Vispirms jānoskaidro, kas tad ir Oksana Kosačenko. Ja esat regulārs TV kanāla "Eurosport" krievu versijas skatītājs, tad autosporta translācijās noteikti esat ievērojuši komentētāju sievieti, kas erudīti orientējas arī zemākajās open-wheel sacīkšu sērijās.
"Es strādāju motoru sporta vidē kopš 1998.gada," intervijā GPupdate.net stāsta pati Kosačenko. "Es sākumā strādāju kā autosporta TV programmas vadītāja. Es joprojām strādāju "Eurosport" kanālā un komentēju visas motoru sporta pārraides, izņemot Formulu 1, jo man nākas ceļot kopā ar Vitāliju uz posmiem.
"Savukārt Vitāliju es satikos kādā no autosporta pasākumiem, kuru es rīkoju. Viņš bija ļoti veiksmīgs sacīkšu braucējs savā Viķebskas reģionā un viņš nolēma sākt sacīkšu pilota karjeru, tomēr viņam nebija nojautas par F1. Man bija kontakti motoru sporta pasaulē un tāpēc viņš nāca pēc padoma. Es aizvedu viņu uz Itāliju pie sava drauga Vincenso Sospiri (arī startējis F1), ar kuru kopā devāmies pie Džankarlo Minardi. Viņi ieteica variantu kā varētu pakāpeniski nokļūt līdz F1, tomēr bija skeptiski dēļ Vitālija garā auguma."
"Tā Vitālijs nokļuva Itālijā, tomēr viņš nezināja nevienu valodu un man nācās braukt viņam līdz, lai tulkotu. Es devos kopā ar viņu uz visiem posmiem un tā sāku palīdzēt viņam aizvien vairāk un vairāk. Tad arī tika nolemts, ka sadarbosimies vēl ciešāk un man jākļūst par viņa menedžeri."
Šī sezona Vitālijam Petrova iesākās spīdoši – ar trešo vietu Austrālijā. Lai gan pēc tam krievu pilots nav nopietni pretendējis uz godalgotu vietu, komandas vadība viņu šogad slavē. "Renault" galvenais inženieris Alans Premā pat atzina, ka, ja ierindā būtu Roberts Kubica, tad šogad Vitālijs Petrovs no poļu pilota ātruma vairs daudz neatpaliktu. Bet kā Kosačenko vērtē Petrova sniegumu šajā sezonā?
"Sezonas sākumā mēs bijām vadošajās pozīcijās, jo komanda strādāja ļoti smagi," stāsta Petrova menedžere. "Viņi jau no 2010.gada janvāra sāka šī modeļa attīstību un risinājums ar uz priekšu izvirzītajiem izpūtējiem bija ļoti veiksmīgs. Taču sezonas turpinājumā konkurenti strauji progresēja un sasniedza mūsu līmeni."
"Vēl pirms Beļģijas posma komanda saņems aerodinamiskus uzlabojumus un es domāju, kad tad "Renault" komanda varētu būt tajā pašā pozīcijā, kur bija gada sākumā. Es domāju, ka komandai ir liels potenciāls un man patīk tās darba stils – tā strādā kā biznesa institūcija, kas nopietni darbojas ar sponsoriem un mārketingu. Es domāju, ka šī sezona ir ļoti svarīga Vitālijam un nākamgad abi piloti jau varēs regulāri cīnīties par goda pjedestāliem. Mēs ticam, ka šai komandai ir liela nākotne."
Nākamais nopietnākais jautājums ir gaidāmais Krievijas GP posms, kuru jau vairākas desmitgades gaida krievu F1 līdzjutēji. Tomēr Oksana Kosačenko atklāj arī vairākas problēmas tieši krievu mentalitātē un problēmās ar Formula 1 pasaules izpratni.
"Līdz veiksmīgam Krievijas GP posmam vēl tāls ceļs ejams. Krievija ir cita pasaule un cita kultūra. Problēma ar posma organizēšanu neslēpjas vienīgi trases celtniecībā, bet es esmu noraizējusies par līdzjutēju sagatavošanu un izglītošanu. Man jāsaka, ka Krievijā nav specializētu preses izdevumu, kas būtu veltīti motoru sportam. Anglijā ir daudz žurnālu, bet Krievijā savulaik bija tikai "F1 Racing" žurnāls, kas nespēja izdzīvot dēļ nepieciešamajiem ieguldījumiem. Ja nav masu mediju atbalsta, nav arī līdzjutēju. Tad kāpēc celt tribīnes, ja tās paliks tukšas? Tā ir problēma, kas jārisina un šeit arī vajag valdības atbalstu."
"Visi soļi jāveic pareizā secībā: jāizveido spēcīga masu mēdiju platforma, tad jāveido līdzjutēju bāze un tad jāķeras klāt jaunajiem krievu autosporta talantiem. Es jau sāku domāt, kas notiks, kad Vitālijs beigs karjeru, teiksim pēc septiņiem vai 10 gadiem? Mums jāsāk gatavot kāds, kas viņu varēs aizstāt. Šobrīd Krievijā nav motoru sporta infrastruktūras, nav formulu sēriju un pat kartings ir ļoti vāji attīstīts."
Paralēli Petrova menedžešanai Oksana Kosačenko jau ir ķērusies klāt jaunajiem krievu talantiem un pa iemīto taciņu iespējams redzēsim drīz nākam kādu citu kaimiņvalsts pārstāvi.
"Šobrīd manā uzraudzībā ir jauns un ļoti talantīgs 11 gadus jauns braucējs un pāris 16/17 gadus veci braucēji. Cerēsim, ka viņi būs cienīga maiņa Vitālijam. Taču atkal jāsaka, ka mums nav infrastruktūras, nav autosporta kultūras un nav arī menedžmenta iemaņu – neviens neko nezina. Daudzi vecāki nāk pie manis jautāt padomu, tomēr pie mums lielākā problēma ir finanses. Šeit es redzu vienu risinājumu – valsts atbalstītu programmu jauno pilotu attīstībai."