Haralds Šlēgelmilhs - 2
Foto: Privātais arhīvs

Latvijas autosporta pilots Haralds Šlēgelmilhs pēc veiksmīgi aizvadīta m F-2 sacensību pēdējā posma intervijā izdevumam ”Sporta Avīze” atzina, ka nav atmetis cerību par iespējamo braukšanu visaugstākā ranga sacensībās – F-1.

Šlēgelmilhs septembra beigās debitēja F-2 sacensībās, pēdējā posmā divos braucienos ieņemot attiecīgi piekto un devīto vietu. Latvijas pilots daudzus pārsteidza jau pirmajā treniņu sesijā, ieņemot otro vietu.

Šlēgelmilhs neslēpj, ka nākamgad vēlas aizvadīt pilnu F-2 sezonu un pacīnīties par čempiona titulu, kas dotu iespēju veikt testu braucienus ar F-1 bolīdu.


”Lielā mērā naudas piesaistīšana arī tagad būs noteicošais faktors, lai nākamsezon aizvadītu pilnu F–2 čempionātu. Parādīju, ka pulveris joprojām ir, jau ir vairākas sarunas par iespējamo atbalstīšanu. Arī no F–2 puses. Gribētu braukt šajā čempionātā, uzvarēt tajā un līdz ar to iegūt tiesības aizvadīt F–1 testus,” saka Šlēgelmilhs. ”Tā ka sapnis par Pirmo formulu vēl nav aprakts. Nedēļa Moncā un spēja tik ātri adaptēties nepazīstamā formulā tikai vēlreiz pārliecināja, ka, aizvadot pilnu sezonu, F–2 čempionātā var cīnīties par titulu un līdz ar to par iespēju aizvadīt testu dienu F–1. Tagad galvenais ir tikt līdz pilnai sezonai F–2 čempionātā.”

Sportists norāda, ka pilnai F-2 sezonai summas nemaz neesot astronomiskas – ”tas nav miljons, un tas nav pat pusmiljons, tas nav nereāli”. "Dažas sarunas jau ir ievirzītas gan Latvijā, gan ārzemēs. Naudas dēļ gribu pateikties Baltijas komunikāciju centram, kas daudz palīdzēja un ar kuru veidojas laba sadarbība nākotnē. Vēl – kompleksam 333 un visiem tiem, kuri manam atbalstam piedalījās 333 trasē 500 apļu izturības braucienā – komandu dalības maksa arī ļoti palīdzēja. Bez palīdzības neiztiktu, lai es vispār varētu izmēģināt spēkus F–2 čempionātā un lai mēs te vispār varētu runāt par nākamo sezonu F–2 čempionātā. Latvijā situācija ir uzlabojusies, un tas man arī nāk par labu.”


Pēc Šlēgelmilha teiktā, FIA rīkotās F-2 sacensībās rangā varētu būt ceturtās – aiz F-1, GP2 un ”Renault 3.5 World Series”. Šlegelmilhs uzsver, ka F-2 nav tik dārga un pat vairāk pietuvināta F-1, nekā citas sacensības. ”Šis čempionāts ir pat vairāk pietuvināts F–1. Skaidrs, ka nevar īsā laikā izveidot konkurētspējīgu čempionātu, kas kļūtu par tiešo atspēriena dēlīti uz F–1, taču F–2 čempionāts ar salīdzinoši mazākām izmaksām jau ir tuvināts F–1. Otrās formulas čempionāts ir ļoti labi organizēts, ļoti augstā līmenī ir viss pilotu serviss, augstā līmenī ir ne tikai sportiskā puse, bet arī viss, kas ir ap sacensībām – sponsoriem, atbalstītājiem un masu medijiem.”

Pilots norāda, ka pagaidām neplāno beigt pilota karjeru un palīdzēt kādam citam sportistam ”izsisties” līdz F-1. ”Es jau vēl pats neesmu veterāns, man ir tikai nepilni 25 gadi, un man vēl ir kādi trīs gadi, kuros vēlos maksimāli koncentrēties paša braukšanai. Kamēr vēl kaut kāda iespēja ir, tikmēr jāmēģina to izmantot, un tagad tāda iespēja atkal rodas. Negribu, lai pēc trim četriem gadiem būtu jākož pirkstos un jānožēlo, ka palaidu garām to iespēju, tad vēl citu iespēju... Atmest visam ar roku ir visvieglākais. Ir jau bijušas daudzas situācijas, kad es nevarēju pateikt, vai vispār vēl braukšu. Tagad pēc nedēļas nogales un diviem F–2 čempionāta braucieniem Moncā manī pamodusies jauna cerība.”

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!