Foto: Publicitātes foto

"Porsche Latvia Racing Team" 16.–18. augustā aizvadīja veiksmīgu nedēļas nogali "Porsche Ring" trasē notikušajā "Parnu Summer Race 2024", izcīnot uzvaru sprintā, bet divu stundu izturības sacīkstēs – savā klasē otro, bet kopvērtējumā augsto sesto vietu, informēja "Porsche Latvija" vadītājs Ivars Norvelis.

15. augustā komandām bija treniņu diena. 16. augustā – treniņi, kvalifikācija un pirmais brauciens, savukārt 17. augustā notika pamata sacīkstes. Komanda startēja BGT AM (sprints) klasē, kurā bija 10 braucēji, un BGT AM+ (izturības sacensības) klasē, kurā sacentās 37 automašīnas.

"Arī šoreiz komanda startēja vairākās ieskaitēs, proti, gan sprinta, gan izturības sacīkstēs. Sprintā pie "Kaimanu mednieka" jeb "Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport" stūres bija Mārtiņš Lukstiņš un izcīnīja uzvaru BGT AM klasē. Viņš ļoti veiksmīgi aizvadīja visus iebraucienus, neskatoties uz to, ka cīņas bija visai spraigas. Uzvara nebija viegla, taču komanda bija labi sagatavojusies, tāpēc arī ir šāds augsts rezultāts," saka Norvelis.

Lukstiņam šīs ir otrās sacensības "Porsche Latvia Racing Team" – pirmās tika aizvadītas Palangā "Aurum 1006", kur komanda ieguva pirmo vietu GT4 klasē, bet kopvērtējumā – devīto vietu.

Savukārt otrs iebrauciens, kurā startēja "Porsche Latvia Racing Team" piloti, bija divu stundu izturības sacīkstes "NEA Endurance akadēmija". Tajā piedalījās divi jauni piloti – Māris Palma un Vadims Vakarjuks, kuri sekmīgi izgājuši visus trīs "Porsche Experience" līmeņus, tāpēc ir spēruši soli uz sporta sacīkstēm.

Atbilstoši kvalifikācijas rezultātiem divu stundu izturības sacīkstēs "Porsche Latvia Racing Team" startēja no 14. pozīcijas. Braucienā jāveic obligātais pitstops, proti, viens pilots uzsāk sacīksti, tad pitstopa laikā viņu nomaina otrs, kurš arī finišē. Katram pilotam pie stūres pavadītais laiks trasē ir viena stunda.

"Izturības braucienā piedalījās 37 automašīnas, tāpēc tas bija izaicinošs, neiztika arī bez nelieliem kontaktiem – kopumā gan Palma, gan Vakarjuks šīs sacīkstes aizvadīja ļoti labi. Stunda ir arī diezgan ilgs laiks, kad jānotur koncentrācija, tāpēc varu tikai uzteikt braucējus, kuri savas pirmās sacīkstes aizvadīja godam un tās pabeidza kopvērtējumā augstajā sestajā vietā, bet savā klasē – otrajā," stāsta komandas vadītājs Valters Zviedris.

Viņš piebilst, ka rezultāta pamatā ir arī rūpīgie treniņi, kas aizvadīti kā Biķernieku trasē, tā arī "Porsche Ring" Pērnavā. "Progress bija vērojams katrā treniņā, proti, ar katru braucienu piloti kļuva arvien pārliecinātāki par sevi un ātrāki," teica Zviedris.

Runājot par komandas mērķiem Pērnavā, Zviedris uzsver, ka Mārtiņam Lukstiņam, kurš brauca sprinta sacīkstēs, bija mērķis tajās uzvarēt.

"Mēs uzreiz zinājām, ka cīnīsimies par uzvaru. Jau treniņos bija skaidrs, ka ātrums ir, tāpēc sacīkstēs ir jānobrauc stabili un pārliecinoši, dažās vietās bija jāpacīnās un mazliet jāpiesedz trajektorija, tas viss Mārtiņam Lukstiņam arī ļoti labi izdevās," uzsver komandas vadītājs.

Savukārt divu stundu brauciena dalībniekiem mērķis bija finišēt ar iespējami labāku rezultātu, iegūt sacensību pieredzi, tāpēc sestā vieta kopvērtējumā šajās izturības sacīkstēs BGT AM+ klasē pat pārsniedza sākotnējo mērķi un gaidas.

"Vēlos pateikt lielu paldies visai "Porsche Latvia Racing Team" komandai, visiem mehāniķiem, kā arī organizatoriem un, protams, "Porsche Latvija" par uzticēšanos šīs komandas veidošanā. Prieks par rezultātiem un arī par pilotiem, kuri viens otru atbalsta un cenšas palīdzēt. Var just komandas garu, kad visi strādā uz vienotu mērķi, un tas arī dod labus rezultātus," saka komandas vadītājs Valters Zviedris.

Nākamās lielās sacīkstes "Porsche Latvia Racing Team" būs septembra beigās Polijā. Arī tur komanda plāno piedalīties abās ieskaitēs – gan sprintā, gan izturības braucienā.

Trase būs jauna, tāpēc pirms sacensībām komandai ir būtisks mājasdarbs, lai sagatavotos, proti, jāapgūst trase, kam mūsdienās izmanto simulatorus.

Jau vēstīts, ka šā gada 12. jūnijā "Porsche Latvija" izziņoja pirmo oficiālo zīmola komandu Latvijā "Porsche Latvia Racing Team". Tā startē ar pilnīgi jaunu "Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport", kas patlaban ir pirmais un vienīgais šāds auto Latvijā. Par "Porsche Latvia Racing Team" komandas pilotiem var kļūt potenciālie dalībnieki, kuri būs sekmīgi izgājuši "Porsche Experience" programmas trīs līmeņus un par kuru braukšanas prasmēm kopumā vēl būs papildus pārliecinājies komandas vadītājs Valters Zviedris.

Komanda sacīkstēs startē ar "Porsche 718 GT4 RS Clubsport" ar 4,0 litru sešcilindru bokserdzinēju. Šis augsto apgriezienu spēka agregāts ir tieši tāds pats kā "911 GT3 Cup" sacīkšu automašīnai, un tas attīsta 500 Zs – par 25 Zs vairāk, nekā spēja "718 Cayman GT4 RS Clubsport" priekštecis.

Jaunajā modelī ir uzlabotas vairākas detaļas, taču vislielākā uzmanība pievērsta veiktspējas paaugstināšanai. Automašīnai uzstādītā standarta septiņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārba (PDK) sešu vietā izmanto visus septiņus pārnesumus. Visi pārnesumi ir īsāki nekā iepriekšējā modelī. Atkarībā no trases un sacīkšu sērijas specifiskajiem noteikumiem jaunais "Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport" var uzrādīt apļa laikus, kas ir vairāk nekā par diviem procentiem ātrāki nekā iepriekšējam modelim.

Homologētais transportlīdzeklis ir gatavs trasei jau rūpnīcā, un to var izmantot sacīkšu sērijās visā pasaulē bez papildu izmaiņām.

Automobilim ir īpašs eksterjera dizains, kas izceļ ne tikai pašu spēkratu, bet ir arī saikni ar Latviju. "Cayman" nosaukums ir cēlies no Dienvidamerikas krokodilu paveida – kaimans. Savukārt automašīnas dizainā ir izmantota simboliskā saistība ar Krokodilu Dandiju, par kuru tiek uzskatīts, ka varoņa prototips esot bijis Dundagas pagastā dzimušais latvietis Arvīds Blūmentāls. Viņš 20. gadsimta piecdesmitajos un sešdesmitajos gados dzīvoja Austrālijā un bija leģendārs krokodilu mednieks. Tā vizuāli arī automašīnas eksterjerā asociatīvi tiek uzsvērta tā jauda, "medību instinkts" un tiekšanās pēc uzvaras, kā arī komandas piederība Latvijai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!