Spāņu pilotam Fernando Alonso Malaizijas posms svētdien bija jubilejas sacīkste - viņš atzīmēja savu 200. "Grand Prix" startu.
Tādējādi Fernando Alonso kļuva par 14. pilotu F-1 vēsturē, kas aizvadījuši vairāk kā divus simtus sacensību. No šobrīd aktīvajiem braucējiem šajā sarakstā ir tikai Džensons Batons ("McLaren") - viņa kontā ir 231 "Grand Prix" posms, bet Marks Vēbers ("Red Bull") savu 200. sacīksti sagaidīs nākamajā čempionāta posmā Ķīnā. Rekordists ir brazīlietis Rubenss Baričello, kurš piedalījies 326 F-1 sacensībās.
F-1 Alonso pievienojās 2001. gadā, savu autosportista karjeru iesācis kā jau lielākā daļa autošosejas pilotu - vispirms kartings, tad zemākas formulu klases, tad F3000, līdz talantīgais un apņēmīgais spāņu jaunietis nonāca līdz tad vēl eksistējošās "Minardi" F-1 komandas testpilota vietai.
2002.gadā 21 gadu vecais Alonso parakstīja līgumu ar franču autoražotāju "Renault" komandu, kuras vārdu vēlāk iecēla titulu saulītē. Tieši pārstāvot šo komandu, Alonso izcīnīja savus lielākos panākumus, kas savulaik kļuva par rekordiem - 2003. gadā Malaizijas "Grand Prix" spāņu pilots izcīnīja "pole position", kļūdams par jaunāko pirmās starta vieta ieguvēju F-1 vēsturē. Tā paša gada augustā Alonso pirmo reizi kāpa uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena, ko vēlāk atkārtoja vēl 29 reizes - viņa kontā uz šo brīdi ir 30 "Grand Prix" posmu uzvaras.
2005.gadā Fernando Alonso sezonu pabeidza ar lielo FIA apbalvošanu, kur saņēma F-1 pasaules čempiona kausu. Arī šo panākumu viņš sasniedza ar rekordu, kā līdz tam jaunākais F-1 čempions. Pēc gada Alonso kļuva jau par jaunāko divkārtējo titula ieguvēju, pārspējot pašu Mihaelu Šūmaheru ar tobrīd, šķiet, neuzvaramo "Ferrari".
Divu titulu īpašniekam pienākas vieta pasaules autosporta elitē, pārstāvot kādu no "lielajām", bagātajām komandām, un 2007. gadā Alonso piepildīja ikviena formulas braucēja sapni - kļuva par "McLaren" komandas pilotu. Tomēr tas kļuva par neveiksmīgāko posmu spāņa līdzšinējā karjerā. Nespējot sadzīvot ar uzlecošo zvaigzni Lūisu Hamiltonu, Alonso drīz vien sapakoja savas mantiņas un atgriezās komandā, kur viņš bija neapšaubāms līderis un zvaigzne - "Renault".
Aizvadījis franču komandā divas sezonas, Alonso saņēma nākamo "sapņu piedāvājumu" - pievienoties leģendārajai "Ferrari" F-1 komandai. No šādiem priekšlikumiem neatsakās, un nu jau ceturto gadu Alonso nēsā sarkanu apģērbu un brauc ar formulu, ko rotā slavenais melnais zirgs.
Pēc Mihaela Šūmahera aiziešanas "Ferrari" iestājās neliela lejupslīde, jo vācietis mācēja ieviest "ordnungu" it visā, arī līdz tam nedaudz pārāk dzīvespriecīgajā itāļu kolektīvā, bet 2012. gada sezonā sarkanie atkal parādīja, ka zirgs ir gatavs auļot - tikai sezonas beigās Alonso izlaida no rokām iespēju kļūt par trīskārtējo pasaules čempionu. Viņa vietā to paveica Sebastjans Fetels.
Malaizijas "Grand Prix" izcīņa Alonso ir zīmīga - tieši te viņš izcīnīja savu pirmo no 22 "pole position". Tomēr līksmi pūst 200 svecītes uz jubilejas tortes Alonso nesanāca, teicamā trešā starta vieta, ko Alonso izcīnīja sestdienas kvalifikācijā, gan ļāva spāņu pilotam cerēt uz labu uzvaru, taču izstāšanās jau pirmajā aplī bija nepatīkamais turpinājums.