Pasaules rallija čempionāta (WRC) otrajā posmā, Zviedrijas rallijā, pēc pirmās pilnās sacensību dienas vadībā izvirzījies francūzis Sebastjans Ožjērs ("Volkswagen"), bet Latviju pārstāvošais Vasīlijs Grjazins pirmo sacensību dienu nepabeidza.
Kā kvalifikācijas uzvarētājs izvēlējies šā rallija apstākļiem izdevīgu starta pozīciju, Ožjērs uzvarēja piecos no septiņiem pirmās dienas ātrumposmiem. Franču pilots startēja septiņpadsmitais, pa tīrākām trajektorijām, ko bija "izšķūrējuši" pirms viņa startējošās ekipāžas.
"Neticami laba diena!" saka Ožjērs. "Tas, ka esmu vadībā, vairāk kā pusminūti priekšā otrajai vietai, ir tiešām liels pārsteigums. Arī pagājušonedēļ testos Zviedrijā mums gāja ļoti labi, bet mēs nezinājām, cik ātra mūsu mašīna var būt šādos ceļa apstākļos - tagad mēs to zinām. Taču aizvadīta ir tikai viens rallija diena, ātrumposmi ir ļoti grūti, ko pierāda daudzu vadošo ekipāžu pieļautās kļūdas. Mūs vēl gaida divas garas sacensību dienas, bet mēs gribam aizstāvēt savu līderpozīciju līdz pat svētdienas vakaram."
Otrajā vietā kopvērtējumā ir deviņkārtējais pasaules čempions Sebastjens Lēbs ("Citroen"), kurš no Ožjēra atpaliek 31,4 sekundes, bet trešais ir otrs "Volkswagen" komandas pilots Jari-Mati Latvala (+33,1 sek.). Ceturtajā vietā esošais Madss Ostbergs ("Qatar M-Sport") no līdera atpaliek 42,3 sekundes.
Kļūdas tiešām pieļāva daudzi - tā par vienu no pretendentiem uz uzvaru uzskatītais Miko Hirvonens ("Citroen") jau otrajā ātrumposmā nobrauca no ceļa, iestrēga kupenā un pazaudēja 20 minūtes. Tāda pat kļūme soma komandas biedram Dani Sordo, taču spāņu pilots no savas kupenas tika ārā piecu minūšu laikā. Kopvērtējumā Sordo ir 11. pozīcijā, bet Hirvonens no priekšpēdējās vietas dienas gaitā ir ticis līdz 30. pozīcijai.
Ar Latvijas licenci startējošais krievu pilots Vasīlijs Grjazins ("Ford Fiesta S2000") tāpat kā Hirvonens iestrēga kupenā, taču saviem spēkiem trasē tikt atpakaļ viņam neizdevās un otrajā sacensību dienā viņš startēs pēc "Rally2" sistēmas.
Neveiksme piemeklēja arī rallija "Liepāja-Ventspils" uzvarētāju, somu Jari Ketomā ("Ford Fiesta WRC") - viņš pusass defekta dēļ nepabeidza piekto ātrumposmu. Arī Ketomā sacensībās atgriezīsies, izmantojot "Rally2" sistēmu.