milzīgs prieks, ka visi četri komandas dalībnieki nepilnās divās nedēļās spēja sastrādāties un izveidot sinerģiju. Tas noteikti motivē gatavoties un piedalīties nākamajās sacensībās Pērnavā, Igaunijā, jau augustā," teica Norvelis.

1006 kilometru izturības sacensības Palangā norisinājās no 17. jūlija līdz 20. jūlijam, kur pirmajās dienās notika gan oficiālā atklāšana un parāde, gan tehniskās pārbaudes un treniņbraucieni, kur Latvijas komanda uzrādīja ātrākos laikos.

Sākotnēji kvalifikācijā tika izcīnīta 12. vieta, tomēr pēc saņemtā soda "Porsche Latvia Racing Team" startēja no 15. vietas. Jau pēc pirmā apļa tika atgūtas divas pozīcijas, bet pēc aptuveni pieciem apļiem – komanda atgriezās 12. vietā. Pēc tam komanda sāka stratēģisku cīņu, lai iegūtu iespējami augstāku pozīciju, kopsummā uzlabojot savu rezultātu par sešām pozīcijām, salīdzinot ar startu.

"Manuprāt, iegūtā 9. vieta kopvērtējumā ir ļoti labs rezultāts – tā pamatā ir tieši stratēģija un ātra braukšana, jo pārējās automašīnas bija citas klases, proti, GT3, kas savā būtībā jau ir jaudīgākas. Tāpēc mums ir viss pamats būt lepniem, jo kopumā brauciens ilga aptuveni astoņas stundas un mums bija svarīgi noturēt ātrumu visu šo laiku," uzsvēra komandas vadītājs un viens no pilotiem šajās sacensībās .

"Porsche Latvia Racing Team" komandā pie "Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport" stūres sēdās piloti Mārtiņš Lukstiņš (LAT), Andrejs Kuzņecovs (LAT), Valters Zviedris (LAT) un Darjus Gaidulions (LIT).

Zviedris uzsvēra, ka šis bija debijas brauciens, kurā galvenais mērķis bija finišēt un saprast, ko spēj automašīna un komanda kopā.

"Neskatoties uz īso termiņu, mēs ieguldījām lielu darbu, lai sagatavotos startam. Garās sacīkstes ir pārbaude visai komandai un ne viena no tām neiztiek bez saviem izaicinājumiem un negaidītām situācijām. Arī mums tā bija, proti, brauciena sestajā stundā mums negaidīti vajadzēja nomainīt bremžu uzlikas, kas ierasti mehāniķiem ir liels un sarežģīts darbs, taču komandas tehniķi apliecināja savu kompetenci un paveica to aptuveni piecās minūtēs. Visa sadarbība kopumā ļāva iegūt rezultātu, ar kuru esam gandarīti," stāstīja Zviedris.

Autosportists arī norādīja, ka šīs pirmās sacensības parādīja gan tehniskos jautājumus, par kuriem jādomā un jārisina, kā arī to, kā jūtas piloti pēc šā garā brauciena.

"Tas ir fiziski sarežģīti atrasties stundu pie auto stūres, jo temperatūra salonā var sasniegt pat 50 grādus pēc Celsija un vienlaikus ir jābūt ļoti augstam fokusam visu laiku. Pat tiem, kuri auto sportā ir ilgus gadus, tas prasa piepūli, tāpēc cepuri nost arī manu komandas biedru priekšā," sacīja Zviedris.

"Porsche Latvia Racing Team" plāno piedalīties šā gada 16. – 18. augustā Igaunijā, Pērnavā, "Porsche Ring" trasē notiekošajā "Parnu Summer Race 2024".

Jau vēstīts, ka šā gada 12. jūnijā "Porsche Latvija" izziņoja, ka liek pamatus pirmajai oficiālajai zīmola komandai Latvijā "Porsche Latvia Racing Team". Tā startēs ar pilnīgu jaunu "Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport", kas patlaban ir pirmais un vienīgais šāds auto Latvijā. Pēc komandas izveidošanas plānots piedalīties vairākās izturības un sprinta sacensībās.

"Par "Porsche Latvia Racing Team" komandas pilotiem var kļūt potenciālie dalībnieki, kuri būs sekmīgi izgājuši "Porsche Experience" programmas trīs līmeņus un par kuru braukšanas prasmēm kopumā vēl būs papildus pārliecinājies komandas vadītājs Valters Zviedris. Klienti, kuri būs izpildījuši minētos nosacījumus, var iegādāties savu vietu komandā, pretī iegūstot vienreizīgu iespēju startēt īstās sacensībās ar pilnu komandas atbalstu.

"Porsche 718 GT RS Clubsport" ir 4,0 litru sešcilindru bokserdzinējs. Šis augsto apgriezienu spēka agregāts ir tieši tāds pats kā "911 GT3 Cup" sacīkšu automašīnai, un tas attīsta 500 Zs – par 25 Zs vairāk, nekā spēja "718 Cayman GT4 RS Clubsport" priekštecis.

Jaunajā modelī ir uzlabotas vairākas detaļas, taču vislielākā uzmanība pievērsta veiktspējas paaugstināšanai. Automašīnai uzstādītā standarta septiņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārba (PDK) sešu vietā izmanto visus septiņus pārnesumus. Visi pārnesumi ir īsāki nekā iepriekšējā modelī. Atkarībā no trases un sacīkšu sērijas specifiskajiem noteikumiem jaunais "Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport" var uzrādīt apļa laikus, kas ir vairāk nekā par diviem procentiem ātrāki nekā iepriekšējam modelim.

Homologētais transportlīdzeklis ir gatavs trasei jau rūpnīcā, un to var izmantot sacīkšu sērijās visā pasaulē bez papildu izmaiņām.

Automobilim ir īpašs eksterjera dizains, kas izceļ ne tikai pašu spēkratu, bet ir arī saikni ar Latviju. "Cayman" nosaukums ir cēlies no Dienvidamerikas krokodilu paveida – kaimans. Savukārt automašīnas dizainā ir izmantota simboliskā saistība ar Krokodilu Dandiju, par kuru tiek uzskatīts, ka varoņa prototips esot bijis Dundagas pagastā dzimušais latvietis Arvīds Blūmentāls. Viņš 20. gadsimta piecdesmitajos un sešdesmitajos gados dzīvoja Austrālijā un bija leģendārs krokodilu mednieks. Tā vizuāli arī automašīnas eksterjerā asociatīvi tiek uzsvērta tā jauda, "medību instinkts" un tiekšanās pēc uzvaras, kā arī komandas piederība Latvijai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!