Loeb
Foto: Publicitātes foto

Uzvarējis divos no sešiem otrās sacensību dienas ātrumposmiem, francūzis Sebastjens Lēbs ("Citroen") turpina dominēt pasaules rallija čempionāta (WRC) pirmā posma, Montekarlo rallija, kopvērtējumā.

Neskatoties uz to, ka viņš trasē devās pirmais un kļuva par trases tīrītāju konkurentiem, katrā ātrumposmā pa dažām sekundēm un simtdaļām deviņkārtējais pasaules čempions palielināja atrāvienu no sekotājiem, un otrās sacensību dienas finišā Lēba pārsvars pār otrās vietas īpašnieku Sebastjenu Ožjēru ("Volkswagen") jau pārsniedzis pusotru minūti.

"Tas gan atkarīgs no katra ātrumposma, taču mēs regulāri tīrījām svaigi uzsnigušo sniegu trasē," sacīja Lēbs. "Visgrūtākais bija "Saint-Bonnet-le-Froid" ātrumposms. Tajā sniga un nebija nekādas saķeres ar ceļu. Mēs varējām katrā līkumā izslīdēt no trases, jo īpaši tāpēc, ka nebija nevienas kupenas, pret kuru "atspiesties"."

Ne pārāk veiksmīga šī diena bija Lēba komandas biedram Miko Hirvonenam, viņš kopvērtējumā ir piektais. "Man tiešām nepatīk šādi braukšanas apstākļi," godīgi atzinās somu pilots. "Skatoties starprezultātus, redzu, ka zaudēju, un tas man liek spiest gāzes pedāli, taču tad seko pāris bīstami momenti, kas liek kļūt piesardzīgākam... Visgrūtāk ir novērtēt saķeres līmeni bremzēšanas zonā."

Toties pavisam apmierināts ar apstākļiem ir spānis Dani Sordo, kurš no sava komandas biedra Hirvonena ir pārņēmis trešo pozīciju. "Es nekad neesmu apmierināts [ar rezultātu], īpaši, ja pirms manis ir vēl divi braucēji," saka Sordo. "Taču mums bija laba diena, braucu ātri, bez kļūdām."

Tāpat kā pirmajā rallija dienā Ožjērs arī ceturtdien uzvarēja pirmajā ātrumposmā, taču sekojošajos posmos bija lēnāks par savu slaveno tautieti, taču saglabā stabilu otro vietu kopvērtējumā. Tiesa, ņemot vērā specifiskos laika un ceļa apstākļus Montekarlo rallijā, arī pusotras minūtes pārsvars var pazust vienas kļūdas rezultātā.

Ožjēra komandas biedrs Jari-Mati Latvala arī otro sacensību dienu aizvadīja piesardzīgi, cenšoties nepieļaut nevajadzīgas kļūdas, taču nespēja no tām izvairīties. Viņš pēc 10 ātrumposmiem atrodas sestajā vietā.

"Es izmēģināju mīkstāku mašīnas regulējumu pirmajos trijos ātrumposmos, un tas diemžēl noveda pie asas un neakurātas vadāmības, turklāt pirmajā rīta posmā pārsitām riepu un noslāpa dzinējs," stāsta Latvala. "Tas izskaidro zaudēto laiku. Pēc tam atradām braukšanas ritmu, un man ir dažas idejas, kā rīt pielāgot auto manam braukšanas stilam."

Lieliski otro sacensību dienu aizvadīja krievs Jevgeņijs Novikovs ("Qatar M-Sport"), kurš bija ātrākais divos ātrumposmos, lielā mērā pateicoties labajam "izlūku" ekipāžas jeb "ice-notes crew" darbībai, kas pirms ātrumposmiem izbrauc trasi un ziņo komandai par apstākļiem tajā. Novikovam ir izdevies dienas gaitā pacelties par divām pozīcijām uz ceturto vietu.

Pie viena ātrumposma uzvaras tika arī soms Juha Hanninens, kurš ar "Ford Fiesta WRC" aizvada vienu no saviem diviem WRC posmiem. Viņš kopvērtējumā ir septītais. Vēl desmitniekā ir francūzis Braiens Bufjē ("Citroen DS3 WRC"), norvēģis Madss Ostbergs ("Qatar M-sport") un čehs Martins Prokops ("Ford Fiesta WRC").

Piektdien, trešajā sacensību dienā sportistiem būs jāveic trīs ātrumposmi Valensas apkārtnē, un tad visa WRC sabiedrība pārcelsies uz Monako, kur notiks noslēdzošās sacensību dienas ātrumposmi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!