Sebastians Fetels šodien trešo reizi karjerā kļuva par F1 pasaules čempionu, pēc Brazīlijas GP izcīņas ar trīs punktu pārsvaru kopvērtējumā uzveicot savu galveno konkurentu Fernando Alonso.
"Red Bull" komandu pārstāvošais Fetels sezonas pēdējā posmā Interlagušas trasē izcīnīja sesto vietu, kamēr Alonso ar "Ferrari" lietus sacīkstē ieguva otro vietu. Uzvaru izcīnīja "McLaren" pilots Džensons Batons, kuram tā bija 16. uzvara karjerā.
Sacensību sākums izvērtās necerēti veiksmīgs Alonso, kurš pēc pirmajiem līkumiem no septītās vietas jau bija pacēlies uz piekto, kamēr Fetels no ceturtās pozīcijas atkrita uz septīto. Dažus līkumus vēlāk Fetels cīņas karstumā sadūrās ar Bruno Sennu un Serhio Peresu, saslīdot par 180 grādiem, taču pamanījās nesabojāt mašīnu, kamēr abi pārējie izstājās.
Mitrajā trasē varēja ātri atgūt pozīcijas un astotajā aplī Fetels no 22. vietasbija pacēlies jau līdz septītajai. Tikmēr Alonso vienlaikus tika garām gan Markam Vēberam, gan savam komandas biedram Felipem Masam, paceļoties uz trešo vietu, kas tobrīd viņam ļāva cerēt uz titulu. Tomēr divus apļus vēlāk Alonso kļūdījās un palaida priekšā Niko Hilkenbergu.
Pa to laiku vadībā joprojām atradās "McLaren" piloti Džensons Batons un Luiss Hamiltons, kuri arī startēja no pirmās rindas, un vairākas reizes apmainījās pozīcijām.
Laikapstākļiem pasliktinoties, tikai Batons un Hilkenbergs nolēma nebraukt boksos pēc pārejas tipa riepām, un tas bija pareizais lēmums. Pa to laiku Alonso un Fetels atkrita uz 12. un 17. pozīciju, lai gan piecu apļu laikā atgriezās pirmajā pieciniekā.
Tikmēr varoņdarbu paveica Hilkenbergs, pietuvojoties un apdzenot Batonu cīņā par pirmo vietu. Abi atrāvās no pārējiem jau līdz 45 sekundēm, kad atlūzu dēļ trasē tika nolemts sūtīt drošības mašīnu.
Drīz pēc zaļo karogu izkāršanas 29. aplī Hamiltons apdzina Batonu, bet Hilkenbergam izdevās pabūt vadībā līdz 49. aplim, kad kļūda lika atkrist uz otro vietu. Piecus apļus vēlāk, izmantojot blīvo satiksmi, Hilkenbergs mēģināja atgūt līderpozīciju, taču viņa "Force India" formulas aizmugure izslīdēja, uztriecoties tieši virsū Hamiltona priekšējam ritenim, kas rezultātā nolūza. Batons atgriezās vadībā un noturēja to līdz finišam.
Tobrīd jau atkal bija atgriezies lietus un Fetels bija viens no pirmajiem, kurš devās pēc piemērotām riepām, taču komanda aizkavējās un tas maksāja svarīgas sekundes. Fetels gan spēja pacelties līdz sestajai vietai, kamēr Alonso, izmantojot Hamiltona un Hilkenberga sadursmi, kā arī to, ka priekšā tobrīd atradās arī komadnas biedrs Masa, pacēlās uz otro vietu. Tomēr ar to bija par maz, lai kopvērtējumā tiktu priekšā Fetelam.
Sacensību finišs tika sasniegts aiz drošības mašīnas, jo priekšpēdējā aplī starta taisnē avarēja Pols di Resta. Batons izcīnīja trešo uzvaru šajā gadā, Alonso finišēja otrais, bet Masa savu skatītāju priekšā finišēja trešais, kas viņam tikai otrais pjedestāls šogad.
Mihaels Šūmahers savā atvadu sacīkstē izcīnīja septīto vietu, tiekot vismaz pie punktiem.
F1 kopvērtējumā pilotu ieskaitē trešo vietu pēc Hamiltona neveiksmes nosargāja Kimi Raikonens, kuram šī bija sarežģīta sacīkste, taču izdevās finišēt desmitajam. Līdz ar to, Raikonens ir vienīgais pilots šogad, kurš pabeidzis pilnīgi visas sacīkstes.
Konstruktoru kausā jau iepriekš uzvaru bija nodrošinājuši "Red Bull", bet "Ferrari" noturēja otro vietu, kopvērtējumā tomēr nepalaižot garām "McLaren".
Brazīlijas GP
V | No | Pilots | Komanda | Apļi | Laiks | Startā | Punkti |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 71 | 2 | 25 | |
2 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 71 | +2.7 s | 7 | 18 |
3 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 71 | +3.6 s | 5 | 15 |
4 | 2 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 71 | +4.9 s | 3 | 12 |
5 | 12 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 71 | +5.7 s | 6 | 10 |
6 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 71 | +9.4 s | 4 | 8 |
7 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 71 | +11.9 s | 13 | 6 |
8 | 17 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 71 | +28.6 s | 17 | 4 |
9 | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 71 | +31.2 s | 14 | 2 |
10 | 9 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 70 | +1 apli | 8 | 1 |
11 | 21 | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | 70 | +1 apli | 19 | |
12 | 25 | Charles Pic | Marussia-Cosworth | 70 | +1 apli | 22 | |
13 | 16 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 70 | +1 apli | 15 | |
14 | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | 70 | +1 apli | 20 | |
15 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 70 | +1 apli | 9 | |
16 | 24 | Timo Glock | Marussia-Cosworth | 70 | +1 apli | 21 | |
17 | 22 | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | 69 | +2 apļi | 24 | |
18 | 23 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 69 | +2 apļi | 23 | |
19 | 11 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 68 | +3 apļi | 10 | |
Ret | 4 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 54 | +17 apļi | 1 | |
Ret | 10 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 5 | +66 apļi | 18 | |
Ret | 18 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1 | +70 apļi | 16 | |
Ret | 19 | Bruno Senna | Williams-Renault | 0 | +71 apļi | 11 | |
Ret | 15 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 0 | +71 apļi | 12 |