Tas ir ļoti prestiži - autosporta sacensībās startēt ar pirmo numuru. Tas nozīmē, ka šī ekipāža ir vai nu čempioni vai ātrākie un pieredzējušākie braucēji. Rallijā "Liepāja-Ventspils", kas ir otrais Eiropas čempionāta (ER"C) posms, pirmais numurs ir piešķirts somiem Jari Ketomā/Kajam Lindstrēmam. Ņemot vērā viņu sacīkšu tehniku - "Ford Fiesta RRC S2000" - un abu pieredzi, šī patiešām ir pirmā numura ekipāža!
Lai gan slavenāks ekipāžā parasti ir "stūres grozītājs" - pilots, šajā tandēmā vairāk zināms varētu būt stūrmanis. Soms Kajs Lindstrēms savulaik lasījis stenogrammu savam tautietim Tomijam Makinenam, bet vēlāk viņu "vizināja" neviens cits kā atraktīvais F-1 pilots Kimi Raikonens tos divus gadus, kamēr bija prom no pirmās formulas un brauca rallijā.
"Visinteresantāk man bija noteikti ar Tomiju Makinenu. Kad es pievienojos viņam, Tomijs jau bija četrkārtējs pasaules čempions. Viņam jāpateicas par visu, ko es tagad varu iemācīt jaunajiem braucējiem, piemēram, Kimi un tagad arī Jari," portālam "Delfi" atklāja pieredzējušais stūrmanis. "Jā, man ir paveicies, ka visi mani piloti ir bijuši jauki, vienkārši puiši, un mēs kopā esam labi pavadījuši laiku, kā ar Tomiju, tā Kimi. Un tagad ar Jari, ar kuru, starp citu nākam no vienas pilsētas - Mikkeli. Tāpēc es viņu pazīstu jau sen, kad viņš vēl nebija pat 18 gadus vecs. Mēs sākām vienkārši runāties un Jari teica, ka viņš gatavojas izbraukt pāris rallijus gada sākumā un prasīja, vai es nebūt ar mieru viņam pievienoties. Kāpēc ne? Man nebija nekādu plānu uz šo gadu, un ja varu viņam palīdzēt, būšu priecīgs."
Ar Tomiju Makinenu, kā jau pieredzējušu čempionu, braukšana bija mierīgāka, bet Kimi Raikonens savu stūrmani brīžiem pabiedēja itin krietni, "sarīkojot" pamatīgas avārijas. Tomēr Lindstrēms šo laiku atceras ar smaidu un tagad seko līdzi sava pilota gaitām F-1. "Man patiešām ir prieks redzēt, kā viņam veicas F-1," saka Kajs. "Mēs tikāmies pēc Ziemassvētkiem, pavadījām pāris dienas kopā, papļāpājām. Kimi iet labi, taču atzinās, ka viņam pietrūkst rallija. Skaidrs, ka mēs kādu dienu redzēsim viņu atkal rallija mašīnā!" Bet tajā taču nevar pateikt frāzi, ar kuru Kimi kļuva slavens F-1 šosezon - "leave me alone, I know what to do" (lieciet man mierā, es zinu, kas jādara!), jo bez stūrmaņa un klusumā tālu netiksi. "Jā, pie tā Kimi bija visgrūtāk pierast!" piekrīt Lindstrēms. "Viņš visu laiku ir braucis klusumā, bet tagad ir blakus viens soms, kurš visu laiku runā. Nebija viegli."
Tomēr ir kāda pieredze, kurā Ketomā savu stūrmani pārspēj - tās ir Latvijas rallija sacensības. Jari Ketomā pirmoreiz pie mums startēja 2008. gadā, un kopš tās reizes ir viesojies mūsu rallijos vairākkārt. Tiesa, ziemas rallijā arī viņš te brauks pirmoreiz.
"Es esmu bijis Latvijā ziemā. Sagaidu, ka būs labs rallijs, galvenais, lai nav pārāk silts un ceļi paliek sasaluši, uz to es ļoti ceru. Zinot to, kā sacensības organizē Latvijā, par pašu ralliju man nav nekādu bažu, galvenais ir ceļu stāvoklis," saka Ketomā. "Jā, es gribu te uzvarēt. Neapgalvoju, ka to noteikti izdarīšu, taču tas ir mans mērķis. Jāņem vērā, ka tas man būs pirmais rallija šogad, patiesībā sacensībās neesmu piedalījies kopš pagājušā gada augusta, WRC Somijas rallija. Ir bijuši daudz testu, taču ne sacensības. Pirms rallija "Liepāja-Ventspils" mums ieplānota pilna testu diena, tā kā visam vajadzētu būt kārtībā."
"Man patīk braukt priekš viņiem, Latvijas rallija faniem. Es patiešām priecājos, ka piedalīšos šajās sacensībās un centīšos braukt pēc iespējas labāk, lai svētdien vakarā būtu, ko atzīmēt!" pasmaida somu rallists.
Ketomā, kurš ar labiem rezultātiem piedalījies SWRC un PWRC čempionātā, par šīs sezonas plāniem pagaidām vēl neko daudz nevar pastāstīt. "Izbrauksim šo ralliju, tad WRC Zviedrijas ralliju, un tad skatīsimies," viņš saka. "Veicam pārrunas, bet pagaidām neko nevaru atklāt. Jā, par startu WRC, bet daudz kas atkarīgs no tā, kā man ies šajos divos rallijos. Ja rezultāti būs labi, būs vairāk iespēju startēt šosezon. Ja nobraukšu draņķīgi - tad kāda jēga kaut ko darīt tālāk! Taču es domāju, ka viss būs kārtībā!"
Jau rakstījām, ka Latvijas posmā pirmo reizi ERČ vēsturē tiks aizvadīts kvalifikācijas ātrumposms, kurā piloti noskaidros, kādā secībā startēs pašās sacensībās. "Ar tādiem posmiem man ir liela pieredze, esmu daudzkārt piedalījies kvalifikācijas posms WRC sacensībās," saka somu pilots. "Tas ir ļoti interesants pasākums, tev ir viens brauciens, kas ir jāveic ar pilnu jaudu, lai dabūtu labu rezultātu. Rallijā daudz kas atkarīgs no laika apstākļiem, tāpēc šis kvalifikācijas ātrumposms ir ļoti svarīgs."
Runājot par saviem galvenajiem konkurentiem šajā rallijā, abi, gan pilots, gan stūrmanis, ir vienisprātis, ka tie būs īrs Kreigs Brīns un pieredzējušais francūzis Fransuā Delekūrs. "Rallija pieteikumu saraksts ir pieklājīgs - Kreigs Brīns, Delekūra kungs. Ceru, ka mums ies labi, un ja viss darbosies, kā vajadzētu, būšu priecīgs, ja uzvarēsim. Jari ir pietiekami labs ziemas rallijos, un ceru, ka paturēsim šo vieninieku līdz beigām," saka Kajs Lindstrēms.