Viens no Latvijas talantīgākajiem un pieredzējušākajiem rallija pilotiem Andis Neikšāns ("LMT rallija komanda"), kurš šogad atsāka piedalīties pasaules čempionātā (WRC) "Rally Class" ieskaitē, arī Latvijas meistarsacīkstes neatstāj novārtā un viņš būs viens no galvenajiem pretendentiem uz uzvaru nākamajā Latvijas rallija čempionāta posmā, "auto24 Rally Estonia".
Pēc vairāku gadu pārtraukuma Latvija un Igaunija atkal apmainījušās rallija čempionāta posmiem - jūnijā notikušais rallijs "Madona 2012" bija iekļauts igauņu kalendārā, bet jūlijā paredzētais "auto24 Rally Estonia" - Latvijas. Šo viesošanos pie ziemeļu kaimiņiem augstu novērtē arī Andis Neikšāns. "Es uzskatu, ka viesošanās Igaunijā ir ļoti vērtīga," saka sportists.
"Mēs, "LMT rallija komanda", esam daudz kam gājuši cauri, un esam sapratuši, ka sportistiem ir jāskatās ārpus savas valsts. Saprotams, ka daudziem finansiālu un citu apstākļu dēļ mērķis varbūt ir tikai viens čempionāts, bet ja tas notiek tikai vienā valstī un pārējie posmi izvēles kārtībā, tad ir ļoti maza varbūtība, ka viņi kaut kur aizbrauks. Šāds posms, kad sportisti ar čempionātu tiek aizvesti uz tādu valsti kā Igaunija, ir ļoti labi, jo tur braucējiem ir ļoti labs līmenis un jauniem braucējiem tas ir izaicinājums, kā piedzīvojums - sacensības ārzemēs. Tas nav visiem zināmais rallijs "Sarma", tas ir kaut kas pavisam cits."
Runājot par finansiālo aspektu, Andis neuzskata, ka rallijs Igaunijā vai Lietuvā izmaksu ziņā būtiski atšķirtos no sacensībām Latvijā. "Divreiz dārgāks tas noteikti nav," apgalvo Neikšāns. "Rallijā lielākās izmaksas ir degviela un sporta riepas, un mehāniķu atalgojums. Izmaiņas ir tikai tas, ka nobraukts vairāk kilometru [uz sacensībām], bet, piemēram, liepājniekiem aizbraukt uz ralliju "Sarma" Gulbenē nav liela atšķirība kā līdz Dievidigaunijai. Pārējais - valūtas maiņa, uz to zaudē apmēram piecus latus. Varbūt - uzturēšanās, jo Otepe nav liela pilsētiņa un šis rallijs ir svētki."
Par gaidāmo Igaunijas ralliju Andis Neikšāns izsakās ļoti atzinīgi, uzskatot ka atsevišķās jomās tas tuvojas pasaules līmenim. "Šīm konkrētajām sacensībām ir ļoti augsts līmenis, dažas nianses organizatoriskajā ziņā jau ir pietuvinātas pasaules līmenim, tāpēc labi, ka ir sadarbība Latvijas čempionātam ne tikai ar Lietuvu, bet arī ar Igauniju," saka pieredzējušais braucējs.
Ar savu šāgada pasaules čempionāta sezonu Andis ir krietni mazāk apmierināts nekā ar sekmēm Latvijas čempionātā, lai gan tajā nestartē "pēc pilnas programmas". "Smaga sezona," par pasaules meistarsacīkstēm saka Andis. "Divreiz sabojāts rezultāts, un ne mūsu braukšanas, bet tehnikas dēļ. Tas arī tika atzīts pēc finiša." Portugāles rallijā rezultāts it kā nebija slikts, otrā vieta, taču Andis ar to nav apmierināts. "Abos šajos rallijos (Portugāles un Akropoles rallijā Grieķijā - aut.) mēs objektīvi varējām uzvarēt," uzskata rallists. "Otrā vieta no otrās atšķiras, jo piemēram, Talsu rallijā cīņa ar Jāni Vorobjovu bija līdz pēdējiem kilometriem. Bet "Rally Class" otrā vieta ir zaudējums bez gandarījuma. Pēc ātruma trasē mums vajadzēja uzvarēt."
Neskatoties uz to, ka uz Latvijas čempionāta rallijiem Andis Neikšāns skatās kā uz "atsevišķiem posmiem", jo šosezon izvēlējies nepilnu programmu, cīņas tajos viņam gājušas pie sirds. "Madonā vinnējām, Talsos "atlaidām" un zaudējām Jānism Vorobjovam, kurš pēdējos gados mums ir gandrīz vienīgais nopietnais konkurents Latvijā," saka Andis. "Igaunijā konkurence būs "veselīgāka"!" viņš priecājas, nosaucot galvenos sāncenšus no mājinieku vidus - Kaspars Koitla, Sīms Plangi.
Neskatoties uz to, ka abus ziemas rallijus Latvijā Andis Neikšāns izlaida, Latvijas čempionāta kopvērtējumā pēc aizvadītiem četriem posmiem viņš ieņem trešo vietu.
"auto24 Rally Estonia" risināsies 20. un 21. jūlijā, un N4 klasē, kurā startēs arī Andis Neikšāns, ir pieteikušās 26 ekipāžas. Kopumā saņemti pieteikumi no 182 ekipāžām no 21 valsts, kas šo ralliju padara par vienu no lielākajiem motoru sporta notikumiem Baltijā. Dalībnieku vidū būs arī tādas WRC zvaigznes kā soms Jari-Mati Latvala, norvēģis Madss Ostbergs, beļģis Tjerī Nevils un čehs Martins Prokops.