Vinters
Foto: LETA
Neatrodot ģenerālsponsoru un gandrīz visas izmaksas sedzot pašiem, motobraucējiem Vinteriem nav iespējams aizbraukt uz slaveno "Dakaras" rallijreidu, sarunā izteicās Jānis Vinters.

Kā ziņots, Jānis Vinters ar brāli Eināru nākamajā gadā pēc divu gadu pārtraukuma bija cerējuši atgriezties Dienvidamerikā notiekošajā "Dakaras" rallijreidā, tomēr finansiālu iemeslu dēļ viņiem no šiem plāniem nācies atteikties.

"Tomēr neizdevās piesaistīt ģenerālsponsoru, tāpēc pazuda aptuveni 50% no potenciālā finansējuma," Vinters izteicās, ka bijušas iestrādnes ģenerālsponsora iegūšanai, tomēr sarunas līdz labvēlīgam iznākumam neizdevās novest. "Līdz ar to mums gandrīz viss būtu jāsedz no saviem līdzekļiem, bet tas ir nereāli."

Tāpat Vinters atzina, ka šis gads nav bijis no veiksmīgākajiem lauksaimniecības biznesam, ar ko viņš nodarbojas. "Tāpēc mūsu līdzekļi motosportam ir ierobežoti."

Kā ziņots, Jāņa Vintera veidotā komanda "Jāņa Vintera motokomanda" (JVM) šogad uz trijiem gadiem noslēdza līgumu ar Itālijas uzņēmumu "Aprilia Racing".

JVM šīs sadarbības ietvaros iegūtu rūpnīcas komandas statusu, kā arī uz "Dakaras" rallijreidu saņemtu "Aprilia Racing" komandas tieši uz šīm sacensībām ražotus motociklus un labāko iespējamo tehnisko nodrošinājumu rallijreida laikā.

Tāpat pastāvēja iespēja, ka kopā ar brāļiem Vinteriem "Dakaras" rallijreidā piedalītos arī Latvijas Motosporta federācijas Enduro komisijas vadītājs Lauris Ermanis, kas sportistiem ļautu cīnīties arī komandu vērtējumā.

"Bijām gatavi startēt arī trijatā, tomēr reālākais variants bija, ka to darītu divatā. Iepriekšējā krīze tomēr atstājusi tik lielu iespaidu, ka trijiem dabūt finansējumu ir praktiski nereāli," atzina Jānis Vinters. "Mums bija arī minimālā programma, kurā aizbrauktu viens sportists, tomēr jau no paša sākuma uzskatījām, ka lielas jēgas no tā nav. Arī vienam sportistam ir lielas izmaksas, un tad jau vairs nav tik liela finansiālā starpība, ja to dara divatā."

Vinters atzina, ka "Aprilia" komanda ir bēdīga ar notikumu pavērsienu, jo bija gatava Latvijas sportistiem sagādāt jaunus motociklus. Tomēr tāpat viņš piebilda, ka, iespējams, bez iesaistīšanās "Aprilia" projektā uz sacensībām būtu izdevies aizbraukt daudz lētāk.

"Bez sponsoru iegūšanas, nākamajā gadā mums primārās būs enduro sacensības Latvijā, Baltijā, kā arī Eiropas kausa posmi," teica Jānis Vinters. "Nākamajā gadā vienas Eiropas sacensības risināsies arī Latvijā, tāpēc centīsimies izbraukt arī pārējos posmus, kas notiks Igaunijā, Itālijā un Slovākijā."

"Paralēli gan strādāsim arī ar nākamo "Dakaras" projektu un varbūt uz 2013.gadu izdosies," piebilda Vinters.

Kā ziņots, 2012.gada "Dakaras" rallijreids pirmo reizi vēsturē risināsies Peru. Tāpat sacensības ceturto gadu pēc kārtas notiks arī Argentīnā un Čīlē.

2009.gada "Dakaras" rallijā motociklu klasē Latviju pārstāvēja tikai Einārs Vinters, kurš sacensību kopvērtējumā izcīnīja 14.vietu, savukārt Jānis muguras savainojuma dēļ piedalīties nevarēja. Līdz ar to iepriekšējos divos gados prestižajās daudzdienu sacensībās neviens no Latvijas sportistiem nestartēja.

Jānim Vinteram sekmīgākā bijusi 2007.gadā izcīnītā sestā vieta kopvērtējumā.

Nākamā gada rallijreidā piedalīsies piedalīsies Latvijas autobraucēji, kuri startēs ar elektropiedziņas mašīnām "OSCar eO".

Sacensības risināsies no 1. līdz 15.janvārim.

Jau vēstīts, ka nopietni tika izvērtēta šī gada rallijreida atgriešanās Āfrikas kontinentā, taču, ņemot vērā pēdējo divu gadu pieredzi, kad tas veiksmīgi risinājās Argentīnā un Čīlē, organizatori pieņēma lēmumu nemainīt sacensību norises vietu.

LETA jau ziņoja, ka rallijreids no 1979. līdz 2007.gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā. 2008.gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, bet 2009. un 2010.gadā risinājās Argentīnā un Čīlē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!