LMT rallija komandas preses konference - 11
Foto: F64
Latvijas rallija ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals ("LMT rallija komanda") pēc Latvijas autosportā vēsturiska panākuma - uzvaras pasaules čempionāta (WRC) posmā, Somijas rallijā, N4 klases ieskaitē - atzina, ka šā panākuma pamatā ir arī Latvijas čempionāta augstais līmenis, un ļāva noprast, ka nākotnē no viņiem varētu gaidīt starptautisku panākumu turpinājumu.

"Ceļš uz šo uzvaru sākās ar pašu autosporta pamatu apgūšanu, ar LMT atbalstu un Latvijas čempionāta augsto līmeni, ar spēcīgiem konkurentiem, ar iepriekšējo pieredzi Somijā," trešdien preses konferencē atzina Andis Neikšāns. "Psiholoģiski noskaņojām sevi uz cīņu. Kad noticējām, ka varam uzvarēt? Tādu brīžu bija vairāki. Bija laba sajūta ceturtdien, pirmoreiz uzvarot ātrumposmu [N4 klasē], piektdien tādu bija vairāki, turklāt jau bijām vadībā, un gala iznākums, kad uzvarējām."


"Viena no mūsu galvenajām priekšrocībām attiecībā pret konkurentiem bija tā, ka Baltijas ceļi ir vieni no ātrākajiem, bet Somijas rallijs ir viens no ātrākajiem pasaules čempionāta posmiem," piebilst Andis. "Līdz ar to šie ātrie līkumu mums nav sveši un bija ļoti interesanti pavērot starprezultātus ātrumposmos ar galveno konkurentu Haidenu Padonu – lēnajās sekcijas viņš bija mums priekšā, bet ātrajās – mēs viņam. Ātrumposmos, kuru garums bija 20 km un puse posma bija pa platu un ātru, otra – pa šaurāku un līkumaināku ceļu, vidū mēs Padonu apsteidzām līdz pat 10 sekundēm, bet beigu daļā viņš mums to laiku atvinnēja, un finišā starpība bija tikai divas trīs sekundes."

"Ja mēs šogad brauktu Somijā pirmoreiz, diez vai varētu uzrādīt tādu rezultātu, jo zinām ceļu raksturu, gravitāciju," piekrīt ekipāžas stūrmanis Pēteris Dzirkals. "Tik ātri nekad iepriekš nebijām braukuši nevienās sacensībās. Vienā ātrumposmā, kas bija iekļauts arī pagājušogad un mēs izmantojām savu pagājušā gada stenogrammu, un vienā tramplīnā negaidīti riktīgi uzlecām – pērn mums šai vietā pat nebija rakstīts, ka tramplīns "met"."

Ekipāža pastāstīja, ka rezultāts būtu bijis vēl pārliecinošāks, taču to traucējuši uzrādīt objektīvi apstākļi, kad vairākas reizes trasē nācies saķert un apdzīt lēnāk braucošas ekipāžas, kas startēja pirms latviešiem. "Sacīkstes vidū no deviņiem ātrumposmos sešos mums bija "traucēts rezultāts", jo sanāca noķert priekšā braucošās mašīnas," stāsta Andis. "Pirmajā dienā, kad startējām numuru secībā, pirms mums brauca lēnākas mašīnas, bet nākamajās sagadījās, ka saķērām tās ekipāžas, kas bija ātrumposmā kļūdījušās vai avarējušas un atgriezušās trasē tieši pirms mums. Tas viss mums atņēma kādu pusminūti kopumā, taču rallijs ir maratons, un nevar paredzēt, "kā būtu, ja būtu"."

Somijas rallija vērtējumā Latvijas ekipāža ieņēma 18. vietu absolūtajā vērtējumā un uzvarēja trešās grupas ieskaitē, kurā iekļautas N4 klases automašīnas. Jāpiezīmē, ka Andis Neikšāns pārspēja arī pasaules rallija oficiālās ieskaites - P-WRC - uzvarētāju Haidenu Padonu, kurš formāli pārstāv to pašu N4 klasi.

Andis Neikšāns un Pēteris Dzirkals saņēma piemiņas velti arī no Latvijas Automobilu federācijas (LAF) prezidenta Jāņa Nagļa, atzīmējot šo Latvijas autosporta nozīmīgo sasniegumu.

Ekipāžas nākamie sacensību plāni saistās ar Latvijas čempionāta pēdējiem diviem posmiem, ralliju "Kurzeme" un "Latvija", bet vēlāk rudenī Andis un Pēteris dosies uz vēl vienu WRC posmu, Velsas ralliju, turklāt kļuva noprotams, ka ekipāžas tālākās ieceres ir saistītas arī ar starptautiskiem startiem, bet par to komanda solīja informēt sezonas nogalē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!